Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ergert mij ook enorm. Toen ik een tijdje geleden een Gsm kochte van 500€ toen kreeg ik commentaar van je jonge snaak in mijn omgeving. Zo van: Zo' spotgoedkope Gsm? Dat is gewoon dikke brol. Koop eens ne deftige Gsm, dat start pas bij 1000 Euro!

Dat gesprek heb ik vorige week nog met een collega gehad. Zij had nu een iPhone 7, maar die had toch zijn beste tijd gehad intussen, maar een nieuwe (12 is dat nu al zeker) is toch zooo duur

Toen ik haar vroeg waarom ze haar gsm vooral gebruikte (bellen, sms'en, sociale media en foto's maken van haar kat blijkbaar) kwam ze dus tot een conclusie dat mijn Xiaomi toch wel net hetzelfde kan haar iPhone en dat aan (minder) dan de helft van de prijs

Al bleef het besluit "Ja, maar als je ene keer Apple gewoon bent dan werkt alles zo anders"
Oké ander onderwerp dan maar

Pocophone, voor 200e kan je heel veel uren je tijd hier komen verschijnen. Die andere 1000e die je in je zak steekt kan je dan aan een gamepc spenderen ofzo

Aangezien die plebs-smartphones hier toch aan bod kwamen sluit dit mooi aan bij mijn ergernis van de laatste weken/maanden.

Een smartphone kan ik echt geen geld aan uitgeven omdat ik dat amper gebruik/geen interesse voor heb. Bij sommige dingen smijt ik met m'n geld, maar electronica behoort daar niet toe.

Ik loop nu al minstens 4 jaar rond met een 2e hands Nokia 2 dat ik nog op het vorige forum kocht maar nu is die toch wel z'n laatste adem aan't uitblazen en kijk ik naar iets nieuws, en met veel tegenzin wil ik maximum 200 euro uitgeven.

Maar nu vind je letterlijk niks, maar dan ook helemaal niks dat nog draagbaar is. Vroeger betaalde je voor een groter scherm, nu betaal je voor een klein scherm. Alle budget smartphones zijn van die grote loebassen, en wil ik iets dat niet minstens 6 inch is betaal je 400 euro (Google pixel had er kleine, dan nog een Samsung van 5,5 en dan zijn het Apple toestellen). Maar iets normaal geprijsd vinden dat niet nog groter is dan de 6 inch die ik nu heb is onmogelijk precies.

Ofwel betaal ik gewoon m'n budget waarin je ook goede smartphones heb, maar dan moet ik met nog iets groters rondzeulen, ofwel verdubbel ik m'n budget puur en alleen om 2 inch te besparen :unsure:
Koop gewoon opnieuw 2dehands, probleem opgelost 😉

Aangezien die plebs-smartphones hier toch aan bod kwamen sluit dit mooi aan bij mijn ergernis van de laatste weken/maanden.

Een smartphone kan ik echt geen geld aan uitgeven omdat ik dat amper gebruik/geen interesse voor heb. Bij sommige dingen smijt ik met m'n geld, maar electronica behoort daar niet toe.

Ik loop nu al minstens 4 jaar rond met een 2e hands Nokia 2 dat ik nog op het vorige forum kocht maar nu is die toch wel z'n laatste adem aan't uitblazen en kijk ik naar iets nieuws, en met veel tegenzin wil ik maximum 200 euro uitgeven.

Maar nu vind je letterlijk niks, maar dan ook helemaal niks dat nog draagbaar is. Vroeger betaalde je voor een groter scherm, nu betaal je voor een klein scherm. Alle budget smartphones zijn van die grote loebassen, en wil ik iets dat niet minstens 6 inch is betaal je 400 euro (Google pixel had er kleine, dan nog een Samsung van 5,5 en dan zijn het Apple toestellen). Maar iets normaal geprijsd vinden dat niet nog groter is dan de 6 inch die ik nu heb is onmogelijk precies.

Ofwel betaal ik gewoon m'n budget waarin je ook goede smartphones heb, maar dan moet ik met nog iets groters rondzeulen, ofwel verdubbel ik m'n budget puur en alleen om 2 inch te besparen :unsure:
Ik had de mijne hier gelinkt maar niet gezien dat er "niet meer voorradig" bij stond. En idd, plots is alles groter dan 6 inch 😭 ik haat grote smartphones ook!

Altijd klote om te horen, hier ook regelmatig eens een klant die sterft, meestal niet voor die reden en meestal ook wel oudere mensen, maar blijft toch raar doen. Zeker als je daar dan al jaren regelmatig eens moet zijn voor het werk

Bij ons geen klanten maar over de voorbije 13 jaar al 5 collega's weten overlijden. Tweemaal kanker en drie motards. Bij de motards ook altijd zeer jonge gasten (<25). Altijd slikken als dat dan in de whatsapp groepen verschijnt :(

De eerste keer dat een collega motard kwam te overlijden was ik nog van dezelfde jonge leeftijd. Sindsdien zelf niet meer met de moto gereden ook.

Koop gewoon opnieuw 2dehands, probleem opgelost 😉
Maar dan zit ik weer bij een 2ehands iPhone of zo'n refurbished model. Een vriend van mij heeft dat ook, en ik ken zelfs iemand dat in zo'n winkel werkt. Daarmee dat ik dat liever niet doe :laugh:.

Ik hou de B&S hier wel in't oog, maar daar zie ik ook alleen grote modellen verschijnen. Enige waar dat ik ook op let is de software/updates, en dat blijkt alleen bij Nokia en Samsung redelijk gegarandeerd.
Ik had de mijne hier gelinkt maar niet gezien dat er "niet meer voorradig" bij stond. En idd, plots is alles groter dan 6 inch 😭 ik haat grote smartphones ook!
Juppp. En Nokia heeft nu wel terug zo'n klapmodelletjes van vroeger waarbij je kunt Whatsapp'en, maar dan nog mis ik Waze en de ostentatieve YouTube of smartphone-vriendelijke filmpjes :unsure:

Vandaag naar de Colruyt geweest. Al die asociale kloothommels die alles in het werk stellen om anderen te blokkeren.
Ik heb op een bepaald ogenblik ostentatief tegen de kar van een troela gereden, die er niet beter op had gevonden om haar kar DWARS in de gang te zetten. Enigste manier om daar langs te geraken is wat demolition derby :cool:

Staan er trouwens straffen op het aanrijden van vervelende ettertjes van andere colruytbezoekers die heel de tijd in je weg lopen?
Deze morgen ook, precies alleen gepensioneerden in de colruyt die dan gewoon kris kras door de verschillende rayons reden. Toch paar keer ' per ongelijk ' tegen de kar gereden.

Oneplus nord de goedkope variant is een topper voor nog geen 200€

Bij ons geen klanten maar over de voorbije 13 jaar al 5 collega's weten overlijden. Tweemaal kanker en drie motards. Bij de motards ook altijd zeer jonge gasten (<25). Altijd slikken als dat dan in de whatsapp groepen verschijnt :(

De eerste keer dat een collega motard kwam te overlijden was ik nog van dezelfde jonge leeftijd. Sindsdien zelf niet meer met de moto gereden ook.
Als je het graag deed zou ik het er wel niet voor laten. Als je het niet echt tof vond ja.

Ook al meerdere mensen gehoord die met hun fiets omver gereden zijn en gestorven zijn. Ik denk daar iedere keer wel aan als ik opstap en ben er ook wel voorzichtig door. Liever thuiskomen met 1km/h gemiddeld minder en wel thuiskomen dan helemaal niet meer.

Je hebt het dan nog niet altijd in de hand maar ik wil er ook mijn hobby niet voor opgeven. Als het toch zou gebeuren dan deed ik iets dat ik graag doe op mijn laatste momenten.

Als je het graag deed zou ik het er wel niet voor laten. Als je het niet echt tof vond ja.

Ook al meerdere mensen gehoord die met hun fiets omver gereden zijn en gestorven zijn. Ik denk daar iedere keer wel aan als ik opstap en ben er ook wel voorzichtig door. Liever thuiskomen met 1km/h gemiddeld minder en wel thuiskomen dan helemaal niet meer.

Je hebt het dan nog niet altijd in de hand maar ik wil er ook mijn hobby niet voor opgeven. Als het toch zou gebeuren dan deed ik iets dat ik graag doe op mijn laatste momenten.
2nd
En hoe je sommige toeristen ziet vlammen op de openbare weg zonder in te houden / over te steken op plaatsen waar ze geen voorrang hebben.
Zot zijn doet nog altijd geen zeer.

2nd
En hoe je sommige toeristen ziet vlammen op de openbare weg zonder in te houden / over te steken op plaatsen waar ze geen voorrang hebben.
Zot zijn doet nog altijd geen zeer.
Ja ik zie ook vrienden van mij thuiskomen met 38 gemiddeld in groep. Volledig onmogelijk als je de verkeersregels volgt. Dan ben je gewoon aan het koersen tussen het gewone verkeer. Zulke dingen blijven niet duren.

Vandaag naar de Colruyt geweest. Al die asociale kloothommels die alles in het werk stellen om anderen te blokkeren.
Ik heb op een bepaald ogenblik ostentatief tegen de kar van een troela gereden, die er niet beter op had gevonden om haar kar DWARS in de gang te zetten. Enigste manier om daar langs te geraken is wat demolition derby :cool:

Staan er trouwens straffen op het aanrijden van vervelende ettertjes van andere colruytbezoekers die heel de tijd in je weg lopen?

Dan pak ik die kar vast (opzij aan het ijzer zodat ze niet kunnen zagen over hun handvat en virussen) en zet ze simpelweg opzij hoor, samen met een 'ik passeer even mevrouw!"

Ik ga meestal rond 14h naar de supermarkt in de week (de okay hier), dan valt het meestal mee.

ps. ook al ene es een lichte deuk opzij gegeven, maar die blokkeerde me voor de 3de keer , dacht dat ze daar alleen liep
Ik deed dan ook alsof ik niets gezien had :cool:

Laatst bewerkt:

Ik deed het alvast zeer graag en als ik er nu zie rondrijden dan denk ik ook altijd met plezier terug naar de trips die ik toen gedaan heb. Maar tegelijkertijd kom ik ook af en toe professioneel in aanraking met mensen die de medische gevolgen dragen van ongevallen met hun moto. Dat in combinatie met nu jonge kinderen heeft mij doen besluiten dat het het risico niet waard is.

Ik snap je vergelijking met het fietsen maar mij lijkt me het risico daar gemakkelijker in te perken. Met de moto ben je verplicht je tussen het andere verkeer te mengen en er moet maar één debiel bezig zijn op zijn gsm en er knalt 1000 kilo staal aan 50 km/h in uw gat. 't is niet meer voor mij dat risico.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan