Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn excuses als dit een ongepaste vraag is, maar was jij het die een paar jaar geleden een zwaar ongeval had door aanrijding van een auto na een voetbalmatch? Ben je daar volledig van kunnen herstellen?
Jup, dat ben ik idd. Van de toen opgelopen klachten lichte invaliditeit, maar ach, uiteindelijk 2 jaar aan de kant gezeten ja ^^

Met uitspraken als "de tegenstanders van het roken kruipen lekker diep in elkaars kont haha opeens is iedereen een zetpil geworden" draag je zelf bij tot het probleem dat je wil aanklagen.

Ik snap niet hoe je enerzijds tegen polarisering bent, maar anderzijds vrolijk blijft meedoen door anderen in een kamp in te delen en te beledigen.

Dat jij je aangesproken voelt is ook niet zo verwonderlijk hè. Hoeveel personen heb je daar wel niet aangesproken en aangemaand om hun (post)gedrag aan te passen? Verderop zie ik reacties die totaal niets bijdragen (ongeacht of ze van een voor of tegenstander komen) en dat kan kennelijk allemaal wel.

Daarbij ik verdeel niemand in 'een kamp', dat hebben de leden zelf gedaan. In elke discussie ontstaan verschillende 'kampen' en ik noem hier een bepaald en select groepje niet voor niets zetpil. Kan beledigend overkomen maar ik kan geen andere benaming bedenken momenteel.

Nu wat het roken zelf betreft, idc wie er wat doet zolang het mij niet stoort en zodra dat het mij hindert dan ga ik op die persoon af en zeg ik er wat van. Meestal zijn die mensen zich van geen kwaad bewust, excuseren ze zich en gaan ze ergens anders roken. Of drinken of zingen of whatever..

Dat jij je aangesproken voelt is ook niet zo verwonderlijk hè. Hoeveel personen heb je daar wel niet aangesproken en aangemaand om hun (post)gedrag aan te passen? Verderop zie ik reacties die totaal niets bijdragen (ongeacht of ze van een voor of tegenstander komen) en dat kan kennelijk allemaal wel.

Daarbij ik verdeel niemand in 'een kamp', dat hebben de leden zelf gedaan. In elke discussie ontstaan verschillende 'kampen' en ik noem hier een bepaald en select groepje niet voor niets zetpil. Kan beledigend overkomen maar ik kan geen andere benaming bedenken momenteel.

Nu wat het roken zelf betreft, idc wie er wat doet zolang het mij niet stoort en zodra dat het mij hindert dan ga ik op die persoon af en zeg ik er wat van. Meestal zijn die mensen zich van geen kwaad bewust, excuseren ze zich en gaan ze ergens anders roken. Of drinken of zingen of whatever..
Ik kan aan jouw posts toch echt geen touw vastknopen hoor.

VDAB.
Mijn partner is een tijdje werkloos geweest. Hij is Lic. Pol&Soc (ja niet het meest handige, we know) en heeft een tijd les gegeven, dan een tijdje privé en toch terug in het onderwijs gestapt na de werkloosheid, vooral omdat dit met de kinderen toch handig is.
Is wel interim dus deze zomer toch ingeschreven bij VDAB uit voorzorg.
Heeft nu een lesopdracht met vrije uren, heel het jaar, super, dus vult dit aan op zijn dossier en schrijft zich uit.
Telefoon VDAB: ja… meneer… lésgeven, is dat wel iets voor u? Is dat loon wel voldoende? En de opleiding (lerarendiploma) gaat u dat wel kunnen? Ik ga u pas op 1 september uitschrijven meneer, ik ga nog afwachten.

what.the.actual.fuck?
Willen ze nu dat mensen werken of niet? Want toen hij zes maand zonder zat (burn out ook een beetje) waren ze snel genoeg om te zeggen dat hij maar bij de groendienst of in de Gamma moest gaan werken.

Quit the dope dude.

mijn woning/gezin/... is een bodemloze put voor stylo's, stiften, pennen... Het maakt niet uit hoe vaak of hoe veel schrijfmateriaal ik aankoop, als ge hier ne stylo nodig hebt, vindt ge er gegarandeerd geen enkele.
Hier liggen er ook 1000 stylo's, maar als ik er een nodig heb zijn ze allemaal weg.
=>
ik heb verleden jaar een pot van 100 stylo's gekocht en heb er ondertussen al 120.
Ik vind het best wel een power move van de @Rob!n om hier openlijk te komen taunten na in te breken en stylo's te pikken :eek2:.

Wees hier maar eens werkgever in België.
Een paar maanden geleden had ik hier nog iets geschreven over een secretaresse in mijn vrouw haar praktijk die constant ziek was. Nu deed zij haar werk ook echt niet goed en wilde ze nog minder gaan werken dan 18u wat echt onmogelijk begon te worden. Met als gevolg dus dat mijn vrouw en haar collega haar ontslaan hebben.
Nu komt die telkens één week werken en is daarna twee weken ziek. Die twee weken ziek maken dus blijkbaar geen deel uit van haar opzegtermijn waardoor die ook telkens twee weken mee opschuift. Met als gevolg dus dat de praktijk bijna 3x zo lang kan blijven dokken voor iemand die zo goed als gene poot uitsteekt.
Ze hebben dan maar beslist na overleg om haar resterende opzegperiode gewoon uit te betalen zonder dat ze moet komen werken, want dat was dan nog het goedkoopste... Wat een toestanden. Dit systeem is er gewoon om van geprofiteerd te worden.

Vree slecht in het weekend geslapen door jawel, alweer een hernia. Nu zelfs met uistraling, een doof gevoel in m'n been. Apartste is dat ik goed genoeg weet van wat, nl een verkeerde tiltechniek tijdens 't trainen in m'n corona-homegym...

Ken iemand die een hernia had en waarbij de pijn ook naar het been uitstraalde met gevoelloze tenen als gevolg. Bijna een jaar liep hij scheef door de pijn waardoor ook zijn bekken scheef ging 'staan' en
uiteindelijk is hij met spoed geopereerd geweest. Ervoor had hij paar cortisonespuiten gehad maar die hadden totaal geen effect. Heb je iets van behandeling gehad?
Alleszins veel beterschap!

Btw, wou je niet bang maken alleen ja zo'n hernia is een afschuwelijk kutding dat je niet te lang mag laten aanslepen.

Daarstraks een mail met als titel: "Nieuw aanslagbiljet van de FOD Financien". Schoot weeral bijna in een kramp want ik had dacht ik de voorbije maand al alle belastingen betaald.

Maar het is dus gewoon de terugbetaling van mijn personenbelasting. Kunnen ze in dat bericht nu niet gewoon direct iets zeggen in de trant van: "Proficiat, uw krijgt uw teveel betaalde belastingscentjes na 1 jaar eindelijk teruggestort." :wallbash:

Dat klopt niet echt. Bron?
En verder is het ook irrelevant. Want al zou het kloppen blijft mijn punt.

Hier wordt nu niet in zee gegooid. Dat we 2 jaar na datum dan naar karton overschakelen (die ook verbrandt wordt) slaat op niets.
U plastieken rietje zal niet in zee belanden, en u kartonnen rietje wordt niet gerecycleerd.
Het is echt volkomen nutteloos.
Toch wel 5 sec googlen om terug te vinden wat ik schreef:

China heeft dit in 2018 aan banden gelegd, onder meer de Filipijnen hebben ondertussen ook restricties opgelegd. Maar ons plastiekafval is jaren gewoon naar Azië gestuurd, waar het vaak niet verwerkt werd zoals het moest.

VDAB.
Mijn partner is een tijdje werkloos geweest. Hij is Lic. Pol&Soc (ja niet het meest handige, we know) en heeft een tijd les gegeven, dan een tijdje privé en toch terug in het onderwijs gestapt na de werkloosheid, vooral omdat dit met de kinderen toch handig is.
Is wel interim dus deze zomer toch ingeschreven bij VDAB uit voorzorg.
Heeft nu een lesopdracht met vrije uren, heel het jaar, super, dus vult dit aan op zijn dossier en schrijft zich uit.
Telefoon VDAB: ja… meneer… lésgeven, is dat wel iets voor u? Is dat loon wel voldoende? En de opleiding (lerarendiploma) gaat u dat wel kunnen? Ik ga u pas op 1 september uitschrijven meneer, ik ga nog afwachten.

what.the.actual.fuck?
Willen ze nu dat mensen werken of niet? Want toen hij zes maand zonder zat (burn out ook een beetje) waren ze snel genoeg om te zeggen dat hij maar bij de groendienst of in de Gamma moest gaan werken.
Naar het schijnt doen ze dit omdat er een serieus tekort is aan personeel bij de pizza hut die kan omgaan met een bepaald type mensen. Dus proberen ze dat gat toch op te vullen. :unsure:

... En dan praat je daarover afgelopen weekend met een ruwbouwaannemer:
"Ik heb ooit eens een buur [op een random werf nvdr.] meegemaakt die aan het zagen was over vanalles en nog wat. Ik heb de kraan gepakt en eens 'per ongeluk' een antenne op zijn dak geraakt. Vervolgens naar een kuip beton gewezen van 2 ton met de boodschap dat dat wel eens het volgende zou kunnen zijn die per ongeluk op hun dak zou kunnen vallen. Nooit meer iets van gehoord van die kerel".

En ik zit mij bij elk zuchtje gezaag en kritiek uit te sloven en inspanningen te doen om toch maar op goede voet te kunnen leven met de buren... Ik ben gewoon veel te braaf voor deze wereld.
Die aannemer is natuurlijk wel van die ambetante mens vanaf zodra z'n werken zijn afgerond, gij gaat met uw buur te maken hebben zolang hij of gij daar woont. 🤷‍♀️

Ken iemand die een hernia had en waarbij de pijn ook naar het been uitstraalde met gevoelloze tenen als gevolg. Bijna een jaar liep hij scheef door de pijn waardoor ook zijn bekken scheef ging 'staan' en
uiteindelijk is hij met spoed geopereerd geweest. Ervoor had hij paar cortisonespuiten gehad maar die hadden totaal geen effect. Heb je iets van behandeling gehad?
Alleszins veel beterschap!

Btw, wou je niet bang maken alleen ja zo'n hernia is een afschuwelijk kutding dat je niet te lang mag laten aanslepen.
Helaas wel vaker last van de rug en meestal na wat oefeneningen is 't redelijk oké. Ik weet ongeveer wel wat te doen om het te genezen, ma voorkomen toch precies niet :unsure:

Die aannemer is natuurlijk wel van die ambetante mens vanaf zodra z'n werken zijn afgerond, gij gaat met uw buur te maken hebben zolang hij of gij daar woont. 🤷‍♀️
Imo zegt het feit dat ze het nog over een antenne hebben ook wel in welke tijdsgeest dat ganse verhaal zich waarschijnlijk situeert.

Het is al tien jaar geleden dat ik nog op de schoolbanken zat en vijftien jaar geleden dat op 1 september het schooljaar begon, maar tóch krijg ik op 31/08 altijd een belkemmend gevoel en spijt dat de zomer gedaan is. :sop:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan