Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ‘student’ in de ‘studentenjob’.
Deze mag toegeschreven worden aan zelf lange, stomme dag gehad dus tolerantie was laag. Maar elke van mijn 4 stops na het werk vandaag was aan de kassa genre ‘ja, Kimberley, je mag 15 intikken. 15, Kimberley. Eén vijf. Ja, voila. En dan mag je op de groene knop duwen. Groen, Kimberley. Ja, dat is groen. Goed zo. Heb je gevraagd achter de klantenkaart? Nee? De spaarkaart? Wij doen geen spaarkaarten, Kimberley’ En ondertussen tegen mij ‘ja, ze is nog maar juust begonnen’ (no kidding)
Ik heb normaal veel meer geduld, het was er gewoon de dag niet voor.

De ‘student’ in de ‘studentenjob’.
Deze mag toegeschreven worden aan zelf lange, stomme dag gehad dus tolerantie was laag. Maar elke van mijn 4 stops na het werk vandaag was aan de kassa genre ‘ja, Kimberley, je mag 15 intikken. 15, Kimberley. Eén vijf. Ja, voila. En dan mag je op de groene knop duwen. Groen, Kimberley. Ja, dat is groen. Goed zo. Heb je gevraagd achter de klantenkaart? Nee? De spaarkaart? Wij doen geen spaarkaarten, Kimberley’ En ondertussen tegen mij ‘ja, ze is nog maar juust begonnen’ (no kidding)
Ik heb normaal veel meer geduld, het was er gewoon de dag niet voor.
Ge hebt toch wel ne lekstok uit het potje gekregen hé? 🤣. (Grapke hoor)

Tis vakantie hé, dan mogen ze al eens langer opblijven(vandaag) vanaf hun 3 of 5 jaar. In mijn tijd tot m'n 8ste of 10de jaar, was het zeker ten laatste om 21h naar bed (vakantie of niet) ... Vanaf m'n 10de mocht ik wel es later opblijven met de ma en de weekend film uitzien (yay!)

Vandaag zijn veel kindjes de koning thuis precies met die moderne pedagogie. Niets tegen goeie zorg en veel liefde aan uw kindjes geven, maar ze bederven als een stront ... bah

'Nen bedorven stront' was een gezegde bij ons voor een rot verwend kind, moest je zelfs geen marginaal voor zijn.
Het enige dat die pa, die Bruce noemt, doet is roepen en dreigen dat hij kwaad gaat worden.

Elke keer als ik hem tegen kom buiten begint hij over wat hij thuis nog allemaal gaat laten veranderen en hoe groot alles wel niet gaat worden.

Als ge praat over "de mensen" dan hebde het over hem en zijn kroost.

Enfin, voor de rest een vat vol liefde hoor.
Behalve naar hem toe. Hij mag pech hebben.

"Waarom, wil je vragen of ik mag komen buitenspelen?"
Het was nu toch al een hele poos geleden dat mij zoiets is overkomen.

Ik lig soms nog steeds wakker van een herinnering aan toen ik 18 jaar was. Ik ging een ticket kopen om de voetbalmatch van mijn vriend te zien (speciale match om hun clubkas te spijzen).

Persoon aan het loket "bent u jonger dan 13?"

Onder de 13 jaar was het gratis.

Loemperik dat ik ben: "NEE IK BEN EEN VOLWASSEN VROUW". De publieke vernedering kreeg ik er wel gratis bij.

Rare mensen op het internet. Iemand op reddit vraagt of het trashy is om haar onlyfans ongevraagd aan een medestudent op te dringen. Ben ik een van de vele comments die zegt dat het maar degoutant is. Doet dat mens nog wel de moeite om mij een hele PM te sturen met "well ur just a hideous skank with probably no friends and ur prob poor af. i make hundreds of dollars from my onlyfans every month, and it's not even my main job, its just my side hustle. get lost bitch". Ik kijk uit interesse even of het geen troll profiel is want echt? Nee, is een echt mens, met selfies die ze in r/weightloss (edit: oh nee tis r/progresspics) heeft gepost van haar extreem obese buik. Ahhh, vandaar die obsessie met "hideous". Projecting haar eigen onzekerheden. :sarcastic: sigh, het internet is soms echt..... ugh.
Zit je op TikTok? Can you make this a sound?

Er werd aan de deur gebeld, ik doe open "hallo, is jouw mama of papa hier?"

Ik ben 26 en mede-eigenaar van dit huis.
Wees blij! Je ziet er nog jong uit! Eens je oud wordt, begrijp je wat ik bedoel. :sarcastic:

Het was nu toch al een hele poos geleden dat mij zoiets is overkomen.

Ik lig soms nog steeds wakker van een herinnering aan toen ik 18 jaar was. Ik ging een ticket kopen om de voetbalmatch van mijn vriend te zien (speciale match om hun clubkas te spijzen).

Persoon aan het loket "bent u jonger dan 13?"

Onder de 13 jaar was het gratis.

Loemperik dat ik ben: "NEE IK BEN EEN VOLWASSEN VROUW". De publieke vernedering kreeg ik er wel gratis bij.
Had je ja gezegd en uw vriend was u later dan aan het kussen en de security had dit gezien dan ...
--> Politie en sirenes en je vriend wordt hardhandig opgepakt! :rofl:

@coldplayke
Herkenbaar!
Als 23-jarige werkte ik als internaatsopvoedster met secundaire jongens.
Tijdens mijn eerste week loop ik door het gebouw met wat tieners ne kop groter dan mij.
Poetsvrouw: Aaaah, gij zijt het nieuw opvoedsterke zeker?
Mulan: ja, dat klopt!
Poetsvrouw: toch juist gegokt, tis omdat ik de sleutelbos (die ik aanhad met zo een halslint) herkende.
:unsure:

De genen van mijn papa mee 😬
- klasgenoot: damn, gij hebt een knappe broer! 😍
- Mulan: broer? Ik heb geen broer..
- klasgenoot: wie is dat dan die naast jou zat daarnet?
- Mulan: mijn pa....
*ongemakkelijke stilte*

En ik vond het al erg toen de Maltese mevrouw op de luchthaven moest lachen toen ik met een paar sloefen saffen (niet voor mij) en een paar flessen metaxa (wel voor mij) in de hand wou afrekenen :p .

@coldplayke
Herkenbaar!
Tijdens mijn eerste week loop ik door het gebouw met wat tieners ne kop groter dan mij.
Poetsvrouw: toch juist gegokt, tis omdat ik de sleutelbos (die ik aanhad met zo een halslint) herkende.

*ongemakkelijke stilte*

Ik heb ooit in de kinepolis mijn pas moeten laten zien omdat de film 16+ was. Ik was er 23 :unsure:

En ik vond het al erg toen de Maltese mevrouw op de luchthaven moest lachen toen ik met een paar sloefen saffen (niet voor mij) en een paar flessen metaxa (wel voor mij) in de hand wou afrekenen :p .
dat heeft misschien niets te maken met hoe oud je er uitziet? :s

@coldplayke
Herkenbaar!

*ongemakkelijke stilte*

Alhoewel het niets met leeftijd te maken heeft, moest ik even spontaan aan dit filmpje denken:

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. Loopt ze rond op 't verloskwartier en krijgt ze veel de vraag: 'wil je later ook kinderen?'.
Ze kijken altijd raar op als ze hen zegt dat ze er al 2 heeft. Ze schatten ze makkelijk 10 jaar jonger.
Dat stoort haar ook in haar andere job als docent, naar gezag toe.

Mij hoor je daarentegen niet klagen.

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. Loopt ze rond op 't verloskwartier en krijgt ze veel de vraag: 'wil je later ook kinderen?'.
Ze kijken altijd raar op als ze hen zegt dat ze er al 2 heeft. Ze schatten ze makkelijk 10 jaar jonger.
Dat stoort haar ook in haar andere job als docent, naar gezag toe.

Mij hoor je daarentegen niet klagen.
ik hoop dat ze dan toch al +28 is want anders kan dat laatste zo fout geinterpreteerd worden.

Toen net wou ik mijn wagen zetten om te parkeren, netjes pinkers op, komt er een lelijke debiel en knalt die met zijn lelijke auto zomaar mijn rechterspiegel eraf en rijdt doodleuk verder.:frown:
Was zo snel dat ik maar de eerste 2 letters van zijn nummerplaat heb gezien. Heb aangifte gedaan bij de politie en verzekering.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan