Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Altijd die "fouten" die worden gemaakt en ik moet er dan achter zitten om het te corrigeren, en ik ben dan de lastige mens omdat ik het juist wil.

Gisterenavond op restaurant, de desserts apart aangerekend terwijl ze inbegrepen waren in de menu. En dan voel je u de lastigen voor die paar euro's.

Vandaag, factuur van €1750, terwijl er altijd €1500 was afgesproken. Ik begin te geloven dat ze dit opzettelijk doen. 't Is nooit minder.
Bijkomend: factuurdatum 31 mei, pas ontvangen op 25 juni. Leuk trucje om in de rechtbank te kunnen zeggen dat het verzet niet tijdig was.

Altijd die "fouten" die worden gemaakt en ik moet er dan achter zitten om het te corrigeren, en ik ben dan de lastige mens omdat ik het juist wil.

Gisterenavond op restaurant, de desserts apart aangerekend terwijl ze inbegrepen waren in de menu. En dan voel je u de lastigen voor die paar euro's.
Vandaag, factuur van €1750, terwijl er altijd €1500 was afgesproken. Ik begin te geloven dat ze dit opzettelijk doen. 't Is nooit minder.
Bijkomend: factuurdatum 31 mei, pas ontvangen op 25 juni. Leuk trucje om in de rechtbank te kunnen zeggen dat het verzet niet tijdig was.

Onlangs ook voorgehad, en voel me ambetant omdat ik er in de winkel zelf geen spel van gemaakt heb.

Een nieuwe zwembroek gaan kopen in de AS adventure, 40 euro volgens het etiket.
Ik loop naar de kassa, ik reken af en zie op de BC terminal staan: 42 euro. Ik zeg tegen dat madammek, ik dacht dat het 40 euro was volgens het etiket. Nee zegt ze, terwijl ze naar haar kassa kijkt, 42 euro.

Ok, ik zal mij wss mislezen hebben want ik heb er een aantal vastgehad met verschillende prijzen. En ze heeft wss dat prijskaartje er al afgehaald en bij de hoop gesmeten.

Ik kom thuis, ik pak ze uit de zak en zie dat het prijskaartje er nog aan hangt. 40 eurokes!

Verdomme trut. En voor 2 euro ga ik niet terug naar het centrum rijden, daar nog es parking gaan betalen en mijn tijd verschijten.

Maar toch kwaad op mezelf.

Gisteren een beer 'n burgers avond gehad, allemaal goed en wel. Maar toen ik deze ochtend scheten begon te laten leek het alsof ze een lading napalm hadden gedropt.

En als de geur u na een kwartier nog achtervolgt weet je dat het erg is.

pas ontvangen op 25 juni
poststempel?

Ook al meegemaakt, en ja, ik maak daar dan (discreet) een spel van. Favoriet Italiaans restaurant (waar ik wekelijks kwam) heeft me eens zo iets gelapt, en weigerde het blauw-blauw te laten, ben er sindsdien nooit meer geweest. Eigenaar onlangs tegengekomen die vroeg hoe het kwam dat we niet meer kwamen, en het hem uitgelegd, en dat het nu een pure principe-kwestie is.

Onlangs ook voorgehad, en voel me ambetant omdat ik er in de winkel zelf geen spel van gemaakt heb.

Ik loop naar de kassa, ik reken af en zie op de BC terminal staan: 42 euro. Ik zeg tegen dat madammek, ik dacht dat het 40 euro was volgens het etiket. Nee zegt ze, terwijl ze naar haar kassa kijkt, 42 euro.

Ok, ik zal mij wss mislezen hebben want ik heb er een aantal vastgehad met verschillende prijzen. En ze heeft wss dat prijskaartje er al afgehaald en bij de hoop gesmeten.

Ik kom thuis, ik pak ze uit de zak en zie dat het prijskaartje er nog aan hangt. 40 eurokes!

Verdomme trut. En voor 2 euro ga ik niet terug naar het centrum rijden, daar nog es parking gaan betalen en mijn tijd verschijten.

Ik heb regelmatig wel eens zoiets voor in de supermarkt, wanneer de kassiers het fruit niet juist ingeven en er een duurdere variant van maken.

"Dat is een gewone sinaasappel, geen minneola".
"Dat is een galia meloen, geen charentais".
"Dat is een nectarine, geen perzik".

Ik voel me dan zo zielig voor die paar euro's (of paar centjes soms zelfs), maar juist is juist.

Ik heb regelmatig wel eens zoiets voor in de supermarkt, wanneer de kassiers het fruit niet juist ingeven en er een duurdere variant van maken.

"Dat is een gewone sinaasappel, geen minneola".
"Dat is een galia meloen, geen charentais".
"Dat is een nectarine, geen perzik".

Ik voel me dan zo zielig voor die paar euro's (of paar centjes soms zelfs), maar juist is juist.
Ik denk dat dit toch iets van hier is (België of onze hoek van Europa geen idee), dat gegeneerd zijn om op je strepen te staan. Ik heb dat ook altijd hoor, ik wil gewoon niemand tot last zijn want die mensen doen hun job en moeten er dan tijd insteken :unsure:.

In de VS, dat andere uiterste waar dienend personeel nog net geen lijfeigene is van de klant, is dat ondenkbaar. Mijn vrouw heeft in de keuken gewerkt in Mexico, Abu Dhabi, en de VS en zij vindt echt dat Belgen amper klagen. Ze krijgt amper borden teruggestuurd hier, vermoedelijk omdat het echt al heel fout moet zijn voor iemand zijn mond opendoet, terwijl elders je soms voor de meest onnozele zaken een bord terugkreeg.

Pro tip: ben je blij met de hulp/service die je krijgt in de Colruyt? Let dan op de name tag van die persoon en stuur een mail naar de hoofdkantoor over de positieve ervaring en vermeld die persoon zijn/haar naam. Doet enorm veel deugd voor die mensen. Meestal krijgen ze shitty mails, de positieve ervaringen mag meer vermeld worden.
Echt wel een pro tip. De kassierster van de colruyt (volgens het kasetiket was haar naam 'Liessa') was vandaag echt uitzonderlijk vriendelijk. Met plezier even een positieve boodschap gedropt op het feedback formulier.

Dankzij BG gaan ze bij colruyt de ene na de andere moeten promoveren. Maar ga dat idd ook wel eens doen, is niet te onderschatten zwaar werk en die mensen verdienen wel eens een pluim.

niet dankzij u he, meneer-ik-heb-mn-chocoladekoeken-niet
had ik geweten dat ze het zo goed opvolgen.. Ik had nog een eitje te pellen met een andere die totaal geen manieren had aan de kassa. Het is 1 jaar geleden en ik wil hem nog altijd kletsen geven als ik hem zie.

Mail sturen met uw ticket als bewijs met vraag om €2 terug te storten. 😉
Je kan ze zelf bereiken via FB of WhatsApp, antwoord binnen 15 min.

Als je uw kasticket niet meer zou hebben, uw afschrift van uw rekening geven.

Laatst bewerkt:
2de leverpoging van omruil oude/nieuwe TV vandaag, met als probleem melding 'probleem'.
Gebeld, zeiden ze dat de TV van Gent moest komen en niet Antwerpen. Ok.
Maandag 3de keer, hopelijk deze keer leveren ze alles in orde.
Reparatie/omruil is al sinds 3 juni aangemeld, klantenservice sinds al 20 keren gemaild en 10 keren gebeld.

Mail sturen met uw ticket als bewijs met vraag om €2 terug te storten. 😉
Je kan ze zelf bereiken via FB of WhatsApp, antwoord binnen 15 min.

Als je uw kasticket niet meer zou hebben, uw afschrift van uw rekening geven.
En anders zit dat ticketje sowieso in hun systeem want soms geven ze geen ticketje mee omdat ze het digitaal bijhouden (en soms per mail verzenden).

In mijn ervaring is AS Adventure niet de moeilijkste... K zou eens bellen (of het zo laten, ze zitten al in financieel woelig water 😄).

Waar zijn gdvd mijn Jonagold-appels?
OP?!? ,,, OP?!? *shrieeeeeeeeek*

Man, man, echt respect voor de winkelbediende 🙌. Ze mogen het doen van mij.
Daar heb je ook wel niet het hele filmpje gezien. Hij vroeg eerst op een normale manier of er nog waren waarop zij antwoordde: "neen, je ziet het toch zelf dat er geen liggen?"

Als er iemand zo een toontje aanslaat tegen mij dan kunnen ze me ook filmen.

Daar heb je ook wel niet het hele filmpje gezien. Hij vroeg eerst op een normale manier of er nog waren waarop zij antwoordde: "neen, je ziet het toch zelf dat er geen liggen?"

Als er iemand zo een toontje aanslaat tegen mij dan kunnen ze me ook filmen.
Tja, das nog altijd geen reden om ze de huid vol te schelden.
Je moet ook geen Disney-toestanden verwachten in een supermarkt he, waar ze iedereen met een glimlach verwelkomen.
Dit was volgens mij ook vorig jaar, toen iedereen al pissig was dat ze een mondmasker moesten aandoen.
De frustratie zal dus wel aan beide kanten hebben gelegen, maar dan nog,,, die vent had ook gewoon kunnen zeggen 'oei,,, sorry hoor'.
Dan was ze ook op haar plaats gezet.

Ik vond het in ieder geval stiekem grappig toen die man in de gazet verscheen: 'mijn leven is naar de klote,,, mijn kinderen vinden mij een monster nu ze da filmpke hebben gezien'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan