Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarstraks op het werk;

Avi: "Bon voila dat was het voor mij 't is aan de volgende"

Collega: "Hah goed 't is aan ik"

Avi:

tumblr_mwqahaR91Q1rh2tw8o1_400.gif

Misschien heet ze Annick? :unsure:

Waar ik helemáál een error level 100283 van krijg zijn mensen die na ipv naar zeggen.
Bitch pls...
Je verkracht die zin en geeft het een compleet andere betekenis.
Zo van "ik ga na huis."
Wtf?
of ze moeten west-vlaming zijn. "na woa goj?"
in het AN niet acceptabel tho, true.

of ze moeten west-vlaming zijn. "na woa goj?"
in het AN niet acceptabel tho, true.

Oef! Ik was hier al zwaar aan het zweten toen ik al die zinnen las en dacht "maar wij praten altijd zo..":shutup:

Nooit AN praten is hier de oplossing, altijd acceptabel dan.:coolbrows:

Mensen zien heel hun hebben en houwen verzuipen door overstromingen en jij maakt je zorgen om een weekje in de tent?
Kijk als je daar al was en het overvalt je ja dat zuigt enorm maar nu zit je nog lekker droog en weet je dit op voorhand dus boek dan een last minute ergens Center Parcs ofzo dan heb je tenminste nog iets aan je vakantie.
Niet de vakantien die je gepland had maar ja, het weer laat zich niet plannen.

Goh ja het is en blijft de "je ergernissen van vandaag"-topic he.
Als iemand dus gezien de reissituatie ivm corona dan maar vrede had genomen met een weekje weg naar de Ardennen om te gaan kamperen, en die plannen dan redelijk lastminute letterlijk in het water dreigen te vallen, dan kan dat toch oprecht gewoon een ergernis zijn, ook al zijn er mensen die veel erger dingen meemaken.

Want als ergernis x niet mag omdat er mensen zijn die x² hebben, dan kunnen we best dit topic gewoon sluiten ;)

Ik werkte dus normaal deze maand nog tot 31 juli op mijn oude job. Aangezien ik leerkracht ben (nu) viel dat onder werken in mijn vakantie. Was via dagcontracten interim.
Ik ben 17 maanden niet op die job geweest. Er is behoorlijk veel anders, waaronder het kassasysteem.

Om aan te geven welk soort bazen het zijn, bekijk mijn klein vraagje over een telefoon moeten meenemen naar toilet op het werk.

Eergisteren zo een dag waar ik na 8 uur shift zelfs nog geen glas water kon halen. Receptie is bijna constant praten, water ware welkom.
Ik vul het kassablad in. Mijn bazin is bij mij. Ik zeg (gewoon) ‘is het juist zo, want ik begrijp het nog niet helemaal. Misschien dom van mij’. Waarop zij zegt ‘moet ik daar echt op antwoorden’ ……. Ok. Effe slikken maar ok.

Vandaag kom ik aan voor ochtend. Er zit €100 te weinig in de kassa (ik ben daar 3 shifts niet geweest). Maar het kan maar aan mij liggen. Niet aan de collega’s, het *moet* ik zijn. Gelijk mijn bazin naar mij keek, was echt een blik gewoon van ‘dief’. ‘Ja, Squidward, het is jouw probleem. Of je vind dat geld of je past het zelf bij maar het is jóuw probleem.’

Ik tel zelf na. Er is *geen* €100 tekort in de kassa.
Of mijn twee collega’s kunnen niet tellen en de bazin ook niet. Of zij neemt klakkeloos alles over wat de andere receptionisten zeggen. Ik weet het niet.

Ik heb rechtsomkeer gemaakt naar huis. Zoek het zelf maar uit. Ik moet ook niet alles zomaar pikken.

Mijn dagcontract was later opgestuurd dus ik had nog niks getekend. Divine intervention, geen idee.

^gelijk heb je. Belachelijk hoe onbeschoft mensen denken dat ze mogen zijn tegen iemand die "nieuw" is. Ben zo ook eens ergens na 4 dagen opgestapt doordat men ontzettend neerbuigend en onbeleefd deed tegen mij. Toen was het meteen terugkrabbelen, kwam de baas van de afdeling zelfs af met excuses en "oh nee 't was nie zo bedoeld en vanaf morgen mag je kiezen waar je staat op 't werk en da was nie persoonlijk" blablabla. Die was aan 't zweten, want ze hadden al personeelstekort. Ik zei "Sorry, moest je maar wa respect tonen voor uw personeel, salut." Badge ingeleverd en gewoon opgestapt. Denk nie dat ze er iets uit geleerd hebben, maar wie weet.

Ik werkte dus normaal deze maand nog tot 31 juli op mijn oude job. Aangezien ik leerkracht ben (nu) viel dat onder werken in mijn vakantie. Was via dagcontracten interim.
Ik ben 17 maanden niet op die job geweest. Er is behoorlijk veel anders, waaronder het kassasysteem.

Om aan te geven welk soort bazen het zijn, bekijk mijn klein vraagje over een telefoon moeten meenemen naar toilet op het werk.

Eergisteren zo een dag waar ik na 8 uur shift zelfs nog geen glas water kon halen. Receptie is bijna constant praten, water ware welkom.
Ik vul het kassablad in. Mijn bazin is bij mij. Ik zeg (gewoon) ‘is het juist zo, want ik begrijp het nog niet helemaal. Misschien dom van mij’. Waarop zij zegt ‘moet ik daar echt op antwoorden’ ……. Ok. Effe slikken maar ok.

Vandaag kom ik aan voor ochtend. Er zit €100 te weinig in de kassa (ik ben daar 3 shifts niet geweest). Maar het kan maar aan mij liggen. Niet aan de collega’s, het *moet* ik zijn. Gelijk mijn bazin naar mij keek, was echt een blik gewoon van ‘dief’. ‘Ja, Squidward, het is jouw probleem. Of je vind dat geld of je past het zelf bij maar het is jóuw probleem.’

Ik tel zelf na. Er is *geen* €100 tekort in de kassa.
Of mijn twee collega’s kunnen niet tellen en de bazin ook niet. Of zij neemt klakkeloos alles over wat de andere receptionisten zeggen. Ik weet het niet.

Ik heb rechtsomkeer gemaakt naar huis. Zoek het zelf maar uit. Ik moet ook niet alles zomaar pikken.

Mijn dagcontract was later opgestuurd dus ik had nog niks getekend. Divine intervention, geen idee.
ik ben helemaal in de war: je bent nu leerkracht en werkt aan de receptie van een hotel?
En je werkt met dagcontracten, maar toch loopt het tot 31 juli?

Dus eigenlijk kon je daar al lang je biezen pakken en gewoon doppen voor een maand?

ik ben helemaal in de war: je bent nu leerkracht en werkt aan de receptie van een hotel?
En je werkt met dagcontracten, maar toch loopt het tot 31 juli?

Dus eigenlijk kon je daar al lang je biezen pakken en gewoon doppen voor een maand?
Tot Corona was ik daar receptionist maar mijn feitelijk diploma is regentaat. Ooit er uit gestapt door de vele interims (als je huisje, kindje wil is dat lastig). Sinds Corona terug lesgever maar voor de zomer vroegen ze of ik wou inspringen zodat er een paar vakantie konden nemen. Als leerkracht mag je in je verlof werken (nagevraagd) en via dagcontractjes (per dag of indien na elkaar wel een dag of drie of vier).
Sinds terug in het onderwijs, ben ik wel wat veranderd. Ik vond het enorm moeilijk om te moeten slikken wat we daar moesten slikken. Er was echt geen respect. Wat de kamermeisjes daar moeten aanhoren, is puur schandalig.

Als ik u was kwam ik er niet meer terug. Dat ze hun plan trekken. En als ze vragen waarom, zeg je gewoon dat ze moeten leren dat ze met werknemers en niet met slaven bezig zijn en respect moeten tonen.

Onderwijzend personeel wordt gewoon doorbetaald in verlofperiodes.
En aangezien het de onderwijssector is, zijn er redelijk wat verlofperiodes. :tongue:

Heel veel klussen er dan bij in de horeca of zijn begeleider van een zomerkamp of ...

En aangezien het de onderwijssector is, zijn er redelijk wat verlofperiodes. :tongue:

Heel veel klussen er dan bij in de horeca of zijn begeleider van een zomerkamp of ...
Ik wist niet dat die ook nog mochten bijklussen bovenop hun betaald verlof.
Maar anyway: als lerares moogt ge toch ook niet op u laten kakken en moet ge wat haar op uw tanden tonen om respect te winnen (regentaat is toch les voor middelbare dacht ik?), dan zou ik haar toch aanraden om ook deze bazen wat lessen te geven in elementaire beleefdheid. Zekers als ge het al doet om hen uit de nood te helpen.

*vastbenoemden worden doorbetaald in de verlofperiodes. Tijdelijken krijgen "uitgestelde bezoldiging" = iedere maand houden we een stuk van uw loon af en dat krijg je dan als loon in juli en augustus als je het hele schooljaar in het onderwijs hebt gewerkt. Als je als tijdelijke geen volledig schooljaar in het onderwijs hebt gestaan, is uw vakantie dus maar deels betaald, afhankelijk van hoe lang je dat jaar in het onderwijs hebt gewerkt. Loon van juli= heb je van september tot januari voltijds gewerkt, dan krijg je dit volledig. Augustus= heb je van januari tot juni voltijds gewerkt, dan krijg je dit volledig.

Ik werkte ook mijn eerste jaren iedere vakantie bij, omdat ik in de vakanties anders ging moeten doppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan