Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren mails gekregen van de school van onze kinderen.

Eentje ivm studietoelage. Ah nee hé, we zijn een koppel en werken beide voltijds: geen studietoelage voor ons.

Andere mail ivm verlaagde leerplicht. Omdat er een pak ouders zijn die het vertikken om hun kind naar school te sturen of die geen moeite doen om thuis Nederlands te spreken met hun kroost, mag onze oudste die in de 3e kleuterklas zit geen enkele dag afwezig zijn zonder gegronde reden. Dit betekent geen enkele dag om eens naar de dierentuin of naar een pretpark te gaan, iets wat we de voorgaande jaren een 3tal keer deden op een woensdag. Kindjes blij, weinig les gemist en ouders blij want geen drukte.
En vorig jaar zei de juf ons dat hij eigenlijk dan al klaar was voor het eerste studiejaar, dus het is niet dat hij het echt nodig heeft.

Idiote standaardmails die naar iedereen gestuurd worden en eigenlijk diegenen benadelen die alles proberen correct te doen...
Het is nog niet te laat om ze ook naar Anna haar school te sturen! Gisteren mail: ja er is opvang morgen namiddag en ja vanaf donderdag warme maaltijden, tot morgen voor koffie en koekjes! 😂😁

Ergernis van vandaag: modellen verwachten een nieuwe golf in de Covid pandemie. Tot daar, maar media geven geen achtergrond hoe dat kan... We horen bij de top van de wereld qua vaccinatie en de meesten onder ons hebben zich voorbeeldig gedragen.

Het was pas toen ik de zin opnieuw las, dat ik doorhad dat het niet om in lingerie gehulde dames met maatje 34 ging die plots hun mening beginnen te verkondigen over covid. :shy:

Ik heb tijdens opleidingen over professionele communicatie nu ook wel geleerd dat ge naar klanten toe eigenlijk niet moogt zeggen dat iets geen probleem is, want door het woordje "probleem" te horen gaan mensen onbewust toch ergens er van uit blijven gaan dat iets een probleem kan zijn.
Klopt. Ik zeg tegen klanten ook altijd "you're welcome" of "my pleasure", nooit "no problem". Los van de connotatie komt dat laatste ook gewoon niet over als professioneel taalgebruik vind ik.

Het is nog niet te laat om ze ook naar Anna haar school te sturen! Gisteren mail: ja er is opvang morgen namiddag en ja vanaf donderdag warme maaltijden, tot morgen voor koffie en koekjes! 😂😁
De vorige school van onze twee deed dat ook. Maar wel met een ‘donatie schaal’ op tafel. Je kreeg je koffietje en je koekje en een oogbollen-tennismatch van leerkracht naar ouder naar schaal. Ja en je wil niet dat ze uw kleine scheef bekijken dus hop, €5 danku.

Hier doorgaans: "komt in orde!" en in het slechtse geval: "ik doe mijn uiterste best het tegen donderdag klaar te hebben!"

Opvang op woensdagnamiddagen klinkt erg aanlokkelijk, maar ze zouden hun vriendjes teveel missen dan.
En leerplicht is blijkbaar federaal geregeld, dus daar ontsnappen we niet aan... :tongue:

Opvang op woensdagnamiddagen klinkt erg aanlokkelijk, maar ze zouden hun vriendjes teveel missen dan.
En leerplicht is blijkbaar federaal geregeld, dus daar ontsnappen we niet aan... :tongue:
Niet erg, ik kreeg vanmorgen toch al in mijn oor gefluisterd "ik vind jongens niet leuk, mama!" dus hou ze daar maar 😝

Eerste schooldag.
Best sociale media vermijden dus,tenzij je graag iedereen zijn kind met een boekentas wil zien.

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zich ergeren aan het feit dat er op zo'n dag veel terug-naar-schoolfoto's verschijnen.
Of ja, ik snap alleszins niet waarom ge u daar méér aan zou ergeren dan aan de foto's waarop ge ziet hoe iedereen aan het BBQ'en is bij goed weer, hoe iedereen een terrasje doet, hoe iedereen sneeuw heeft liggen in zijn tuin, hoe iedereen voor de Rode Duivels supportert, hoe iedereen de kerstboom heeft gezet, ...

En bij foto's van de kleine die naar school gaat heeft dat eigenlijk nog ietwat nut aangezien de grootouders, tantes en nonkels, ... dat vaak wel gewoon leuk vinden om te zien passeren, itt het feit dat ik bier X of Y op een terras aan het drinken ben :p

Laatst bewerkt:
Het was pas toen ik de zin opnieuw las, dat ik doorhad dat het niet om in lingerie gehulde dames met maatje 34 ging die plots hun mening beginnen te verkondigen over covid. :shy:
Geen ergernissen over modellen in lingerie :)

De trend dat lingerie zichtbaar gedragen wordt is eerder een glimlach van de dag :)

... mag onze oudste die in de 3e kleuterklas zit geen enkele dag afwezig zijn zonder gegronde reden. Dit betekent geen enkele dag om eens naar de dierentuin of naar een pretpark te gaan, ...
Euh. Is da ni normaal dat ge ni zomaar afwezig moogt zijn, of is het systeem zo hard veranderd de laatste jaren? :D

OT: Bena opt werk zijn, beseffen dak mne laptop thuis vergeten ben. Goei begin van de werkdag.

Euh. Is da ni normaal dat ge ni zomaar afwezig moogt zijn, of is het systeem zo hard veranderd de laatste jaren? :D

OT: Bena opt werk zijn, beseffen dak mne laptop thuis vergeten ben. Goei begin van de werkdag.
Vroeger maakte het niet uit voor kleuter, enkele jaren terug moesten ze een bepaald aantal dagen aanwezig zijn voor ze naar het 1ste lj gingen (om te vermijden dat kinderen zonder een woord Nederlands te kunnen, starten in het eerste leerjaar) en nu is het nóg eens veranderd :

Het is idd nog maar vrij recent (dit of vorig schooljaar?) dat de leerplicht op vijf jaar (dus derde kleuterklas) ligt ipv op zes jaar (dus eerste leerjaar).

Op zich vind ik het alleszins niet slecht dat kinderen toch wel grotendeels elke dag aanwezig zijn in de klas, al zou er wel een soort van "tolerantie" mogen zijn waarbij ene dag afwezigheid niets uitmaakt.

Dat is nu al weken dat de afkorting 'hmmz' in de werkchat verschijnt. At this point I'm too afraid to ask wat het betekent. Er is geen lijn te vinden in wanneer het gebruikt wordt. Help!

"Geen probleem" dat zich als een kwalijk ruikende olievlek doorheen ons taalgebruik verspreidt.
Wat is er mis met "doe ik graag voor je" :"/.
Geen probleem is toevallig mijn favoriete Willy Sommers lied. Ik gebruik 'Geen probleem' dan ook zeer regelmatig in het dagelijkse leven. Meer nog, ik durf zelfs tegen familie en vrienden die niet Willy heten te zeggen; Geen probleem, Willy! :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan