Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terwijl de alleenstaande in zijn appartement de factuur zal zien stijgen, kan de eigenaar van de Tesla fors besparen.
Wie het tarief wel zal voelen, is de alleenstaande die op een appartement woont. Volgens de simulator zal die kleine stroomverbruiker (1.500 kWh) zijn stroomfactuur met zo’n 50 euro zien stijgen in het geval van een klassieke meter.

Dank u, electriciteit is nog niet duur genoeg.

Terwijl de alleenstaande in zijn appartement de factuur zal zien stijgen, kan de eigenaar van de Tesla fors besparen.
Wie het tarief wel zal voelen, is de alleenstaande die op een appartement woont. Volgens de simulator zal die kleine stroomverbruiker (1.500 kWh) zijn stroomfactuur met zo’n 50 euro zien stijgen in het geval van een klassieke meter.

Dank u, electriciteit is nog niet duur genoeg.
Het artikel misschien eens helemaal lezen, in plaats van alleen de clickbait-titel?
Een gezin met een elektrische wagen en een klassieke meter ziet de factuur beduidend dalen in 2022: gemiddeld 170 euro. Met een digitale meter hangt hun factuur af van de spreiding van het verbruik. Als ze de wagen opladen op drukke momenten (‘s avonds na de werkdag), dan kan de factuur oplopen met 100 euro. Als ze echter opladen als er weinig verbruik is (bijvoorbeeld ‘s nachts) kunnen ze hun stroomfactuur doen zakken met gemiddeld 115 euro. Investeren ze in een slimme laadpaal, met gespreid laden aan lager vermogen en afgestemd op andere huishoudtoestellen, dan kan die besparing oplopen tot 224 euro.

Dus een eigenaar van een EV ziet zijn verbruik dalen indien hij een digitale meter zet (lees hij geeft zijn terugdraaiende teller op, wat hem veel meer kost) en wanneer hij voldoende flexibel is in het opladen van de wagen. In plaats van 's avonds de paal aan te sluiten, 's avonds laat na 10h00 de wagen beginnen opladen. De werkelijkheid is dus weeral verschillend, maar dan zou er minder volk naar die pagina doorklikken natuurlijk.

Het artikel misschien eens helemaal lezen, in plaats van alleen de clickbait-titel?
Een gezin met een elektrische wagen en een klassieke meter ziet de factuur beduidend dalen in 2022: gemiddeld 170 euro. Met een digitale meter hangt hun factuur af van de spreiding van het verbruik. Als ze de wagen opladen op drukke momenten (‘s avonds na de werkdag), dan kan de factuur oplopen met 100 euro. Als ze echter opladen als er weinig verbruik is (bijvoorbeeld ‘s nachts) kunnen ze hun stroomfactuur doen zakken met gemiddeld 115 euro. Investeren ze in een slimme laadpaal, met gespreid laden aan lager vermogen en afgestemd op andere huishoudtoestellen, dan kan die besparing oplopen tot 224 euro.

Dus een eigenaar van een EV ziet zijn verbruik dalen indien hij een digitale meter zet (lees hij geeft zijn terugdraaiende teller op, wat hem veel meer kost) en wanneer hij voldoende flexibel is in het opladen van de wagen. In plaats van 's avonds de paal aan te sluiten, 's avonds laat na 10h00 de wagen beginnen opladen. De werkelijkheid is dus weeral verschillend, maar dan zou er minder volk naar die pagina doorklikken natuurlijk.
en wat lees ik dan anders? Stijgt mijn factuur als alleenstaande in een appartement, ja of nee?

Mijn slimme laadpaal is plots een zeer goede investering gebleken!

Die van mij komt thuis met een blauw oog en sneetje onder haar oog en achter haar kaak/onder haar oor
Heeft de hond van hare baas in haar gezicht gebeten. Toch een redelijk grote hond, ik weet het exacte ras niet maar zal toch een dier van 25-30kg zijn.

Ze heeft het niet tegen hem durven zeggen en dan maar gezegd dat het van de poot kwam.
Heb haar maar 2 minuten gezien zonet omdat ze door moest, maar ga haar toch proberen overtuigen dat te zeggen want als dat ooit met een kind gebeurt...
Sowieso naar dokter voor antibiotica.

Los van eventuele tetanusspuit nog...

Mijn vrouw is een paar maand gebeten geweest in haar been door ons kat, en totaal niet veel/duep, net de huid doorboord.
Dag erna tetanusspuit gekregen.
Week later een gezwel ter grootte van een tennisbal op die plaats die gloeiend heet stond.

Post die we nog van de vorige eigenaars krijgen. We hebben het huis al 2 jaar. En we blijven post krijgen van het DIV, loonuittreksels en nu een brief van hun bank met hun Visa-kaart.

Het mooiste vanal is dat ze nu Spanje wonen en het om Spaanse Bank gaat en ik geen gegevens heb van hun om hun te contacteren.
adres doorstrepen en terug in de postbus steken

Twee nachten geleden had de jongste dochter buikgriep gekregen en deze nacht was het de beurt aan de oudste. Bel ik deze ochtend naar mijn werk (nieuwe werkgever sinds 2 maanden) en leg uit dat ik wegens die reden afwezig ga zijn en dat ik een dag familiaal verlof ga inzetten.

Krijg ik de reactie dat dat niet de bedoeling kan zijn, dat de dagplanning nu in het 100 loopt en dat er volgende week een gesprek volgt om te gaan kijken hoe we dat in de toekomst gaan regelen.

Maandag toch maar eens uitleggen wat mijn rechten zijn en dat er in de toekomst niks geregeld moet worden ivm onvoorziene omstandigheden.

Twee nachten geleden had de jongste dochter buikgriep gekregen en deze nacht was het de beurt aan de oudste. Bel ik deze ochtend naar mijn werk (nieuwe werkgever sinds 2 maanden) en leg uit dat ik wegens die reden afwezig ga zijn en dat ik een dag familiaal verlof ga inzetten.

Krijg ik de reactie dat dat niet de bedoeling kan zijn, dat de dagplanning nu in het 100 loopt en dat er volgende week een gesprek volgt om te gaan kijken hoe we dat in de toekomst gaan regelen.

Maandag toch maar eens uitleggen wat mijn rechten zijn en dat er in de toekomst niks geregeld moet worden ivm onvoorziene omstandigheden.
"Ok, ik breng ze mee naar het werk. Voorzie een bedje, een pot en vééééél WC-papier. "

tjah bazen e...paar jaar geleden heeft mijn vader een hartaanval gehad en lag in het ziekenhuis,belde toen naar het werk dat ik familiaal ging pakken en die baas zei letterlijk tegen mij "ahja u vader leeft toch nog dus kom maar werken" had de dag erna de vroege en die kerel dacht dus dat ik lekker zonder zorgen in mijn bed ging kruipen en de volgende dag ging komen werken...
:crazy:

Dus de bestelde-met-aangegeven-leverdatum-frigo waarvan de leverdatum helemaal niet aan te geven was (en ze zelfs durfde kwaad worden aan de telefoon toen wij er van uit gingen dat ‘kunnen klikken op maandag = maandag) willen annuleren want nog steeds nop:

Mediamarkt: oeh ah bent u zeker? Binne 14 dagen zou u hem toch moeten hebben hoor.
“En hoe lang tot we ons geld eventueel terug hebben”
MM: 14 dagen.
🤬

Dat is toch echt mensenkleurpotloderij? Het was door de korting dat we daar geweest zijn, dat was onze stommiteit maar damn had ook niet gedacht dat het zo onozel ging lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan