Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat ik speciaal een pakje leveren op het werk omdat hier altijd is, ik zet duidelijk op het adres dat het nr 8 is, waar zetten ze het af? nr 7:mad: ZIjn toch echte snullen zenne die van de post.

Zijn er werkelijk bedrijven die denken dat slechte klantenservice op termijn beter is voor het bedrijf? Mensen naar chatbots sturen. Mensen de indruk geven dat ze een rechtstreekse telefoonlijn krijgen maar eigenlijk gewoon doorgeleid worden naar een call-center met voorspelbare standaardvragen. Als ik een persoon 1 seconde hoor spreken, weet ik al 99% zeker of hij/zij me zal kunnen verder helpen of niet. En ja, een hollands accent is al een heel slecht teken. Wat doen al die hollanders überhaupt in onze Belgische callcenters? Altijd al vreemd gevonden.

Bedrijven aub, als uw core-business technisch van aard is, trek dan ook technische profielen aan. Leid uw mensen op. Zorg dat uw personeel uw producten kent. En ik beloof dat ik voor eeuwig klant blijf. Jezus Christus, tegen dat je met iemand kan communiceren die weet waarover hij spreekt ben je een halve dag verder. Dat 20 maal doorsturen en opnieuw uitleggen, dat is toch niet alleen mijn kostbare tijd die verloren gaat maar toch ook die van uw eigen personeel? Met 2 slecht-betaalde support-profielen, kun je toch ook 1 goed opgeleide technicus betalen zeker?

Opvang op woensdagnamiddagen klinkt erg aanlokkelijk, maar ze zouden hun vriendjes teveel missen dan.
En leerplicht is blijkbaar federaal geregeld, dus daar ontsnappen we niet aan... :tongue:
Vanaf 5 moeten ze 290 halve dagen aanwezig zijn. Ik weet nu niet vanbuiten hoeveel lesdagen er zijn maar toch meer dan dat denk ik?

Heeft niet echt iets te maken daarmee maar met een tekort aan vitamine d. En die pillen helpen ook niet echt.

Ik neem al bijna heel mijn leven D-cure ampulles, 1x/week als het te laag is en daarna 1 om de 2 weken om te onderhouden. Works like a charm.👍👌
Voel me dan terug mens ipv een zombie want ik menstureer vrij hevig dus chronisch ijzertekort en vitD tekort staat gewoon naast mijn foto op mijn id kaart.

Ik neem al bijna heel mijn leven D-cure ampulles, 1x/week als het te laag is en daarna 1 om de 2 weken om te onderhouden. Works like a charm.👍👌
Voel me dan terug mens ipv een zombie want ik menstureer vrij hevig dus chronisch ijzertekort en vitD tekort staat gewoon naast mijn foto op mijn id kaart.
Mja dat menstrueren valt bij mij goed mee.

headexplodie_surfincrimsonwave_500px.gif

Myllana op vakantie :p

Vanaf 5 moeten ze 290 halve dagen aanwezig zijn. Ik weet nu niet vanbuiten hoeveel lesdagen er zijn maar toch meer dan dat denk ik?
Tussen 320 en 330 volgens communicatie van school.
(Gek dat leraars effectief maar 160 à 165 dagen lesgeven trouwens...)

Geen idee hoe het in andere scholen geregeld is, afwezigheid bij hen is enkel mogelijk wegens ziekte of familiaal iets erg aan de hand.

Geen idee hoe het in andere scholen geregeld is, afwezigheid bij hen is enkel mogelijk wegens ziekte of familiaal iets erg aan de hand.
Kan dat per school bepaald worden als dat wettelijk is bepaald dat maar x-aantal dagen naar school moeten komen?

‘Welkom als vakleerkracht in klas 1ABCd. De vijftien leerlingen zitten alfabetisch. Behalve de 9 OV4 leerlingen en Jantje Jansen’

Really? Ze zitten alfabetisch dan? Really??

Kan dat per school bepaald worden als dat wettelijk is bepaald dat maar x-aantal dagen naar school moeten komen?
Afhankelijk van het publiek zal dat wel een reden hebben dat ze naar boven afronden.
Grootstedelijke context met veel schoolverlet versus dorpsschooltje met 100 leerlingen waar je de ouders persoonlijk aan kan spreken geeft al een totaal andere context naar communicatie toe.
Wettelijk zal het niet zijn dat ze meer dagen eisen of meer verantwoording, maar de ouders die het bewust gaan opzoeken zijn niet de mensen die het systeem aan hun laars lappen doorgaans. 😉

Dus met andere woorden zouden we daar onze voeten kunnen aan vegen? :tongue:
Om geen miserie te hebben een zelfgemaakt attestje meegeven met "xxxx was afwezig op dag yy/yy/yyyy wegens familiale reden" op. (is dan niet gelogen... :laugh:)

Niet erg, ik kreeg vanmorgen toch al in mijn oor gefluisterd "ik vind jongens niet leuk, mama!" dus hou ze daar maar 😝
Heb jij niet geantwoord : ik ook niet, daarom ben ik gescheiden van papa ?

Ik gebruik Jah :( of Yeh
Daarnet Ned Flanders gewijs okily dokily gezegd in een meeting -_- Dat gaat er dan weer wat over.
Dat kwam er eigenlijk regelmatig uit. De franstaligen vonden dat wel leuk klinken. Dus die hebben dat overgenomen...

Dat en huppeldepup. Toen ik dat meldde vroeg de eerste franstalige in de buurt welke puppy ? Ik zie geen puppy.

‘Welkom als vakleerkracht in klas 1ABCd. De vijftien leerlingen zitten alfabetisch. Behalve de 9 OV4 leerlingen en Jantje Jansen’
Really? Ze zitten alfabetisch dan? Really??
Mijn standaard antwoord naar mijn leerlingen toe in de laatste 23 jaar.

Trek het niet aan, ik ga jullie naam toch niet herinneren. Als ik u dan ook als dingske aanspreek, dat is mijn fout, niet die van U.

Week later : Johny, stop daar eens mee. Johny stop met treezebeeske te irriteren. Johny het is de laatste keer dat ik uwe naam zeg of je vliegt de hoek in nadat je 10 keer gepompt hebt.

Johny : jama meester jij ging mijn naam toch niet herinneren. Maar toch heb ik het altijd gedaan.
Mijn antwoord : tsja, dan zal het niet aan mij liggen hé Johny.

Terwijl ik zeg hey dingske stop met johny uit te dagen.

2 weken later staat Johny zijn moeder na de les langs mij en vraagt hoe hij in de les is. Mijn antwoord : Ah den Johny, ja daarvan ken ik de naam. Dat zegt genoeg, niet ?

En weet je, elk jaar zitten er zo wel 1 of 2 tussen.
En na 10 jaar hoor je dingske F zeggen, hey meester, hoe noem ik. Mijn antwoord: dingske hé. Terwijl die voor de 1001'ste keer zegt : jama meester ik ben dingske F niet, ik ben dingske G. Kent ge mijn naam nu nog altijd niet.
En dan moet ik tot mijn scha en schande zeggen : neeje, sorry dingske :(.

9 halve dagen per week geeft ongeveer 180 dagen lesgeven.

Dus met andere woorden zouden we daar onze voeten kunnen aan vegen? :tongue:
Om geen miserie te hebben een zelfgemaakt attestje meegeven met "xxxx was afwezig op dag yy/yy/yyyy wegens familiale reden" op. (is dan niet gelogen... :laugh:)
Volgens mij wel ja. Dat is gewoon om te ontmoedigen. Voor zo een of twee keer op een jaar gaat geen kat daarnaar kraaien.

Je wil een afspraak maken met de bank (BNP Paribas Fortis), dat is tegenwoordig met online aanvraagformulier waar je 3 tijdstippen invult die voor jou werken, en je aangeeft of het op kantoor of via videochat kan (ik zeg dan videochat). Allemaal efficiënt natuurlijk, geweldig eigenlijk.

Daarnet bleek dan dat tijdens een meeting een nummer mij probeerde te bellen en een voicemail heeft ingesproken: beste mijnheer, ik bel u over die afspraak die u wou maken, bel me maar eens terug op dit nummer. Nummer neemt iets later dan niet op, uiteraard.

Edit: "Ja en wanneer kunde gij mijnheer?"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan