Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mij altijd redelijk goed in houden qua snoepen, zolang de dozen en zakjes ongeopend in de kast blijven liggen. Ik heb vanavond de vergissing gemaakt om een doos Delacre Tea Time open te trekken. Er schiet momenteel niet veel meer over van de inhoud, en begin me stillaan mottig te voelen :headshake:

10780901146654.jpg

Mijnen huisbaas die mij de laatste tijd constant met "Hey mateke" aanspreekt :wtf:, ik heb dat mens op 4 jaar tijd 2 keer gezien/gehoord. Ze verwachtte dan ook eerst ineens dat wij het appartement te huur zouden zetten op immoweb etc. toen ik mijnen opzeg gaf.
Oef, gelukkig zeg je er bij dat het een vrouw was. Het had ook zomaar Conner Rousseau kunnen zijn, dat wens je niemand toe.

Mijn kat die op mijn schoot wil springen (wat ze nooit doet), zich misrekent in haar sprong en dan maar haar klauwen in mijn benen zet en zich zo optrekt.
En het was dan eigenlijk nog niet om op mijn schoot te zitten, maar gewoon een tussenstap naar mijn bureau. :cry:

Komende dagen wisselvallig met opklaringen maar ook buien en onweer

Voor de verandering.

Muggen, gatver, nooit last van gehad, en nu... 10 bulten of zo.
Heb daar normaal gezien elk jaar enorm veel last van en deze zomer nog geen enkele beet gehad. Al heb ik het nu misschien gejinxed :unsure:

Mijn ergernis van de dag: Afspraken maken waar ik eigenlijk op de moment al van weet dat ik geen goesting heb om er naartoe te gaan. Moet straks na mijn werk naar de bank om te gaan luisteren naar beleggingsvoorstellen :sop: Misschien moet ik gewoon een mailtje sturen dat ik niet kan gaan...

Heb daar normaal gezien elk jaar enorm veel last van en deze zomer nog geen enkele beet gehad. Al heb ik het nu misschien gejinxed :unsure:

Mijn ergernis van de dag: Afspraken maken waar ik eigenlijk op de moment al van weet dat ik geen goesting heb om er naartoe te gaan. Moet straks na mijn werk naar de bank om te gaan luisteren naar beleggingsvoorstellen :sop: Misschien moet ik gewoon een mailtje sturen dat ik niet kan gaan...
Een tak23 laten aansmeren die na 10 jaar 3% opbrengt, en waarbij de lopende kosten jaarlijks 1,3% zijn.
Terwijl de beurs outperformed. Zij hebben uw centen, al de risico's liggen bij u.

Dat iemand in de media dit heeft toegelaten om te bestaan, de bouwvakkers van het gebouw dat ze hiernaast aan het optrekken zijn hebben dit dus de hele dag van 6.30 tot 15u opstaan op hun werfradio... verschrikkelijk, de HELE dag kermismuziek en dan soms zelfs meebrullen...

En dan buren die vinden dat hun hond zijn behoefte maar regelmatig aan mijn oprit moet komen doen, en het zijn geen kleine hoopjes, zal ik nooit verstaan hoe onbeschoft, lomp, dom, achterlijk en debiel je kan zijn om dat te doen, het is uw hond het is uw vuiligheid, ik vraag mij echt af of die mensen dat nu echt zelf normaal vinden en zo ja, waarom laten ze hun hond dan niet in hun eigen hof gaan in plaats van op mijn stuk.

^^Die drollen terug op hun eigen oprit of in hun tuin droppen haha deze is helemaal mooi.
Of tenminste ze erover aanspreken.

Dat iemand in de media dit heeft toegelaten om te bestaan, de bouwvakkers van het gebouw dat ze hiernaast aan het optrekken zijn hebben dit dus de hele dag van 6.30 tot 15u opstaan op hun werfradio... verschrikkelijk, de HELE dag kermismuziek en dan soms zelfs meebrullen...

En dan buren die vinden dat hun hond zijn behoefte maar regelmatig aan mijn oprit moet komen doen, en het zijn geen kleine hoopjes, zal ik nooit verstaan hoe onbeschoft, lomp, dom, achterlijk en debiel je kan zijn om dat te doen, het is uw hond het is uw vuiligheid, ik vraag mij echt af of die mensen dat nu echt zelf normaal vinden en zo ja, waarom laten ze hun hond dan niet in hun eigen hof gaan in plaats van op mijn stuk.

Liever dat ze dit opzetten?

Vroeger had ge zo een fm zendertje waarmee je muziek via de ipod kon afspelen op de radio, misschien zo iets proberen en dan de frequente van q music gebruiken om dat klassieke muziek of natuurgeluiden door te sturen

Mja moet ze wel kunnen "betrappen" natuurlijk, ik werk de hele dag in mijn bureau of ben gaan werken en dan ga je naar de brievenbus of kom je thuis en ligt er een cake klaar van Blacky de hond.
Het is gewoon ergerlijk en ik vraag me oprecht af wat in die mensen hun hoofd omgaat en of die echt denken dat de bewoners van het huis waar hun Blacky zijn cakeje legt dit leuk vinden.
En sowieso lijkt mij dat zo'n evidentie dat je dat niet doet, dat het voor mij al raar is dat je daarover mensen moet aanspreken, ik denk niet dat ik een uitzondering ben als ik hondjescake in mijn voortuin allerminst kan apprecieren.

Daarnet nog de vogeltjesdans :-/ dat verdient toch lijfstraffen als playlistsamensteller, wat een onmens moet je dan zijn

Hier is er ook iemand die zijn labrador los laat lopen en als ik 's ochtends met mijn hond ga wandelen, staat die vaak op onze oprit of in onze voortuin te snuffelen. Dat op zich stoort mij eigenlijk niet ("choose your battles" denk ik dan), maar ik heb ook al regelmatig een grote drol gevonden in de voortuin. Ik heb een vermoeden dat het van die labrador is, maar zolang ik hem niet betrap, kan ik hem moeilijk gaan beschuldigen.

Ben wel van plan de volgende keer als ik hem zie gewoon eens te vragen aan de baas of hij toevallig heeft gezien of "een" hond bij ons in de tuin zijn gevoeg doet. Als hij het niet is, des te beter, als hij het wel is, dan denkt hij misschien 2x na en raapt hij het de volgende keer op.

En nog een ergernis, mensen die niet kunnen of weigeren te lezen, ik bedoel dan mensen die een verslag of een mail krijgen en dan vragen stellen over zaken die er letterlijk in staan .

Bijvoorbeeld voor het voetbal dit weekend, in de begeleidende mail staat welke ingang je moet gebruiken op basis van je e-ticket en dan op betrokken forum lezen "ja ik heb net de mail gekregen maar wil dat dan zeggen dat ik niet via een andere ingang mag gaan dan op mijn e-ticket" terwijl er letterlijk in staat "je mag alleen naar de ingang gaan die vermeld staat op je e-ticket" :confused: Geen idee waar die ruimte voor interpretatie zich bevindt maar waarschijnlijk alleen in de grote ledigheid van zijn hoofd

Of een verslag van een vergadering waarin dan een bepaald bedrag afgesproken wordt voor een betaling per persoon en dan een vraag van 1 van de ontvangers "dus ieder moet xxx€ betalen?" terwijl het er letterlijk in staat met de hele berekening en alles erbij van hoe en waarom het dat bedrag is. :wallbash:

Hier is er ook iemand die zijn labrador los laat lopen en als ik 's ochtends met mijn hond ga wandelen, staat die vaak op onze oprit of in onze voortuin te snuffelen. Dat op zich stoort mij eigenlijk niet ("choose your battles" denk ik dan), maar ik heb ook al regelmatig een grote drol gevonden in de voortuin. Ik heb een vermoeden dat het van die labrador is, maar zolang ik hem niet betrap, kan ik hem moeilijk gaan beschuldigen.

Ben wel van plan de volgende keer als ik hem zie gewoon eens te vragen aan de baas of hij toevallig heeft gezien of "een" hond bij ons in de tuin zijn gevoeg doet. Als hij het niet is, des te beter, als hij het wel is, dan denkt hij misschien 2x na en raapt hij het de volgende keer op.
Ja ik heb ook een vermoeden wie het is gezien de aantal keren dat ik buiten ben en zij passeert met haar hond die hond meteen naar -dat- plaatsje loopt en begint te persen, maar gezien ik dan toevallig buiten ben neemt ze dan wel een zakje en neemt het mee, volgens mij denkt zij gewoon als hij het niet ziet ben ik weg en kan ik altijd ontkennen dat het de mijne was. Dus eigenlijk weet zij goed genoeg dat wat ze doet niet OK is maar doet ze het toch wat het eigenlijk nog zieliger maakt.

@Mulan
Heb je het e.e.a. te verklaren?🤔
Heeft jouw hond niet TOEVALLIG hier of daar een oreo cheesecake achergelaten tijdens jullie romantische ochtendwandelingen?🤔

Mja moet ze wel kunnen "betrappen" natuurlijk, ik werk de hele dag in mijn bureau of ben gaan werken en dan ga je naar de brievenbus of kom je thuis en ligt er een cake klaar van Blacky de hond.
Het is gewoon ergerlijk en ik vraag me oprecht af wat in die mensen hun hoofd omgaat en of die echt denken dat de bewoners van het huis waar hun Blacky zijn cakeje legt dit leuk vinden.
En sowieso lijkt mij dat zo'n evidentie dat je dat niet doet, dat het voor mij al raar is dat je daarover mensen moet aanspreken, ik denk niet dat ik een uitzondering ben als ik hondjescake in mijn voortuin allerminst kan apprecieren.

Daarnet nog de vogeltjesdans :-/ dat verdient toch lijfstraffen als playlistsamensteller, wat een onmens moet je dan zijn
Eerlijk gezegd verbaas ik mij altijd over hoe "normaal" het wordt bekeken om je hond gewoon eender waar een drol te laten leggen en het dan niet op te rapen. Ik moet toch al redelijk diep in de velden zitten voor ik denk "goh, dit is geen probleem", en ik kom ook niet buiten met mijn hond zonder zakjes. Het helpt natuurlijk wel als er een vuilbak in de buurt is, of zo'n toegewijde vuilbak voor die zakjes zoals bij ons (met smalle ingang, die idioten dan blokkeren met hun 50 cl blikjes pils).

Het resultaat is dan ook gewoon dat sommige mensen vijandig worden tegenover mensen met honden. Mijn vrouw (1m54 en een kleurtje) heeft al iemand gehad die gewoon op haar begon te roepen omdat de hond aan zijn haag aan het snuffelen was, en in een andere straat kwam er "toevallig" een man buiten om terloops te zeggen dat hij hoopt dat ze zakjes meehad. Bij mij doen ze dat niet, waarschijnlijk omdat ik er minder aanspreekbaar uitzie, maar dat zou allemaal niet nodig zijn als een paar ransberen dat gewoon oprapen.

De boevenbende van Kinepolis die zich weer van zijn meest inhalige kant laat zien. Dan wil ik nog eens de moeite doen om naar hun commercieel hol te gaan om The Suicide Squad te bekijken....ben je haast verplicht om in Laser Ultra te gaan kijken voor 14,95 per kaartje.

Je kunt weliswaar ook naar de normale digitale versie gaan, maar die programmeren de snoodaards uiteraard enkel om 22u30.
Het loopt idd snel op. Ik ben klant bij Orange en vanaf enkele jaren heb je daar elke dinsdag 1+1 filmticket, wij gaan dus altijd op dinsdag naar de film :p

gisteren gereserveerd in een plaats waar wij regelmatig gaan eten, in buffetvorm, all you can eat.

nu , door corona, plots formule tijdelijk veranderd. wij zitten neer, en krijgen een (beperkte) kaart voorgeschoteld. mogen paar dingen kiezen en zo, maar totaal niet zoveel als voorheen, en toch zelfde prijs.

had ik het geweten, we waren meteen terug weg gegaan.

Eerlijk gezegd verbaas ik mij altijd over hoe "normaal" het wordt bekeken om je hond gewoon eender waar een drol te laten leggen en het dan niet op te rapen. Ik moet toch al redelijk diep in de velden zitten voor ik denk "goh, dit is geen probleem", en ik kom ook niet buiten met mijn hond zonder zakjes.
Ik ga altijd wandelen in natuurgebied hier vlakbij, en als ik 2 meter verder een schaap of een koe zie kakken in hetzelfde gras als waar ik met mijn hond ga wandelen, trek ik het mij eigenlijk ook niet meer aan hoor eerlijk gezegd. Maar de grens is soms dun.

Op straat of in andermans voortuin is natuurlijk compleet not done.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan