Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat hebben we maar nog niet geprobeerd omdat ze bij de minste belemmering (zoals met een tetradoek) ook begint te huilen🥲
Misschien de korte pijn ondergaan en proberen.

hoe de natuur zich toch niet laat beïnvloeden.

Ik heb achteraan de tuin aan het nieuwe kippenhok een buitenren gemaakt voor de konijnen. Betonplaten rondom, houten frame met knaagdiergaas overgespannen. Tegels ingegraven op 30 cm diepte gelijk met de onderkant van de betonplaten zodat er niks kan uitgraven/ingraven. Binnenkot voorzien in het grote kippenhok, afgescheiden van de kippen. Lekker warm en droog. Buitenkot (ex-kippenhok) erin gezet zodat ze overdag ook daar kunnen gaan schuilen bij regen. Grasmatten erin gelegd en 14 dagen elke dag gesoigneerd met water geven zodat ze een pracht grasveld hebben om aan te knagen en in te liggen.

Wat doen die vorte beesten? we graven ons een hol en we slapen daar in: nem!
Nochtans, zijnde de eigenaar van het product ‘kinderen’ mag dit u niet verwonderen. ‘Kijk eens, mama en papa hebben drie uur vijsjes zitten indraaien voor jouw speelgoed werkbank!’ “Wow wat een keitoffe doos om in te kruipen” tzelfde of de kippen…

Fuck off met dat Belgisch weer ze, ik heb daarnet iemand met jas met pels, muts, sjaal en handschoenen zien rondlopen en ik kon het haar niet eens kwalijk nemen we zijn op minder dan tien uur van de maand juli :(

Fuck off met dat Belgisch weer ze, ik heb daarnet iemand met jas met pels, muts, sjaal en handschoenen zien rondlopen en ik kon het haar niet eens kwalijk nemen we zijn op minder dan tien uur van de maand juli :(
ik zou me nu normaal moeten kapotzweten in mijn motorpak, maar in plaats daarvan heb ik nog een trui nodig om me warm te houden.

Zalig weer, volop aan het klussen en ben me niet kapot aan het zweten!
Hopelijk nog een paar weken van dit.

Oei, dat is hier de ergernissenthread... :tongue:

Ik heb nog te sterke herinnering aan hoe het is om op geen enkele plaats in huis koelte te vinden. Ik hoef ook niet zonodig ander weer want tegenwoordig is ‘ander’ hier direct een zware hittegolf.

De hittegolf van 2018 ga ik lang niet vergeten. Al van laatste week van mei (tot halverwege augustus) zowat elke dag 25+ graden, met veel dagen dat het 35+ was. Op de koop toe deed ik toen stage in een klein kantoortje die niet goed verlucht kon worden en het makkelijk 5 tot 7 graden warmer was dan buiten. Enigste opgeleverd voordeel was dat we vaak een uur of 2-3 vroeger stopten gewoon omdat het te warm was. En anders omdat het voetbalmatch was.

Dan heb ik toch liever dit weer dan te warm weer want in dat laatste is het lastig om na te denken en te werken.

En nu een eigen ergernis over mezelf dat ge nie hoeft te lezen omdat het neertypen ervan meer helpt dan eender welke reactie erop.

Ik ben al sinds enige tijd bezig met een programmeeropleiding. Ik zou graag zeggen dat het goed gaat, maar helaas heb ik het erg moeilijk mee. Het interesseert me zeker, en ik zie graag een toekomst als programmeur ook al is voltijds werk zo goed als onmogelijk voor mij. Ik heb 2 handicappen, zware slechthorendheid en autisme. Dit laatste vermeldt ik zelden omdat ik van mening was dat het weinig opvalt en al gemaskerd wordt door mijn slechthorendheid. Wordt ook 35 jaar volgende week en ik dacht dat mijn autisme weinig relevant was, maar helaas. Ik voel het meer dan ooit nu in deze opleiding. Het lukt me niet snel te werken waardoor ik veel punten verlies op vlak van code.

In mei was er 2 weken voltijds werkplekleren, aan de hand van een simulatie waar we in teamverband (Scrum) aan een project werken. Op vlak van communicatie was het lastig, maar grotendeels (met goedkeuring van de docenten) kunnen oplossen door de chatfunctie van MS Teams te gebruiken. Teamleden vonden het ok om zo met mij te communiceren. Ik heb uitermate mijn best gedaan om zoveel mogelijk te communiceren, toch bleek ik dat op vlak van communicatie maar slechts 11/20 kreeg. Gewoonlijk ben ik tevreden met 50% van de punten maar dat was toch een zware opdoffer.

Op vlak van coding lukt het me wel om de leerstof na bepaalde tijd te begrijpen en onder de knie te krijgen, maar dit is een stuk trager dan de snelheid die de opleiding hanteert en dit is ook wat mij de kop gekost heeft, niet geslaagd voor werkplekleren en geen herkansing mogelijk, enkel weer opnieuw 2 weken doen.

Voor de meesten onder jullie is 2 weken voltijds een lachertje maar ik ben absoluut niet stressbestendig en dit komt door mijn autisme. Daardoor is het extreem moeilijk om beter met stress om te gaan (het is BIJNA equivalent als tegen een rolstoelpatient te zeggen om efkes op zijn benen te staan, of iets dergelijks). Dit werkplekleren is voor mij niet echt voor herhaling vatbaar.

En nu zit ik vast met af te vragen wat ik ga doen. Toch een 2de keer doen heeft pas iets van zin als ik mijn codeersnelheid kan aanpassen, maar idk hoe ik dat ga doen. Ik zit ook al sinds september 2018 in deze opleiding. Toen was de duur van de opleiding 1.5 jaar, in september 2019 aangepast naar 2 jaar met extra vakken erbij. En het vroegste dat ik op dit ogenblik de opleiding kan voltooien is in januari 2023(!). Maar er is niks van andere jobs op de arbeidsmarkt waar ik motivatie voor kan opbrengen. Door slechte beginervaring met mijn eerste jobs heb ik het sowieso al moeilijk met werk te vinden (en mijn handicaps helpen me er zeker niet bij).

Btw ge hoeft niet te reageren op deze post, ik uit zelden mijn ergernissen tenzij ik echt op de rand zit zodat ik het wat beter kan relativeren want ik heb niemand om hierover te praten, ik ben op mezelf gewezen (en dat vind ik prima).

Laatst bewerkt:
Om een afspraak voor het vaccin te verzetten, moet je eerst de huidige afspraak annuleren. M'n tweede prik stond ingepland op donderdag de 22ste. Dat ging moeilijk zijn. Het mocht eender welke andere dag zijn dan maandag de 26ste. Ik annuleer dus de huidige afspraak, en zie op het volgende scherm dat de enige vrije momenten de maandag vallen :wallbash:
Ik wil dan natuurlijk het vaccinatiecentrum eens opbellen, en nu sta ik al een half uur in de wachtrij. Zucht.

Ik heb nog te sterke herinnering aan hoe het is om op geen enkele plaats in huis koelte te vinden. Ik hoef ook niet zonodig ander weer want tegenwoordig is ‘ander’ hier direct een zware hittegolf.
Er is ook nog iets anders dan "hittegolf" en "somber nat kutweer" hoor. Een zonnetje bij 22-23 graden zou al veel mensen blij maken, nu is het gewoon vervelend aan het worden. De luchtvochtigheid die er nu hangt kan je toch onmogelijk aangenaam vinden?

Er is ook nog iets anders dan "hittegolf" en "somber nat kutweer" hoor. Een zonnetje bij 22-23 graden zou al veel mensen blij maken, nu is het gewoon vervelend aan het worden. De luchtvochtigheid die er nu hangt kan je toch onmogelijk aangenaam vinden?
Ik heb de indruk - kan aan mijn leeftijd liggen en hoe herinneringen veranderen - dat een aangenaam zomerweertje van idd 22-25° hoe langer hoe zeldzamer is in de ‘effectieve’ zomer. Het is eerder lente of herfst dat je dit nog krijgt. Ik vind dit weer ook maar niks, doodjammer voor de kinderen maar ik heb echt de indruk dat het dan direct doorzwaait naar het andere uiterste en daar zijn de kinderen ook niks mee.

Ik heb de indruk - kan aan mijn leeftijd liggen en hoe herinneringen veranderen - dat een aangenaam zomerweertje van idd 22-25° hoe langer hoe zeldzamer is in de ‘effectieve’ zomer. Het is eerder lente of herfst dat je dit nog krijgt. Ik vind dit weer ook maar niks, doodjammer voor de kinderen maar ik heb echt de indruk dat het dan direct doorzwaait naar het andere uiterste en daar zijn de kinderen ook niks mee.
Ik herinner mij uit mijn kindertijd toch nog hete jaren. Ook kwabbeljaren. Toen was er gelijk hoe wel iets te beleven, maar nu heb ik toch dat gematigde nodig. Droog, drogere lucht (longpatiënt en dit vochtig weer is afzien) en zon. Dat het in de herst en winter nat en kil is, allemaal goed, maar niet nu he. Nu mag het toch wel eens verbeteren, want dit slaat nergens op.

Vandaar dat de zomer ook mijn minst favoriete seizoen is. Als het dan "goei weer" wordt, dan is het direct té. Bij mij dus lente > winter > herfst > zomer

Ik heb dat anders wel graag die afwisselingen.

De afgelopen week heb ik echt zitten puffen en zweten, de verkoeling van nu is welgekomen.

Binnen een week zijn we de regen dan weer beu en blij dat de zon terug schijnt!

Trouwens die warme zwoele avonden van tijdens een hittegolf hebben ook echt wel hun charmes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan