Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee, maar hier

Hier is het nog niet onder 23,5 graden gezakt binnen
Met de ramen open? Gek toch hoe zo'n moderne, geïsoleerde huizen amper omkunnen met warmte vind ik. Een vriend van mij heeft ook zo'n nieuwbouw, en hij voelt zich nu gedwongen om airco aan te schaffen want op de kamer van zijn kind van <1 jaar was het enkele weken terug 27 °C (toen was het buiten 24 °C ofzo). Ik maakte me eerlijk gezegd zorgen over de stookkosten van ons huis uit de jaren '30 met EPC 340 ofzo, maar het wel niet zo'n broeikas.

Laatst bewerkt:
Net een telefoontje gedaan naar de belastingen om een inlichting.

AAAAAAAARRRGGGGHHHJ!!!!! 😡😡😡😡😡😡😡😡

Alle vooroordelen omtrent vrouwen (die luisteren niet!!!!!) én ambtenaren (luie, incompetente klojo's) in 1 persoon gegoten met als gevolg dat ik dus nog steeds geen antwoord heb 🙄🙄🙄🙄🙄.

Ik heb maar 4x mijn vraag telkens anders geformuleerd in de hoop dat ze het zou snappen. Nope. 🤮

ik ga het niet in het brutoloon topic gaan schrijven want ze gaan zeggen dat ik overdrijf :laugh:

Maar is dit niet logisch? Wie kan er van zijn nettoloon ook nog es naast de hypotheek en maandelijkse kosten ook nog es de all-in zomervakantie in turkije gaan betalen? Dat zijn toch de dingen waarvoor je spaart, nee?
Maar spaargeld of geld dat ge opzij zet? :unsure:

Ik kan mijn reizen betalen met geld dat ik niet op doe, maar ook niet op mijn spaarrekening zet

Pfff, wij zouden zaterdag vertrekken voor een weekje met de tent in de Ardennen... Camping staat momenteel volledig blank...

Mensen zien heel hun hebben en houwen verzuipen door overstromingen en jij maakt je zorgen om een weekje in de tent?
Kijk als je daar al was en het overvalt je ja dat zuigt enorm maar nu zit je nog lekker droog en weet je dit op voorhand dus boek dan een last minute ergens Center Parcs ofzo dan heb je tenminste nog iets aan je vakantie.
Niet de vakantien die je gepland had maar ja, het weer laat zich niet plannen.

Ik herinner me enkele dagen geleden een rant over 't feit dat er weeral code oranje en rood werd ingevoerd voor wat regen. Misschien kunnen die mensen nu in Pepinster, Chaudfontaine of Spa eens gaan uitleggen dat die codes nodeloos gebruikt worden, en dat die echt overbodig zijn.

is geld dat je opzij zet niet per definitie gespaard geld?
dat is niet uitgegeven geld, of "overschot", maar niet persé gespaard :unsure: Aleja.. het is wel gespaard, maar het staat niet op de spaarrekening dus is het geen spaargeld :unsure:

in kort: spaargeld is voor mij geld waar ik jaren niet aankom (tenzij om te beleggen) maar niet voor reizen

iedereen mee? :unsure:

Ik herinner me enkele dagen geleden een rant over 't feit dat er weeral code oranje en rood werd ingevoerd voor wat regen. Misschien kunnen die mensen nu in Pepinster, Chaudfontaine of Spa eens gaan uitleggen dat die codes nodeloos gebruikt worden, en dat die echt overbodig zijn.
het is ergens nodeloos aangezien a)mensen er zich duidelijk niets van aantrekken en toch last minute gered of geevacueerd moeten worden en b)ge er ook weinig aan kan doen buiten wat zandzakskes plaatsen, maar dat gaat natuurlijk niet echt helpen bij zo'n taferelen.
28074dff-707e-471f-b6da-1d5b3823a32b.jpg

(bron: Nieuwsblad.be, foto van in Pepinster)

Maar persoonlijk ben ik wel blij met zo'n termen. Als ze code geel zeggen, ga ik al geen afspraken maken waar ik met de motor naar toe moet.

is geld dat je opzij zet niet per definitie gespaard geld?
maar vanaf wanneer geldt dat dan als gespaard? Een dag op de rekening, een week, een maand?

Ergernis : mijne kelder die blank staat.

Pomp kon het niet trekken om de overheveling te maken naar de riolering... en daar de riolering hoger ligt dan de afwateringsroostertjes voor de inrit -> garage onder water.

Gelukkig staat alles op blokken, maar blijft irritant.

PS: en mijn regenwaterput heeft al 5 dagen lopen bufferen, de infiltratieput kreeg het ook niet meer verwerkt :(.

Mensen zien heel hun hebben en houwen verzuipen door overstromingen en jij maakt je zorgen om een weekje in de tent?
Kijk als je daar al was en het overvalt je ja dat zuigt enorm maar nu zit je nog lekker droog en weet je dit op voorhand dus boek dan een last minute ergens Center Parcs ofzo dan heb je tenminste nog iets aan je vakantie.
Zeg ik ergens dat ik mijn futiele problemen boven die ramp stel of zo? Ik vind het verschrikkelijk en hoop dat nooit te moeten meemaken.

Net een telefoontje gedaan naar de belastingen om een inlichting.

AAAAAAAARRRGGGGHHHJ!!!!! 😡😡😡😡😡😡😡😡

Alle vooroordelen omtrent vrouwen (die luisteren niet!!!!!) én ambtenaren (luie, incompetente klojo's) in 1 persoon gegoten met als gevolg dat ik dus nog steeds geen antwoord heb 🙄🙄🙄🙄🙄.

Ik heb maar 4x mijn vraag telkens anders geformuleerd in de hoop dat ze het zou snappen. Nope. 🤮
Wat was je vraag ? Of anders moet je ze even stellen in het tax-on-web topic ? :)

Graag nooit meer zeggen als uw eten niet zo lekker was of dat je niet weet wat te eten vandaag. Miljoenen mensen wereldwijd hebben vandaag geen eten.

Wat was je vraag ? Of anders moet je ze even stellen in het tax-on-web topic ? :)
Gezamenlijke aangifte nog maar wel gescheiden sinds dit jaar, tot op heden heeft hij de zijne nog niet ingediend, of dat gevolgen heeft voor mij als hij het niet in zou dienen.
Haar antwoord : hij zal zijn deel moeten betalen. (we trekken terug) 🙄🙄🙄

Gezamenlijke aangifte nog maar wel gescheiden sinds dit jaar, tot op heden heeft hij de zijne nog niet ingediend, of dat gevolgen heeft voor mij als hij het niet in zou dienen.
Haar antwoord : hij zal zijn deel moeten betalen. (we trekken terug) 🙄🙄🙄
Jou aangifte is binnen ? Op papier dan veronderstel ik ?
Als jou aangifte binnen is op papier ben jij in orde. Als jij enkel via taks-on-web heb ingevuld en ondertekende maar hij niet, dan is die aangifte nog steeds "hangende" en niet bevestigd dus is er ook van jou niks binnen

De aanslag zal wel nog gezamelijk worden berekend, maar nadien (bij ontvangst van je aanslagbiljet) kan je normaal kiezen voor een opdeling 50/50 of ieder naar persoonlijk aandeel.
Het deel van "hij zal zijn deel moeten betalen" is ook enkel correct als jullie getrouwd waren met scheiding van goederen, anders blijf jij eveneens aansprakelijk voor eventuele openstaande schuld

Zo is het toch volgens mij
@Taxman kan je hier normaal wel mee verder helpen

Jou aangifte is binnen ? Op papier dan veronderstel ik ?
Als jou aangifte binnen is op papier ben jij in orde. Als jij enkel via taks-on-web heb ingevuld en ondertekende maar hij niet, dan is die aangifte nog steeds "hangende" en niet bevestigd dus is er ook van jou niks binnen

De aanslag zal wel nog gezamelijk worden berekend, maar nadien (bij ontvangst van je aanslagbiljet) kan je normaal kiezen voor een opdeling 50/50 of ieder naar persoonlijk aandeel.
Het deel van "hij zal zijn deel moeten betalen" is ook enkel correct als jullie getrouwd waren met scheiding van goederen, anders blijf jij eveneens aansprakelijk voor eventuele openstaande schuld

Zo is het toch volgens mij
@Taxman kan je hier normaal wel mee verder helpen
Via tax on web inderdaad, doe ik het beter nog via papier ook binnen dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan