Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ze ooit bij Familie of Thuis nog nieuwe scenaristen zoeken om van de pot gerukte ongeloofwaardige verhalen te schrijven, dan kunnen ze best op zulke pagina's gaan rekruteren want fantasie hebben ze daar in overvloed :laugh:
Nu je dat zegt; familie pikt toch vaak de recente gebeurtenissen op in hun scenario
Is het vaccinatie bewustmaking thema nog niet aan bod gekomen?

Elke keer ik Facebook open en het gaat over vaccins voel ik me dommer worden. Langs een kant weet je dat er idioten zijn, maar dat ze zichzelf zo sterk tentoonspreiden op sociale media duwt u toch met de neus op het feit dat een groot deel van de bevolking net niet te dom is om zelfstandig te ademen.

I see what you did there. :unsure:

Jammer dat zo'n intacte vonsten gewoon afgebroken worden om dat er al iets anders voor geplanned was.
Je kan zo'n geschiedkundige bunker toch moeilijk bewaren man. Daar moeten wel auto's parkeren he. :unsure:

Een uur onderweg van Steenokkerzeel naar Antwerpen, omdat er wat pipo's niet kunnen rijden en zo nodig een accident moesten hebben🙄🙄. Dezelfde trip is normaal maar ±30 min.

hoeveel bunkers wil je overhouden? Er zijn er veel in wvl, he
Ik vind het vooral zot hoe zo'n dingen plots gevonden worden. Er is over gebouwd geweest destijds, maar niemand vond het nodig dat te vermelden. Doet me denken aan die 5000 lijken die ze gevonden hebben onder het St-Maartensplein in Ieper. Die lagen nog geen 2m diep onder de bestrating. Toch absurd? Destijds moet dat toch ook gezien zijn geweest?

Ik vind het vooral zot hoe zo'n dingen plots gevonden worden. Er is over gebouwd geweest destijds, maar niemand vond het nodig dat te vermelden. Doet me denken aan die 5000 lijken die ze gevonden hebben onder het St-Maartensplein in Ieper. Die lagen nog geen 2m diep onder de bestrating. Toch absurd? Destijds moet dat toch ook gezien zijn geweest?
Niet te vatten eigenlijk. Plus nog het feit dat men altijd gezegd heeft dat de duitsers alles ivm met de oorlogsvoering (niet de jodenvervolging) tot in de puntjes documenteerden (dat is mij toch altjjd vertelt.)

Niet te vatten eigenlijk. Plus nog het feit dat men altijd gezegd heeft dat de duitsers alles ivm met de oorlogsvoering (niet de jodenvervolging) tot in de puntjes documenteerden (dat is mij toch altjjd vertelt.)
Had zo ver zelfs nog niet gedacht, maar inderdaad.
Zelfde met loopgraven. Goeie vriend van mij zijn bouw is stilgelegd omdat ze Duitse loopgraven hadden gevonden bij het graven voor de kelder. Bij mijn nonkel just hetzelfde destijds (alleen heeft die dat niet aangegeven om te kunnen voortdoen). Na de oorlog gewoon wat aarde over gegooid en niets van beschreven zo lijkt het wel.

Had zo ver zelfs nog niet gedacht, maar inderdaad.
Zelfde met loopgraven. Goeie vriend van mij zijn bouw is stilgelegd omdat ze Duitse loopgraven hadden gevonden bij het graven voor de kelder. Bij mijn nonkel just hetzelfde destijds (alleen heeft die dat niet aangegeven om te kunnen voortdoen). Na de oorlog gewoon wat aarde over gegooid en niets van beschreven zo lijkt het wel.
Ik denk dat ge de bouwwerken waar zo'n zaken gevonden werden/worden en men van pikkens gebaart niet op 1 dag kan tellen.

Ik vermoed dat naar het einde toe zeker de verliezende partij niet veel meer zal vastgelegd hebben.
Maar die bouwwerken zullen er dan toch al van voordien geweest zijn, vooral zaken als bunkers, dat is toch niet iets dat ge rap rap optrekt maar echt een onderdeel van verdedigingslinies.

Ik denk dat ge de bouwwerken waar zo'n zaken gevonden werden/worden en men van pikkens gebaart niet op 1 dag kan tellen.
Als ik de zever zie die mijn vriend meemaakte, zou je het voor minder negeren. Daar moeten dan blijkbaar archeologen wat komen graven met een borstel en foto's trekken voor je verder mag doen. Zijn bouw lag anderhalf jaar stil.

Maar die bouwwerken zullen er dan toch al van voordien geweest zijn, vooral zaken als bunkers, dat is toch niet iets dat ge rap rap optrekt maar echt een onderdeel van verdedigingslinies.
Ja, ik reageerde vooral op die loopgraven. Maar ik vermoed dat bij het terugtrekken er nu ook wel documenten vernietigd werden om de tegenpartij niets over te laten.

Ze hebben die 5.000 nog niet gevonden, hé, ze schatten er zoveel op te graven (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...deleeuwen-gevonden-bij-archeologische-opgrav/) . En het gaat over graven uit de 12e-13e eeuw, logisch dat ze ze niet gedocumenteerd hebben, er is al eeuwen geleden over gebouwd, toen het drukwerk nog niet bestond.
(is hier op 200 meter van, ik volg die werken quasi dagelijks als ze iets aan het opgraven zijn)

Niet zo zot trouwens, zoals Sylverscythe zegt: tijdens oorlogen, en zeker als het snel gaat, documenteert men niet alles.

Laat ze trouwens maar niet graven overal, want ons huis is gebouwd op de (deels afgebroken) vestingen in Ieper

Als ik de zever zie die mijn vriend meemaakte, zou je het voor minder negeren. Daar moeten dan blijkbaar archeologen wat komen graven met een borstel en foto's trekken voor je verder mag doen. Zijn bouw lag anderhalf jaar stil.
Ja, ik zou waarschijnlijk ook van niets weten, maar langs de andere kant vind ik dat ook wel jammer gezien (alles omtrent de oorlog wekt een serieuze interesse bij mij) dat al die zaken dan gewoon verloren gaan.

Ze hebben die 5.000 nog niet gevonden, hé, ze schatten er zoveel op te graven (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...deleeuwen-gevonden-bij-archeologische-opgrav/) . En het gaat over graven uit de 12e-13e eeuw, logisch dat ze ze niet gedocumenteerd hebben, er is al eeuwen geleden over gebouwd, toen het drukwerk nog niet bestond.
(is hier op 200 meter van, ik volg die werken quasi dagelijks als ze iets aan het opgraven zijn)

Niet zo zot trouwens, zoals Sylverscythe zegt: tijdens oorlogen, en zeker als het snel gaat, documenteert men niet alles.

Laat ze trouwens maar niet graven overal, want ons huis is gebouwd op de (deels afgebroken) vestingen in Ieper
Ja kom, uw adres aub :biglaugh:

In Nederland zijn ze overtijd ook op zo'n verrassingsbunker gestoten, onder een bouw van goed 20j oud
Pas bij nader onderzoek hebben ze dan ontdekt dat die toen bij de eerste bouw ook is gevonden en gedocumenteerd maar ze hebben die gewoon gelaten en over gebouwd alles omdat die niet stoorde en afbreken/bewaren/integreren te veel kostte en nu dus met die opnieuw te ontdekken blijkt dat de originele documenten gewoon nooit ergens deftig zijn gearchiveerd, maar gewoon in een willekeurig archief met gemeentelijke administratie was verzeild geraakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan