Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ergernis is dat we een hele klotezomer gehad hebben. Ik ben nogal gevoelig aan winterdepressie (alleja gewoon vies gezind in de winter).

Normaal heb ik daar pas last van in februari en is het een paar maand doorbijten en we zijn er. Maar ik begin het nu al te hebben en de herfst moet nog beginnen. Ik begin zelfs al bang te krijgen tegen dat we december gaan zijn over hoe ik me dan ga voelen.

Had ik het geweten dan had ik me toch een dag of 10 zon kado gedaan.
Versta het volledig. Moet mij ook altijd aanpassen aan de winter. Duurt een week of twee dat ik zo wat down rondloop. Passeert wel na twee weken en zeker als er dan een paar mooie zonnige winterdagen zijn.
Nu die 35 graden moet hier ook niet maar vooral toch veel regen gehad deze zomer.

Die titel die dus totaal een verkeerd beeld schetst. Lees het artikel en P-land geeft hem ongeveer €1100-1300 extra per maand. Maar ze vinden geen volk en dan zijn alle middelen goed, zeker?
07-CBD872-A8-E2-4004-BF2-E-9-BACB7-AC1-C64.jpg

'Ik moet de trein nemen dus ik rij tot aan de overweg, stap uit en pak rustig mijn laptop uit de koffer en mijn madam moet dan maar stuur overnemen om terug naar huis te rijden maar eerst nog een kus geven.'
De kiss en ride parking is 20m verder en de gewone parking aan de andere kant dus ook maar 30m verder maar nee ik ben al 50+ en rijdt met een BMW dus ik blokkeer gans de straat voor een volle minuut zodat ik zeker geen 20m extra moet stappen!

Die titel die dus totaal een verkeerd beeld schetst. Lees het artikel en P-land geeft hem ongeveer €1100-1300 extra per maand. Maar ze vinden geen volk en dan zijn alle middelen goed, zeker?
En het bedrag dat hij daar verdient zal veel te weinig op afgehouden worden, dus eigenlijk verdient hij een pak minder. :tongue:
Vriendelijke mens wel, paar weken terug in Plopsaland gezien. :smile:

"Geen probleem" dat zich als een kwalijk ruikende olievlek doorheen ons taalgebruik verspreidt.
Wat is er mis met "doe ik graag voor je" :"/.
Voor mij persoonlijk is ‘doe ik graag voor je’ meestal pertinent gelogen en gezien mijn vak probeer ik onnodig liegen te vermijden. Geen probleem impliceert dat ik het kan doen en (probably) zal doen en mijn quasi-correcte emotionele betrokkenheid bij dat proces.

Voor mij persoonlijk is ‘doe ik graag voor je’ meestal pertinent gelogen en gezien mijn vak probeer ik onnodig liegen te vermijden. Geen probleem impliceert dat ik het kan doen en (probably) zal doen en mijn quasi-correcte emotionele betrokkenheid bij dat proces.
Mijn ervaring is dat hoe meer kak men rond zo'n uitspraken draait, hoe meer je er kan van uit gaan dat er gewoon niks zal gebeuren. Imo vertrouw ik meer iemand die gewoon ok of doe ik tegen me zegt dan iemand die zijn woorden zodanig wikt en weegt om vriendelijk over te komen om je toch maar een tevreden gevoel te geven. Bij die laatste weet ik al dat ik achter zijn gat zal mogen zitten om het gedaan te krijgen.

Gisteren mails gekregen van de school van onze kinderen.

Eentje ivm studietoelage. Ah nee hé, we zijn een koppel en werken beide voltijds: geen studietoelage voor ons.

Andere mail ivm verlaagde leerplicht. Omdat er een pak ouders zijn die het vertikken om hun kind naar school te sturen of die geen moeite doen om thuis Nederlands te spreken met hun kroost, mag onze oudste die in de 3e kleuterklas zit geen enkele dag afwezig zijn zonder gegronde reden. Dit betekent geen enkele dag om eens naar de dierentuin of naar een pretpark te gaan, iets wat we de voorgaande jaren een 3tal keer deden op een woensdag. Kindjes blij, weinig les gemist en ouders blij want geen drukte.
En vorig jaar zei de juf ons dat hij eigenlijk dan al klaar was voor het eerste studiejaar, dus het is niet dat hij het echt nodig heeft.

Idiote standaardmails die naar iedereen gestuurd worden en eigenlijk diegenen benadelen die alles proberen correct te doen...

'Ik moet de trein nemen dus ik rij tot aan de overweg, stap uit en pak rustig mijn laptop uit de koffer en mijn madam moet dan maar stuur overnemen om terug naar huis te rijden maar eerst nog een kus geven.'
De kiss en ride parking is 20m verder en de gewone parking aan de andere kant dus ook maar 30m verder maar nee ik ben al 50+ en rijdt met een BMW dus ik blokkeer gans de straat voor een volle minuut zodat ik zeker geen 20m extra moet stappen!
Ik ben toch van mening dat ge meer een ergernis zijt voor andere weggebruikers :unsure:

Niks... maar wat is er mis met "geen probleem"?

Ik heb tijdens opleidingen over professionele communicatie nu ook wel geleerd dat ge naar klanten toe eigenlijk niet moogt zeggen dat iets geen probleem is, want door het woordje "probleem" te horen gaan mensen onbewust toch ergens er van uit blijven gaan dat iets een probleem kan zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan