Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een ongelukje of bijt uw kat uw vrouw bijna wekelijks of maandelijks?Mijn vrouw is een paar maand gebeten geweest in haar been door ons kat

Kijk eens aan, de zon schijnt een halve dag en de ambtenaar-buren staan alweer spontaan voor onze deur een trottoir-aperitief te doen zie. Aaah, la vie en rose. Man man.
Dat is toch ook iets wat heel duidelijk geworden is sinds Corona:
- De ene helft van de straat werkt in de privé en zie je nooit op straat tijdens de kantooruren
- De andere helft van de straat is ambtenaar en die zie je te pas en te onpas passeren, boodschappen doen, aperitieven, mensen die langskomen, ... Vanaf dat de zon schijnt zijn ze daar hoor, druppelsgewijs steken ze de kopjes buiten. Niet in hun gezellig ingerichte groene tuinen achteraan, neen, op de grijze harde stoep op straat natuurlijk. Op die manier hopen ze volk te lokken. Begging for attention. En ja hoor, binnen de kortste keren passeert er toch wel "toevallig" een andere ambtenaar van de straat zeker? Praatje doen. En vanaf dan gaat het snel want dat gepraat op straat wordt al snel opgepikt door hun soortgenoten. De groep zwelt aan. En voor je het weet moet je je weer een baan wurmen door de groep mensen, wanneer je vlug vlug naar een werf moet rijden voor uw werk. Alle smalltalk afwimpelen omdat ik op tijd moet zijn, en niemand die dat lijkt te begrijpen.
Je zou er een fucking wildlife documentaire kunnen over maken. Een heel bijzondere soort is het, die wanhopig-naar-sociaal-contact-zoekende ambtenaren uit onze straat.
En het ergste is: als je over hun werk praat durven die vaak nog zagen hé. Gohoho, druk zenne! Sure, we zien het elke dag hoe druk jullie het hebben.
Neen kijk, dat je elke dag geen kl*ten te doen hebt op kosten van ons allemaal. Ok. Maar is het nu écht nodig om van elke gelegenheid gebruik te maken om dat ook ostentatief te gaan showen? KIJK HOE WIJ NIETS DOEN OP JULLIE KOSTEN!! Pure provocatie.
Bij vraag 1: "zoek het op, je hebt toegang"Oh ja, en omdat die ambtenaren teveel tijd hebben, hebben ze ook de tijd om te zagen. Zagen, zagen, zagen over alles wat met onze verbouwing te maken heeft.
- "Heb je daar wel toestemming voor?"
- "Hebben ze nu weer parkeerplaats nodig?"
- "Er ligt iets op mijn dak"
- "Dat maakt lawaai"
Die hebben echt niets beter te doen. Als die gewoon zouden werken als normale mensen, zouden die geen tijd hebben om zich daar allemaal druk in te maken.
Bij ons is dat de standaard eigenlijk. Als je er goed uitziet, denkt men rare dingen. Wel nul vrouwen in de hele firma, want de kuisvrouw is 2mnd geleden ontslagen omdat ze de boterhammen van een collega had opgegeten en de nieuwe is ook mannelijk.Wanneer je toekomt op je werk en je een "amai, gij ziet er slecht uit!" als begroeting krijgt.
Gelukkig van mijn rechtstreekse collega die evenveel kwaadaardigheid in zich heeft zitten als ikzelf!
(ze bedoelde - geheel terecht - dat ik er moe uit zie)

Aaah, neen, zij en ik strooien net wél vaak met complimentjes, zowel naar elkaar, onze bazen of naar de cliënten toe. It's our job to make People smileBij ons is dat de standaard eigenlijk. Als je er goed uitziet, denkt men rare dingen. Wel nul vrouwen in de hele firma, want de kuisvrouw is 2mnd geleden ontslagen omdat ze de boterhammen van een collega had opgegeten en de nieuwe is ook mannelijk.![]()

.Die van mij kan enkel positief zijn, maar dat kan ook vervelen. Je voelt je zo rot als maar kan, weet dat je er slecht uitziet en als je binnenkomt: "hey, alles goed? Je ziet er goed uit!".Mijn ma heeft ook zo de gewoonte om als ze mij ziet meteen zoiets te zeggen als 'oei, ge hebt een rood oog' of 'oei, ge hebt daar een zweer' of 'oei, ge hebt daar weer last van eczeem precies'.
Ja ma, bedankt. Dat had ik nu echt nog niet gezien.

Als er een compliment gestrooid wordt bij ons is het in de trend van: "Amai, ge stinkt minder dan gisteren, heb je de douche gevonden?". Maar ook dat laat mensen lachen natuurlijk, gewoon niet de ontvanger van het compliment.Aaah, neen, zij en ik strooien net wél vaak met complimentjes, zowel naar elkaar, onze bazen of naar de cliënten toe. It's our job to make People smile.
Jawel ze, geef mij een abdijbier, een zakske chips en ik ben in de hemel.Ge zijt nu ook wel niet makkelijk content te stellen he![]()
Jij hebt nochtans veel van die kenmerken.Oh ja, en omdat die ambtenaren teveel tijd hebben, hebben ze ook de tijd om te zagen. Zagen, zagen, zagen over alles wat met onze verbouwing te maken heeft.
- "Heb je daar wel toestemming voor?"
- "Hebben ze nu weer parkeerplaats nodig?"
- "Er ligt iets op mijn dak"
- "Dat maakt lawaai"
Die hebben echt niets beter te doen. Als die gewoon zouden werken als normale mensen, zouden die geen tijd hebben om zich daar allemaal druk in te maken.
broer, heb ik je na al die jaren toch teruggevonden?Mijn ma heeft ook zo de gewoonte om als ze mij ziet meteen zoiets te zeggen als 'oei, ge hebt een rood oog' of 'oei, ge hebt daar een zweer' of 'oei, ge hebt daar weer last van eczeem precies'.
Ja ma, bedankt. Dat had ik nu echt nog niet gezien.
Die Vlaamse trouwstoeten toch.Trouwstoet luid claxonnerend door de stad hier.
Auto's die hier liggen te vlammen met het geluid van een GT4 backfire.

Ik moet mij altijd inhouden om te zeggen aan random mensen wat ik leuk aan ze vind (enfin, qua kleren en schoenen enzo). Als ik het er toch uitflap vinden ze het altijd leuk maar je voelt jezelf zo een oen.Aaah, neen, zij en ik strooien net wél vaak met complimentjes, zowel naar elkaar, onze bazen of naar de cliënten toe. It's our job to make People smile.
Het waren geen Vlamingen, eerder import.Die Vlaamse trouwstoeten toch.![]()