Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag naar de Colruyt geweest. Al die asociale kloothommels die alles in het werk stellen om anderen te blokkeren.
Ik heb op een bepaald ogenblik ostentatief tegen de kar van een troela gereden, die er niet beter op had gevonden om haar kar DWARS in de gang te zetten. Enigste manier om daar langs te geraken is wat demolition derby :cool:

Staan er trouwens straffen op het aanrijden van vervelende ettertjes van andere colruytbezoekers die heel de tijd in je weg lopen?

Dat idee hadden we dus ook. Maar was we dus toen niet wisten is dat de huurder en verhuurder (jeugd) vriendinnen waren en de verhuurder dit direct gemeld heeft aan de huurder met maanden zware ambras-pesterijen-achterklap... enfin met alles wat je niet met je buur wilt hebben. Je verlaagt u uiteindelijk zelf naar hun marginaal niveau en met zo'n belachelijk gedrag wil ik mij niet bezig houden.
Verhuurder zelf kan daar weinig tegen beginnen, ook waren ze geen kennissen.

Klacht neerleggen wegens dierenverwaarlozing, zou volgens mij meer helpen. Maar dan zijt ge nog niet van uw buurt af.

Je hebt onvoldoende rechten om hier te reageren.
Huh mag je niet in elk topic reageren? :rolleyes:

Vreemd dat je daarvoor speciaal iets moet aanvragen, als ze het onderwerp hier verplaatsen. En nog vreemder waarom toegang vragen voor pol en soc zo raar kan het daar toch niet zijn? :cautious:

Vreemd dat je daarvoor speciaal iets moet aanvragen, als ze het onderwerp hier verplaatsen. En nog vreemder waarom toegang vragen voor pol en soc zo raar kan het daar toch niet zijn? :cautious:
om een beetje te kunnen garanderen dat het niveau van discussieren wat hoger ligt (niet dat dit altijd zo is). Aanvraag indienen is niet zo moeilijk en krijg je wel. Het maakt het gewoon makkelijk om personen te weren die het niet zo nauw nemen met de regels.

Om te voorkomen dat pakweg dubbelaccounts van gebande users de boel daar komen volspammen.

Al is dat vooral gewoon overgenomen van 9lives, ik denk dat die regel hier toch iets minder nodig is.

Ik vind bv een gsm van 400 euro veel, sommige hier zitten iphones van 1500 euro te kopen en rond te paraderen alsof het iets van niet is ;)
Dat ergert mij ook enorm. Toen ik een tijdje geleden een Gsm kochte van 500€ toen kreeg ik commentaar van je jonge snaak in mijn omgeving. Zo van: Zo' spotgoedkope Gsm? Dat is gewoon dikke brol. Koop eens ne deftige Gsm, dat start pas bij 1000 Euro!

En dan denk ik: Fuck gast, vroeger toen ik jong was koste een draagbare telefoon amper 50€ (!) en dan had je al ne deftige.

Ik weet echt niet waarom dat 1000 balletjes moet kosten. Om te kunnen gamen op je telefoon en video's te maken? No thanks.

Niet voor niks dat hij het in de rug doet en dan nog iemand op een fiets....
Héél af en toe, zie je wel eens van die filmkes passeren waarbij 4 of 5 gespierde kerels een schraal héél mager en klein vrouwtje lastigvallen en stoer willen doen, en waarbij ze gewoon alle 4 (of 5) zonder pardon keihard tot moes geslagen worden door dat vrouwtje. :D

(De laatste keer bleek dat dan een pro-MMA vechtster te zijn, dat is natuurlijk altijd het gevaar als je iemand lastigvalt zonder zijn/haar achtergrond te kennen hé)

Laatst bewerkt:
Mijn schoonzus die aangaf dat het coronavirus snel teniet kon gedaan worden omdat ze iemand kent die weet heeft van medicatie die ze niet willen gebruiken in de ziekenhuizen om iedereen dood te laten gaan. Boy, moet ik mij inhouden om de goeie vrede te bewaren als er zo'n lulkoek uitkomt.
Dat is natuurlijk onzin. Maar de verhalen waarbij onderzoekers minder snel geld/middelen krijgen van Big Brother voor de ontwikkeling van een permanent geneesmiddel tegen bijvoorbeeld kanker, maar wel snel geld/middelen krijgen voor een middel dat de levensduur van de kankerpatiënt héél stevig verlengt, dat geloof ik wel hoor.

Het blijft natuurlijk een miljarden business en een geneesmiddel dat mensen permanent geneest van een (potentiële) dodelijk ziekte, is minder interessant dan een geneesmiddel dat een ziekte levenslang chronisch maakt (daar is meer geld mee te verdienen).

Money rules ..

Dat is natuurlijk onzin. Maar de verhalen waarbij onderzoekers minder snel geld/middelen krijgen van Big Brother voor de ontwikkeling van een permanent geneesmiddel tegen bijvoorbeeld kanker, maar wel snel geld/middelen krijgen voor een middel dat de levensduur van de kankerpatiënt héél stevig verlengt, dat geloof ik wel hoor.

Het blijft natuurlijk een miljarden business en een geneesmiddel dat mensen permanent geneest van een (potentiële) dodelijk ziekte, is minder interessant dan een geneesmiddel dat een ziekte levenslang chronisch maakt (daar is meer geld mee te verdienen).

Money rules ..
Je kan “kanker” niet genezen, want er bestaat niet zoiets als 1 kanker.

Kanker is een verzamelterm voor alle verschillende types van uitzaaiingen in het lichaam. Waarbij de ene vorm zoveel dodelijker is dan de andere en elke uitzaaiing is nog eens verschillend ook.

Tenzij ze een methode vinden om enkel kwaadaardige cellen aan te vallen en de goede met rust te laten kan je momenteel enkel vertragend werken.

Dat ergert mij ook enorm. Toen ik een tijdje geleden een Gsm kochte van 500€ toen kreeg ik commentaar van je jonge snaak in mijn omgeving. Zo van: Zo' spotgoedkope Gsm? Dat is gewoon dikke brol. Koop eens ne deftige Gsm, dat start pas bij 1000 Euro!

Rare mensen in uw omgeving hoor. Buiten dingen als: "Oei, da's veel geld voor een gsm. Is die dan echt zoveel beter?" of "Da's niet veel geld voor een gsm? Werkt die goed of merk je dat toch op bepaalde vlakken?", heb ik zelfs in mijn omgeving nooit dingen over de prijs van een ander zijn gsm gehoord.
In tegendeel,als het jonge snaken zijn hoor ik doe eerder dingen zeggen als: "Voor wat jij dat gebruikt, hoeft dat niet zo veel te kosten."

Net overlijdensbericht gezien van een klant van me. Had hem al meer dan een jaar niet meer gezien, mede door corona, maar die jongen zat ook diep met momenten.

Zelfmoord, 35 jaar. Pff.

Net overlijdensbericht gezien van een klant van me. Had hem al meer dan een jaar niet meer gezien, mede door corona, maar die jongen zat ook diep met momenten.

Zelfmoord, 35 jaar. Pff.
Altijd klote om te horen, hier ook regelmatig eens een klant die sterft, meestal niet voor die reden en meestal ook wel oudere mensen, maar blijft toch raar doen. Zeker als je daar dan al jaren regelmatig eens moet zijn voor het werk

Allé, nu hebben we de nieuwste telg in de saga “stoeft nekeer met uw geld” met als titel “stoeft nekeer met hoeveel geld ge van thuis uit meekrijgt”. Je krijgt minder dan 100k mee? Gelieve u naar de voedselbank te begeven aub.

BG begint meer en meer op mijn ex-schoonfamilie te lijken. Daar gingen ook 90% van de gespreksonderwerpen over geld.

Laatst bewerkt:
Aangezien die plebs-smartphones hier toch aan bod kwamen sluit dit mooi aan bij mijn ergernis van de laatste weken/maanden.

Een smartphone kan ik echt geen geld aan uitgeven omdat ik dat amper gebruik/geen interesse voor heb. Bij sommige dingen smijt ik met m'n geld, maar electronica behoort daar niet toe.

Ik loop nu al minstens 4 jaar rond met een 2e hands Nokia 2 dat ik nog op het vorige forum kocht maar nu is die toch wel z'n laatste adem aan't uitblazen en kijk ik naar iets nieuws, en met veel tegenzin wil ik maximum 200 euro uitgeven.

Maar nu vind je letterlijk niks, maar dan ook helemaal niks dat nog draagbaar is. Vroeger betaalde je voor een groter scherm, nu betaal je voor een klein scherm. Alle budget smartphones zijn van die grote loebassen, en wil ik iets dat niet minstens 6 inch is betaal je 400 euro (Google pixel had er kleine, dan nog een Samsung van 5,5 en dan zijn het Apple toestellen). Maar iets normaal geprijsd vinden dat niet nog groter is dan de 6 inch die ik nu heb is onmogelijk precies.

Ofwel betaal ik gewoon m'n budget waarin je ook goede smartphones heb, maar dan moet ik met nog iets groters rondzeulen, ofwel verdubbel ik m'n budget puur en alleen om 2 inch te besparen :unsure:

Ondermeer glashelder en arevee bewijzen het tegendeel.
Héla! Communicatiewetenschappen zit wel in de fac sociale wetenschappen maar is geen pol & soc.

Om dan maar ineens in de bres te springen voor mijn sociale wetenschappen collega die ook genoemd wordt, die heeft sociologie gestudeerd, dat is ook geen pol & soc.

pol en soc zo raar kan het daar toch niet zijn? :cautious:
Ah, ne nieuwe!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan