Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dat van mij gewoon in Excel aangemaakt, en dat nadien vooral niet gevolgd
p1339934642-5.jpg
:laugh:
Hoeveel grond hebt gij eigenlijk?

Bevriend koppel die hun tweeling verloren heeft na zes maand zwangerschap. Die zaten hier vrijdag nog te bbq-en en honderduit te vertellen over de toekomstplannen en hoe content ze waren dat het na 2 jaar IVF eindelijk gelukt was etc :headshake:
Ge wilt er iets op zeggen en tegelijk weet ge dat ge er eigenlijk niets op kùnt zeggen, echt kut. En die hebben volgende week dan nog eens hun (eigen) trouwfeest ook. Ik zou het zelf niet kunnen denk ik.

Dat onze verantwoordelijkheid in het niets verdwijnt met die van de ontwikkelingslanden, daar ga ik mee akkoord.
Maar we hebben ook onze inbreng in de vervuiling natuurlijk, en die mag je ook niet onderschatten.
Tuurlijk alleen is dat kartonnen rietjes gedoe eerder PR voor de bedrijven. Milieumatig heeft het weinig nut (de verpakking van cpari sun blijft en ook het rietje zit in plastiek)

Dit is puur inspelen daarop.

Maar tuurlijk moeten we ons best doen. En liefst in maatregelen die werken.

Natuurlijk is het een Jaimy..

Doet me denken aan nieuwe inwoners in onze zone..
De namen van de kinderen:

Damian Johny junior
Kyllian Johny junior
Dylan Johny junior
Chelsey
Kizzy

De moeder een tattoo met Johny op de arm
Maar Johnny is out of the picture..

Dan waren de namen van de kinderen nog niet marginaal genoeg, neen we gaan er nog Johny junior achter zetten voor als er nog twijfel zou zijn. Buiten van de 2 laatste.. Die zijn marginaal genoeg zonder de Johny junior.
Het erge is, dat je met 99% zekerheid kan voorspellen dat die kinderen quasi kansloos zijn. Heb nog nooit gehoord van mensen met zulke namen die hoogopgeleid zijn.

Bijna in elke maatschappelijke discussie zie je hier hetzelfde. 2 clubjes die naast mekaar babbelen en mekaar op den duur semantisch gaan bestrijden omdat niemand op mekaars argumenten ingaat. Vaak spelen er dan ook nog vetes van in andere threads mee die te pas en te onpas aangehaald worden. Frustraties gaan omhoog en regelmatig zie je dan de mods zich mengen maar zelden gebeurt dat op een neutrale manier. Sommigen worden al dan niet publiekelijk op hun vingers getikt, terwijl anderen verder hun gangetje mogen gaan. Ziedaar nog een extra frustratie die er dan bovenop komt.

Dat topic is het eerste en enige topic wat ik van de eerste reactie tot de laatste heb gevolgd en tis om te janken.
Zoals in elke discussie zullen beide partijen alles in de strijd gooien om hun gelijk te willen halen maar hoe diep ze hier graven en hoe selectief ze ermee omgaan is tenenkrommend.
Beide partijen staan lijnrecht tegenover elkaar en de tegenstanders van het roken kruipen lekker diep in elkaars kont haha opeens is iedereen een zetpil geworden.
Elk iets waarmee de andere partij afkomt wordt vernietigd en met de grond gelijk gemaakt.
Het corona maatregelen topic lees ik ook af en toe en zelfs daar is niet nog eens zo heftig.🙁

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat topic is het eerste en enige topic wat ik van de eerste reactie tot de laatste heb gevolgd en tis om te janken.
Zoals in elke discussie zullen beide partijen alles in de strijd gooien om hun gelijk te willen halen maar hoe diep ze hier graven en hoe selectief ze ermee omgaan is tenenkrommend.
Beide partijen staan lijnrecht tegenover elkaar en de tegenstanders van het roken kruipen lekker diep in elkaars kont haha opeens is iedereen een zetpil geworden.
Elk iets waarmee de andere partij afkomt wordt vernietigd en met de grond gelijk gemaakt.

Het corona maatregelen topic lees ik ook af en toe en zelfs daar is niet nog eens zo heftig.🙁
"Nogal" een selectieve lezing, amai. Overigens, dat is nu eenmaal een discussie hé, argumenten die niet opgaan mogen ook worden aangepakt.

Iemand die onlangs opmerkte dat hij mij nog niet veel had zien lachen die avond, waarop ik spontaan antwoorde dat ik ook maar weinig grappig vond.
Toen kwam het ff binnen dat ik best verbitterd/verzuurd aan het geraken ben, en ik zou daar graag vanaf willen 😔

Imo hebben velen gewoon een te groot internet ego om ook maar iets van hun standpunt te wijken. Ook zie je in veel discussies maar weer oude vetes tussen bepaalde personen naar boven komen. Zo zijn de reacties op @mac-bc in het anti roken topic daar een goed voorbeeld van. Maar eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ook ik daar niet vrij van ben en in discussies ook wel zo durf reageren. Imo hebben we hier allen een postgeschiedenis die we met ons meedragen en waar we ook over beoordeeld worden. Een vloek en een zegen in veel gevallen.

Ik heb er eigenlijk geen probleem mee dat men nu in het rookverbod-topic uitspraken van mij kopieert uit het SUV-topic om mezelf ermee te confronteren. Dat houdt mezelf een spiegel voor, dat bevordert het debat, ... en uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat dat ook mijn mening kan beïnvloeden.

Alleen jammer dat de huidige discussies vaak slechts 2 uitkomsten lijken te hebben: je hebt gelijk of je hebt geen gelijk. Eigenlijk zou er een soort pauzeknop moeten bestaan à la: "Je lijkt wel een punt te hebben maar ik moet er eerst wat dieper over nadenken, ik hou het nog even in beraad." Als ik ergens te lang niet op reageer, wil dat meestal zeggen dat ik in die fase ben. :unsure:

Waar ik me wél keihard aan erger is dat er op de man gespeeld wordt, en dat kom ik jammer genoeg ook heel vaak tegen.

Iemand die onlangs opmerkte dat hij mij nog niet veel had zien lachen die avond, waarop ik spontaan antwoorde dat ik ook maar weinig grappig vond.
Toen kwam het ff binnen dat ik best verbitterd/verzuurd aan het geraken ben, en ik zou daar graag vanaf willen 😔
Het beseffen is anders al een goede stap, de meeste mensen geraken nog niet eens aan die fase :thumb:.

Geef een beetje aan mij, ik vind alles grappig tegenwoordig :unsure:

Met uitspraken als "de tegenstanders van het roken kruipen lekker diep in elkaars kont haha opeens is iedereen een zetpil geworden" draag je zelf bij tot het probleem dat je wil aanklagen.

Ik snap niet hoe je enerzijds tegen polarisering bent, maar anderzijds vrolijk blijft meedoen door anderen in een kamp in te delen en te beledigen.

Laatste dagen vakantie en ze lopen hier de muren op..
"Wat gaan we nog doen?", "Naar waar kunnen we nog gaan?", "Ma blockcraft is nie minecraft dus da telt nie als gamen..."
Mja..ma eens gaan wandelen of zo, oh néé das saaaaaiiii..en dan lopen ze zo leeg als een Micheling band...ZUCHT!

Sebiet eens naar zandkastelen gaan kijken na lekker tafelen en dan aftellen naar school zenne :whistle:

Wat ik ook wel eens tegenkom hier, wanneer 2 partijen tegen elkaar aan het discussieren zijn

X heeft mening A
Y heeft mening B

X zegt dat het voor hem/haar/de partij OK is dat Y, mening B heeft en daarmee kan leven en volgt Y daarin. (Wat Y dus niet verwacht had)
Y wordt dan gewoon boos, concludeert gewoon dat mening A helemaal géén mening is die mogelijk is en dat X die mening dus gewoon niet kan/mag hebben - want het is helemaal géén mening!
En daarop besluit Y, dat mening B daarom de enige mening is die je kan en mag hebben.

De discussie is daarmee definitief gesloten voor Y whatever X daarna nog meldt of zegt. :tongue:

Wat ik ook wel eens tegenkom hier, wanneer 2 partijen tegen elkaar aan het discussieren zijn

X heeft mening A
Y heeft mening B

X zegt dat het voor hem/haar/de partij OK is dat Y, mening B heeft en daarmee kan leven en volgt Y daarin. (Wat Y dus niet verwacht had)
Y wordt dan gewoon boos, concludeert gewoon dat mening A helemaal géén mening is die mogelijk is en dat X die mening dus gewoon niet kan/mag hebben - want het is helemaal géén mening!
En daarop besluit Y, dat mening B daarom de enige mening is die je kan en mag hebben.

De discussie is daarmee definitief gesloten voor Y whatever X daarna nog meldt of zegt. :tongue:
1630318596762.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan