Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is voor de zoveelste keer post voor één van de buren bij mij ingestoken. Op zich een kleine ergernis, moet gewoon even de tijd maken het in de juiste bus te gaan steken. Maar wat het een wat grotere ergernis maakt... James Cooke staat op de omslag. Fucking hell, hoeveel moeite ik ook doe, er valt gewoon niet te ontkomen aan die man.

Nu kan ik dus nooit nog bij Zeb gaan winkelen.

Ergernis van vandaag: modellen verwachten een nieuwe golf in de Covid pandemie. Tot daar, maar media geven geen achtergrond hoe dat kan... We horen bij de top van de wereld qua vaccinatie en de meesten onder ons hebben zich voorbeeldig gedragen.

Ergernis van vandaag: modellen verwachten een nieuwe golf in de Covid pandemie. Tot daar, maar media geven geen achtergrond hoe dat kan... We horen bij de top van de wereld qua vaccinatie en de meesten onder ons hebben zich voorbeeldig gedragen.
Kan dat niet te maken hebben met feit dat vaccins deels hun effectiviteit verliezen na +3maand?

"Geen probleem" dat zich als een kwalijk ruikende olievlek doorheen ons taalgebruik verspreidt.
Wat is er mis met "doe ik graag voor je" :"/.

"Doe ik graag voor je" impliceert dat je iets met plezier doet. (En klinkt ook Hollands)
"Geen probleem" is dat het met (lichte) tegenzin was, maar je het toch doet.

"Geen probleem" dat zich als een kwalijk ruikende olievlek doorheen ons taalgebruik verspreidt.
Wat is er mis met "doe ik graag voor je" :"/.
Geen probleem is gewoon veel korter gezegd en “doe ik graag voor je” klinkt zo ongemeend. Mensen doen zaken grotendeels omdat het hun werk is en niet omdat ze het “graag” doen.

"Doe ik graag voor je" impliceert dat je iets met plezier doet. (En klinkt ook Hollands)
"Geen probleem" is dat het met (lichte) tegenzin was, maar je het toch doet.
Klinkt idd Hollands. Ik gebruik altijd "geen probleem", zie niet in waarom dat tegenzin zou impliceren?

Gewoon "geen probleem, ik doe dat graag voor je, komt helemaal goed, ik fix het voor je" gebruiken en dan gewoon als een echte praatjesmaker niks doen.

Toch wel 5 sec googlen om terug te vinden wat ik schreef:

China heeft dit in 2018 aan banden gelegd, onder meer de Filipijnen hebben ondertussen ook restricties opgelegd. Maar ons plastiekafval is jaren gewoon naar Azië gestuurd, waar het vaak niet verwerkt werd zoals het moest.
Gaat over Nederland
Echter het punt blijft aangezien de maatregel meer dan 2 jaar na de feiten is.

Ergernis is dat we een hele klotezomer gehad hebben. Ik ben nogal gevoelig aan winterdepressie (alleja gewoon vies gezind in de winter).

Normaal heb ik daar pas last van in februari en is het een paar maand doorbijten en we zijn er. Maar ik begin het nu al te hebben en de herfst moet nog beginnen. Ik begin zelfs al bang te krijgen tegen dat we december gaan zijn over hoe ik me dan ga voelen.

Had ik het geweten dan had ik me toch een dag of 10 zon kado gedaan.

Waarom je humeur zo hard laten afhangen van iets dat je toch niet onder controle hebt?
Dat is toch in enorm veel gevallen zo? Hoeveel mensen hebben krijgen een pesthumeur omdat hun vlucht geannuleerd is, of omdat ze de hele nacht niet hebben kunnen slapen dankzij lastige kinderen, of omdat hun trein weer eens een kwartier vertraging heeft en ze zo hun aansluiting missen en pas anderhalf uur later thuis zijn? Dat kan je toch ook allemaal niet controleren?

Moest iets dat je wel kan controleren je humeur beïnvloeden dan verander je dat gewoon en moet je niet humeurig zijn. Ik ga niet kwaad zijn omdat de batterijen van mijn afstandsbediening op zijn hoor, ik vervang die dan gewoon. Als die afstandsbediening echter kapot is op een zondag waarop ik een avondje TV kijken had gepland dan zal ik misschien wel wat lastig zijn want ik kan er op dat moment niets aan doen. Het feit dat de zaken die mensen irriteren/droevig maken/boos maken volledig buiten hun controle liggen is net een grote voedingsbron voor die irritatie, droevigheid, en noem maar op.

Voorts is een echte winterdepressie/seizoensdepressie wel wat anders dan een een beetje humeurig zijn, maar dat zal je ook wel weten.

Straks terug school :cry::
- File, dat het geen naam heeft. Al stond alles goed vol in de vakantie, maar nu gaat het in meervoud zijn.
- Uitkijken geblazen naar fietsertjes met oortjes in; gsm in de hand en de focus er op; met tweeën naast elkander en niet uit de weg willen gaan, omdat ze hun gezichten naar elkaar hebben gedraaid.
- Voorrang van rechts zal niet meer bestaan. Het echte wielerterrorisme is de jeugd, niet de oudbakken stokbroden met getunede koersvélo's :sarcastic:.
- Plotseling gekrijs om half vier 's middags, om zelf in fight-or-flee-modus te gaan.
- Maar, voornamelijk, de toevloed van mama's en papa's die hun kinderen ophalen met de wagen; zich aan de kant zetten en zonder omkijken hun deur openzwaaien. Vriendelijk er attent op maken dat dit gevaarlijk is voor fietsers en wagens, helpt niet. Vorig jaar viermaal meegemaakt. Viermaal de beschermeling-ouder op mijn nek gekregen met standaard antwoord: "Mag ik mijn kind niet ophalen?" of 'Gij moet uitkijken!"
- Natuurlijk mogen we verkeersdoden onder de kindjes ook niet vergeten, want die gaan onherroepelijk en tot grote spijte komen.
- De chauffeurs die hun ergeren aan de schoolgaande jeugd en voor niets terugdeinzen om een ton metaal (zachtjes) te laten kennismaken met minder zwaar metaal.

Ik kan al niet wachten op de ontstane verkeersagressie vanaf morgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan