Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel mijne facebook die volstaat met ouders die zonodig moeten stoefen dat hun kind geslaagd is. Met Foto van de kleine en rapport natuurlijk erbij

Heel mijne facebook die volstaat met ouders die zonodig moeten stoefen dat hun kind geslaagd is. Met Foto van de kleine en rapport natuurlijk erbij
Vooral dan veel tamtam maken omdat je kind geslaagd is in de kleuterklas of lager onderwijs snap ik niet. Is dat niet standaard? Is er al niet redelijk hard iets mis als dat niet zo is?

Ook als je dan leest dat mensen "supper" trots zijn omdat kleine Kenji met 55% is geslaagd in het 2de middelbaar...ik denk dat ik heel de vakantie niet zou buiten mogen van mijn ouders.

Jij ook? Ik ben daar ook al verkeerd uitgestapt... Die dekselse sloebers van de NMBS toch, slechte signalisatie plaatsen zodat nietsvermoedende pendelaars als bij verrassing in het oord van verderf terecht komen in plaats van het ministerie :)
Ja bij mij was het vooral omdat ik op mijne gsm bezig was en niet aan het opletten.

Liever holweer waarschijnlijk? 😜
holweer? :wtf:

Vooral dan veel tamtam maken omdat je kind geslaagd is in de kleuterklas of lager onderwijs snap ik niet. Is dat niet standaard? Is er al niet redelijk hard iets mis als dat niet zo is?

Ook als je dan leest dat mensen "supper" trots zijn omdat kleine Kenji met 55% is geslaagd in het 2de middelbaar...ik denk dat ik heel de vakantie niet zou buiten mogen van mijn ouders.
Supper trots da ons Kenji zonder fauten schrijfd!

Ik snap de ergernis, maar bij sommige ouders is het gewoon "leuk, emotioneel, ..." dat hun kleuter groot wordt en naar het eerste leerjaar gaat.

2de stuk snap ik volledig, mijn ouders zouden ook niet goedgezind geweest zijn :biglaugh: .

Ik heb er eentje bijzitten die zit te bluffen dat hare kleinste naar de 3de kleuterklas mag en de oudste naar het 3de studiejaar.
Het ergste is dan nog die 110 likes en 40 opmerkingen met gelukwensen erbij

30/04 T-shirt bestel van een Poolse band, op hun officiële merch site.
Omdat ik niet direct op m'n wachtwoord van m'n Paypal kon komen (recent veranderd) gekozen om te betalen via overschrijving.

In de mail met de orderbevestiging stond hun rekeningnummer A naar dewelke ik onmiddelijk het volledige bedrag (<15€) heb overgeschreven.
Enkele dagen later (2 mei) krijg ik een mail van hen ter herinnering, maar ik had die genegeerd omdat het een internationale overschrijving is, en er een weekend over gegaan was. Dat leek me dus logisch.

Op 4 mei terug een herinneringmail gekregen, en daarop een reply gestuurd dat het volgens mij dus langer kon duren wegens internationaal + weekend.
Nu wou ik net eens kijken naar m'n bestelstatus, en het staat nog steeds op "unpaid", dus ik kijk eens verder, en zie dat ik het naar een ander rekeningnummer (B) gestuurd heb dan er in die herinneringsmails staat.
Op hun site staat ook enkel rekeningnummer B vermeld.

Ik heb hen dat ook net doorgemaild met hun oorspronkelijke mail (met rekeningnummer A) in bijlage.

Ik hoop dat het om een vergissing gaat, rekeningnummer A ook effectief van hen is en ze er gewoon hebben over gekeken. Anders hoop ik dat ik die overschrijving via m'n bank nog kan ongedaan maken...

Ik wil gvd die T-shirt, en kwil er geen 30€ voor moeten betalen...

Batushka.

Maar het is intussen in orde. Beide rekeningnummers waren van hen. Status staat op "paid".
Even een update hierover.

Sinds 9/05 staat de status dus op "paid".
Op de site staat levering tussen de 7 en 21 dagen. Ik ging van het slechtste uit, en rekende op 21 werkdagen. Dus rond 7/06 zou hij wel geleverd zijn, niet?

Het bleef maar duren, en ik bleef maar twijfelen om eens een mail te sturen of ze meer info hadden..
Tot ik op 21/06 terug een mail kreeg. "Your order was sent"...

En natuurlijk nog niet geleverd...

Dus op 30/04 besteld en nog niet geleverd, voor 1 simpele T-shirt. Eerste en laatste keer dat ik daar iets bestel.. Hopelijk komt de echte Batushka snel met merch...

Laatst bewerkt:
In geval van kinderen die goed presteren kan ik dat wel begrijpen dat ouders fier zijn op hunne kleine en dat via facebook bekendmaken. Allez, 't is daarvoor toch dat facebook dient?
Uiteindelijk is dat nog meer verdienste dat een geboorte of een verjaardag he. Bij het eerste is het 'allez, proficiat ge hebt gepoept en de natuur doet zijn werk' en bij het tweede is uw enigste verdienste dat uw ouders x-aantal tijd geleden gepoept hebben en dat ge zijt blijven ademen al die tijd.
Dan is een a-attest halen toch wel meer een uiting van een inspanning.

In geval van kinderen die goed presteren kan ik dat wel begrijpen dat ouders fier zijn op hunne kleine en dat via facebook bekendmaken. Allez, 't is daarvoor toch dat facebook dient?
Uiteindelijk is dat nog meer verdienste dat een geboorte of een verjaardag he. Bij het eerste is het 'allez, proficiat ge hebt gepoept en de natuur doet zijn werk' en bij het tweede is uw enigste verdienste dat uw ouders x-aantal tijd geleden gepoept hebben en dat ge zijt blijven ademen al die tijd.
Dan is een a-attest halen toch wel meer een uiting van een inspanning.
Wij hebben bij de klassenraden letterlijk gehoord: het ministerie heeft dit jaar geen budget voor overzitten. Maw doorlaten die handel. School van echtgenoot van hetzelfde. Ik hou toch echt mijn hart vast voor de werkende mens binnen 20 jaar.

Kennelijk bestaan er nu zelfs al diploma's in het kleuter :')
Enfin, ondertussen heeft elke 6 jarige dus meer diploma's vergaard dan ik. :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan