Staat een artikel in de Humo over de streamingdiensten... Weer zo een echte onzin dat erin staat. Toch echt een schim van zichzelf geworden met alleen maar idioterie tegenwoordig [neen, ik koop zelf de humo niet, maar mijn oog viel op het artikel]. Uit de grote lijnen, heel kritisch voor Netflix, en dan weer goedkeurend voor AppleTV. Dat moet je mij echt eens gaan uitleggen.
Oké, over Disney hebben ze gelijk [goed voor wie graag superhelden, animatie en avonturen in een galaxy far, far, far away ziet, maar niet voor de rest]. Over Streamz zijn ze dan weer veel te positief, maar goed, we mogen onze eigen Belgische diensten niet bekritiseren. Ik had duizend keer liever HBOMax gehad, zonder al die vlaamse troep en de prijsinflatie. Als je HBOMax overneemt, doe het dan goed, dank je wel.
Uiteindelijk is Netflix qua aanbod het beste, zeker in België. Streamz+ is waarschijnlijk 2e beste maar veel te duur. Disney+ is oké, maar prijs voorlopig niet waard imo, tenzij je inderdaad geilt op blockbusters (en toevallig kinderen hebt), dan is het wel een goede deal.
Op AppleTV staan verdorie nog geen 60 dingen? Hoe kun je dat dan goed noemen? Omdat kwaliteit boven kwantiteit is, heb letterlijk nog van geen enkele van die series gehoord... Al ziet For All Mankind er wel leuk uit, maar ik ga niet voor één serie een andere streamingdienst erbij halen hoor.
Netflix is niet meer wat het geweest is, inderdaad. Maar hoe zou dat komen. Iedereen wil een eigen streamingdienst en aan het eind v/d dag is elke streamingdienst zo kut als iets, omdat ze elkaar kapotmaken [en op deze manier de hele tv- en filmindustrie met zich meenemen].
Spotify heeft deze problemen niet hoor. En Apple heeft ook muziekstreaming, en die bieden quasi vrijwel niets exclusiefs aan (tenzij het de keuze v/d artiest zelf is). Keuze van "preference". In de gamingindustrie is het ook veel minder, al komt het wel op Origin- en Ubigekutzooi, en EPIC Games dat ook drie keer niets is. Steam zal altijd koning blijven. Maar voor film-en tv is deze zegswijze zeker van toepassing: in het land der blinden is éénoog koning, en hier is netflix éénoog. Zelfde met al die licentierechten in sportgames, of de licentierechten voor sportwedstrijden. Altijd diezelfde onzin. En heb je de rechten v/d competitie nog in handen, moet je ze soms nog van de clubs in handen hebben. [maar bij FIFA, overduidelijk de schuld van EA omdat ze gewoon te lui zijn, ik zou er echt graag willen werken en op mijn eerste werkdag grote kuis houden bij management, iedereen op straat].
Echt waar, zo frustrerend. Altijd dat onnozel gedoe. Kapitalisme op dat vlak werkt voor geen meter. Niet dat communisme zoveel beter is, want daar mag je dan 3 uurtjes op een week gamen, is er geen incentive voor kwaliteit en ben je te afhankelijk van andere zaken. Competitie is soms goed, maar in dit geval maken ze allemaal elkaar kapot, alsook onszelf.
En daardoor gaan veel centjes voor hun verloren, omdat ik lekker illegaal kijk. Eigen schuld dikke bult.