Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom staat er daar 123.456,00 euro doorstreept? :p

Volgens mij hebben ze bij FB de verkeerde reden geselecteerd. p
Als je niet goed weet wat vragen, schrijf je 12345 en dan krijg je biedingen. Dat kan handig zijn als je nood hebt aan een richtprijs. Voor een AK-47 zijn richtprijzen makkelijk te vinden, had het dat geweest had ik dus geen probleem. Lego is een heel andere markt.

Ik had gisterenavond besloten de loopsessie van deze ochtend te schrappen, want ze gaven echt gietende regen héél de dag lang, inclusief donder en bliksem, mogelijk overstromingsgevaar en ik had daar géén zin in, om in te lopen.

Uiteindelijk toch om 10u gaan lopen omdat de zon scheen en er was zelfs géén wolkje te bespeuren. T'was een stralende ochtend!

Het is nu 15 uur, het is nu zwaar bewolkt, maar het heeft vandaag dus al 0 mm geregend tot op heden. :unsure:

Nu geven ze regen vanaf 16u. OK dat zal zo wel zijn MAAR ...

Ik had gisterenavond besloten de loopsessie van deze ochtend te schrappen, want ze gaven echt gietende regen héél de dag lang, inclusief donder en bliksem, mogelijk overstromingsgevaar en ik had daar géén zin in, om in te lopen.

Uiteindelijk toch om 10u gaan lopen omdat de zon scheen en er was zelfs géén wolkje te bespeuren. T'was een stralende ochtend!

Het is nu 15 uur, het is nu zwaar bewolkt, maar het heeft vandaag dus al 0 mm geregend tot op heden. :unsure:

Nu geven ze regen vanaf 16u. OK dat zal zo wel zijn MAAR ...
Maar wat?

Het weer op korte termijn voorspellen gaat gewoon niet. Je kan wel zeggen dat de kans op neerslag hoog is, maar dan kan het nog droog blijven.

Maar wat?

Het weer op korte termijn voorspellen gaat gewoon niet. Je kan wel zeggen dat de kans op neerslag hoog is, maar dan kan het nog droog blijven.
De kans was volgens de weerberichten 95% en toch heb ik niks van regen gezien. Daar is niets aan te doen maar, dat is toch wél gewoon frustrerend sé :tongue:

De kans was volgens de weerberichten 95% en toch heb ik niks van regen gezien. Daar is niets aan te doen maar, dat is toch wél gewoon frustrerend sé
En had je op buienradar gekeken? Laatste dagen en ook vandaag was dat hier zeer accuraat om te kijken wanneer het ging beginnen regenen.
Ja hoor. Daar stond gisterenavond: Tot 6u miezerig, daarna gedurende de ochtend steeds meer regen en daarna echt gietende regen. De hele dag door.

In praktijk? Een half uur geleden eventjes een paar druppels en dat was het dan. Ondertussen schijnt de zon alweer (net gekeken).
(Volgens de buienrader zou het nu echter aan het regenen zijn en vanaf 16u terug droog .. update het is alweer gewijzigd, het zou nu droog zijn, om 16u een klein buitje en dan weer droog)

Dus de buienradar was ook helemaal fout gisteren. :tongue:

Laatst bewerkt:
Er is mij ooit uitgelegd dat de percentages doelen op ‘percent van het grondgebied’ dus 95% van het bepaalde grondgebied kan regen krijgen.

Er is mij ooit uitgelegd dat de percentages doelen op ‘percent van het grondgebied’ dus 95% van het bepaalde grondgebied kan regen krijgen.
ik denk dat ge u door andere mensen zaken moet laten uitleggen.

Neerslagkans​

De neerslagkansen (in %) worden bepaald door de voorspelde neerslag zowel in het centrum van de gekozen gemeente als voor gridpunten van het model zeer dicht bij deze gemeente gelegen, om rekening te houden met het feit dat een zeer plaatselijke neerslagvoorspelling met een zekere foutenmarge zowel in ruimte als in tijd gepaard gaat, die we uitdrukken via een kans. De verhouding tussen alle locaties die neerslag voorspellen en het totaal aantal beschouwde plaatsen in een straal rond het centrale punt, bepaalt de neerslagkans die wordt uitgedrukt in percent.
Indien er op het centrale punt neerslag wordt verwacht, wordt er een neerslag pictogram afgebeeld. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat er meer dan 50% kans is op neerslag en er geen neerslag pictogram wordt weergegeven omdat er in de omgeving neerslag wordt verwacht, maar niet op het centrale punt. Het omgekeerde, een neerslagpictogram bij een kans lager dan 50%, is ook mogelijk.

bron:

Normaal gingen moeder en tante (haar zus) vandaag langskomen. Mn ma heeft afgebeld want mn tante is ziek (mijn moeder heeft geen rijbewijs). Blijkbaar al enkele dagen niet goed, maar nu ook te weten gekomen dat die zich niet laten vaccineren heeft. Ieder zijn recht natuurlijk, maar mijn moeder is wel hoogrisico-patient.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan