Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
In juni verhuisd. Op mijn vorig adres nog 2 facturen + aanmaning gekregen van het ziekenhuis. Nu heeft mijn huurder die facturen binnengebracht, deze direct betaald. Krijg ik nu een incasso bureau in mijn mailbox met €40 schadevergoeding... Fucking hell.

Ik ben nu toch in de war hoe die aambei daar bij gekomen is. Lig jij dan met uw poepgat in de zon of smeer jij daar ook zonnecreme. In beide gevallen geloof ik toch dat enige wijziging in gedrag aan te raden zou zijn :unsure:
Je moet ook mee zijn met de huidige trends! https://radio2.be/spits/de-zon-schijnt-niet-alleen-voor-iedereen-ze-schijnt-ook-overal

'Perineum sunning'. Dat is niet meer of niet minder dan in je blootje zonnen, waarbij je de billen naar de zon draait om die eens te laten schijnen waar ze dat normaal nooit doet.
Volgens Ra, die daarvoor een zekere Dr Stephen T Chang citeert, is het zonnen van je 'poepegaatje' bijzonder gezond. Het zou helpen om voldoende vitamine D binnen te krijgen, om bacteriën aan je poep kwijt te geraken en nog heel wat meer.

De foto's ga ik jullie besparen.

In juni verhuisd. Op mijn vorig adres nog 2 facturen + aanmaning gekregen van het ziekenhuis. Nu heeft mijn huurder die facturen binnengebracht, deze direct betaald. Krijg ik nu een incasso bureau in mijn mailbox met €40 schadevergoeding... Fucking hell.
Weet je waar die schadevergoeding op is gebaseerd? Incasso durft al eens zware taal te gebruiken terwijl ze geen poot hebben om op te staan en een mail is niet officieel. Ben niet 100% zeker maar een mail heeft nog niet dezelfde kracht als een aangetekend schrijven.

Weet je waar die schadevergoeding op is gebaseerd? Incasso durft al eens zware taal te gebruiken terwijl ze geen poot hebben om op te staan en een mail is niet officieel. Ben niet 100% zeker maar een mail heeft nog niet dezelfde kracht als een aangetekend schrijven.
Ja, op de site van 't ziekenhuis in kwestie staat de procedure, die hebben ze ook gevolgd. Heb dus geen poot om op te staan, gewoon (dure) pech vrees ik. Het helpt ook niet dat je niet binnen geraakt per telefoon op de dienst facturatie. Heb maar gemaild...

In juni verhuisd en post missen? Post laten doorsturen voor 6maand, kost 50€, maar zo handig.
Je kan kiezen hoe lang 1 3 6 12 maand dacht ik, en verlengen indien nodig. Korter en verlengen is wel duurder.

Auto batterijen tjah, ik rij ook weinig nu, boodschappen ook vooral, es even kort uitje .... Verste ritten zijn meestal immo bezoeken, maar veel zie ik niet op immoweb etc. nu.
Een vriend heeft me toch aangeraden elke maand eens een goeie toer te doen op een baan van minimum 90 of zelfs een stukje autostrade.
Voor de motor es goed warm te laten lopen, en de batterij goed te laden. T'is een nieuwe benzine.

Ergernis

Allé zulle, t'is weer eens 3 dagen goed weer. De werf aan de ouwe pastorij nabij, schiet weer in gang, groot lawaai in tuin.
Enkel de zondag was het een beetje rustig.

Een rustige tuin is iets dat MOEILIJK wordt in Vlaanderen blijkbaar.
VERDOMDE verbouwingen hangen mijn voeten uit. 8 jaar aan een stuk kwasie in Gent Excl wegenwerken, alle voetpaden en straten 47 keer open.
En nu alweer de 18 maand die ik hier zit op den buiten op en af: oud herenhuis wat verder viel mee (was 7 jaren plan blijkbaar van die eigenaars, dat af krijgen, ze zijn er bijna). En nu die ouwe pastorij ertegenover idem. Gelukkig niet al te dicht bij me, maar nu is het toch storend kabaal buiten.

Binnenkort huis naast en achter me, afgooien en nieuwbouw. Ben het KOTSBEU gezien ik thuis zit met hyperacusis etc. nu. En er ganse dagen maar moet op zitten luisteren dan of vluchten. Ik heb niet echt familie meer waar ik voor langer termijn es terecht kan. Daarom verhuis ik weer binnenkort hoop ik.

En die immo prijzen vandaag in BE. Om compleet moedeloos van te worden. Moeilijk als alleenstaande met een kleiner inkomen.

Laatst bewerkt:
Drie godvergeten weken verlof gehad (gelijktijdig met enkele goede vrienden want 'wauw BBQs' en 'wauw tuinfeesten' en 'wauw wat zijn we vrolijk') en ongeveer 130 minuten zon gezien en nu zit ik momenteel binnen achter een PC terwijl het buiten zo ongeveer mijn perfecte zomerweer is. Ik zou zeggen 'ik neem enkele dagen voor mezelf' maar er zijn zo veel deadlines door m'n strot geduwd dat ze m'n reet uit komen dus dat is momenteel niet echt een optie.

Nu ben ik niet echt een fan van bloedhete zomers maar het is wel zuur dat zowat de enige dagen met draagbaar (voor mij) zomerweer vallen tijdens een drukke werkperiode. Al die klerelijers die foto's posten op hun Instagram stories dat ze in de zon liggen met een drankje mogen ook m'n rug op.

Drie godvergeten weken verlof gehad (gelijktijdig met enkele goede vrienden want 'wauw BBQs' en 'wauw tuinfeesten' en 'wauw wat zijn we vrolijk') en ongeveer 130 minuten zon gezien en nu zit ik momenteel binnen achter een PC terwijl het buiten zo ongeveer mijn perfecte zomerweer is. Ik zou zeggen 'ik neem enkele dagen voor mezelf' maar er zijn zo veel deadlines door m'n strot geduwd dat ze m'n reet uit komen dus dat is momenteel niet echt een optie.

Nu ben ik niet echt een fan van bloedhete zomers maar het is wel zuur dat zowat de enige dagen met draagbaar (voor mij) zomerweer vallen tijdens een drukke werkperiode. Al die klerelijers die foto's posten op hun Instagram stories dat ze in de zon liggen met een drankje mogen ook m'n rug op.
Het weer kan mij in se weinig schelen, ik kijk altijd wat verward als mensen zeggen dat dit hun gemoed beïnvloedt. Maar ik volg je compleet dat het nu hier ook heel druk is, gisteren nog 5u gewerkt ook, terwijl ik mij eens zou kunnen bezighouden in de tuin nu het daar niet allemaal verzopen is.

Het weer kan mij in se weinig schelen, ik kijk altijd wat verward als mensen zeggen dat dit hun gemoed beïnvloedt.
Broeder!

Met de zon heb ik geen probleem maar als het te warm wordt kan dat wél op mijn gemoed werken.
Ah, en de zon heeft ook een probleem met mij (van wit naar rood in een oogopslag) :unsure:

Rant van de dag: alles rond Brussel-Noord blijft toch één van de schraalste, diep triest en gore plekken van de stad

Altijd plezant om op een nuchtere maag van de trein te stappen en de stadsgeur op te snuiven die u tegemoet komt.

Ambtenaarlife is hard:
ZG1G2oA.jpg

Het weer kan mij in se weinig schelen, ik kijk altijd wat verward als mensen zeggen dat dit hun gemoed beïnvloedt.
Mij ook niet hoor, tenzij het te warm wordt waardoor het binnenshuis oncomfortabel gaat zijn. Tijdens de winter heb ik bijvoorbeeld ook totaal geen last van mijn gemoed als het lang grijs weer is.

Het is gewoon een beetje zuur omdat ik er tijdens mijn vakantie wel echt naar heb uitgekeken om BBQs, poolparties, en al van die 'zomerse outdoor activiteiten' te doen (temeer ook omdat mijn vrienden en ik de COVID regels vrij streng hebben opgevolgd en dit dus een soortement van 'feestperiode' ging worden na de sociaal gehandicapte COVID periodes; vandaar ook samen vakantie genomen) en mij op die manier mentaal wat op te laden en dat is voor een groot deel letterlijk en figuurlijk in het water gevallen.

Dat ik dan nu heelder dagen binnen mag zitten om van die ontiegelijk saaie rotzooi te doen terwijl het schijnbaar voor de eerste keer langer dan een dagje deftig zomerweer is (niet te warm en gewoon een mooi zonnetje) dat steekt toch een beetje.

Rant van de dag: alles rond Brussel-Noord blijft toch één van de schraalste, diep triest en gore plekken van de stad

Altijd plezant om op een nuchtere maag van de trein te stappen en de stadsgeur op te snuiven die u tegemoet komt.
Ik vind dat altijd zo triest, de drie grote stations van Brussel...Centraal is nog ok, maar het is niet bepaald Antwerpen-Centraal natuurlijk, binnenin is dat vrij triest. Zuid is de binnenkant dan wel ok, maar die buurt, mja, neem de verkeerde uitgang en je waant je toch ook in een soort marginale film. En ja, dan Noord hé. De ene kant de prostitutiebuurt, de andere kant ook goor. De binnenkant wordt wel wat opgewaardeerd maar echt schitterend is het nog niet.

Ik vind dat altijd zo triest, de drie grote stations van Brussel...Centraal is nog ok, maar het is niet bepaald Antwerpen-Centraal natuurlijk, binnenin is dat vrij triest. Zuid is de binnenkant dan wel ok, maar die buurt, mja, neem de verkeerde uitgang en je waant je toch ook in een soort marginale film. En ja, dan Noord hé. De ene kant de prostitutiebuurt, de andere kant ook goor. De binnenkant wordt wel wat opgewaardeerd maar echt schitterend is het nog niet.
Een 8-tal jaar geleden een paar weken de trein naar Centraal moeten nemen en dan de metro verder, in dat stuk daartussen moest ge letterlijk de pisplekken ontwijken :puke:. Op zich is dat anders wel nog een "mooi" station eigenlijk, tot ge aan de perrons komt. Noord is gewoon echt goor. Die 2 kunt ge natuurlijk absoluut niet vergelijken met Antwerpen-Centraal.

Een 8-tal jaar geleden een paar weken de trein naar Centraal moeten nemen en dan de metro verder, in dat stuk daartussen moest ge letterlijk de pisplekken ontwijken :puke:. Op zich is dat anders wel nog een "mooi" station eigenlijk, tot ge aan de perrons komt. Noord is gewoon echt goor. Die 2 kunt ge natuurlijk absoluut niet vergelijken met Antwerpen-Centraal.
Die tunnel tussen metro- en treinstation ziet er nu wel beter uit (of dat is toch zo geweest een jaar geleden). Op zich is dat super handig hé, openbaar vervoer in Brussel zit goed in elkaar, maar de laissez-faire-politiek wreekt zich dan doordat er illegalen of daklozen gaan kamperen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan