Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vriendin Jürgen Conings geblokkeerd op Facebook nadat ze overlijdensbericht deelt
één of andere medewerker van Facebook heeft de regeltjes van facebook toch te strikt toegepast
Overlijdensbericht = verheerlijken van die persoon? :unsure:

Beetje een zwaktebod van facebook maar goed .. misschien is dit een automatisch proces?

Dit jaar hebben we al grote verbouwingen thuis en ook in het algemeen al wat grotere aankopen gedaan, maar vanaf volgend jaar mss toch ook eens zien voor zo'n robotmaaier want nu is dat altijd het gras verzamelen in grote tuinemmers waarmee ik vervolgens naar het containerpark moet gaan. Voor de grotere snoei heeft m'n schoonpa gelukkig een enorme aanhangwagen waar we gewoon alles rechtstreeks in kunnen doen en zo kunnen gaan droppen in het containerpark. Qua prijs alleszins wel niet te klagen want hier is er 400kg ofzo gratis per jaar.
Maarja daar zou een GFT-container weinig aan veranderen aangezien ge sowieso met een berg snoeiafval zit als een haag en klimop hebt :)
Hier verlaat geen gram ‘tuinafval’ de tuin. Alles wordt gecomposteerd. Geen gedoe met aanhangwagens en contaierparken. De gft container gebruik ik ook niet. Keukenafval gaat ook op de composthoop of naar de kippen.

Begrijp ik het goed dat er bij jullie geen aparte GFT ophaling is? Dat bestaat bij ons denk ik al 30 jaar of zo. Vreemd dat er zo'n verschillen zijn tussen gemeentes. Het DIFTAR systeem met betalende ophaling van restafval is er nu toch ook al iets van een 10 jaar of zo.

Hier in Mechelen ook geen GFT.

WTF geen GFT ophaling, waar gooit ge dan uw grof vuil/bouwafval in met een hoop gemaaid gras/groenafval op? Toch niet naar het containerpark, dat kost stukken van mensen...

Hier ook geen GFT.
Wij gooien het eetafval op de compost hoop vanachter in de tuin.
Gras gebruikt mijn vrouw om tussen de plantjes te zetten tegen onkruid (ze is vrij in-toe van dat no-dig/ecologisch tuinieren). Ze heeft zelfs de beiden buren overhaald om hun gemaaid gras bij ons te storten :p.
Snoeihout is ofwel ook tussen de planten, ofwel (het meer 'tak' stuk) gooi ik het op het kampvuur.

Hier ook geen GFT.
Wij gooien het eetafval op de compost hoop vanachter in de tuin.
Gras gebruikt mijn vrouw om tussen de plantjes te zetten tegen onkruid (ze is vrij in-toe van dat no-dig/ecologisch tuinieren). Ze heeft zelfs de beiden buren overhaald om hun gemaaid gras bij ons te storten :p.
Snoeihout is ofwel ook tussen de planten, ofwel (het meer 'tak' stuk) gooi ik het op het kampvuur.
Ecologisch, maar dan wel vuurke stoken? :thinking:

Eco tuinieren = haar ding
Vuurke stook = zijn ding, net Zoals vlees op de bbq gooien 😉

Een huwelijk is gebaseerd op compromieen.
Zij heeft haar crazy eco-ideeën, ik zorg dat het wat realistisch blijft wanneer het te ver gaat :).
Dan voelt ze zich niet schuldig want ze heeft geprobeerd, en stiekem geniet ze ook van dat gerookt vlezeke en gezellig vuurtje 🤫.

Laatst bewerkt:
Vervanging van TV is onderweg met 2 vervangers van coolblue....naar mijn oud adres (3jaren geleden).
Dacht dat de miserie heerrond voorbij was.

Gisteren op training eens hard doorgegaan tijdens het sparren. Eens de adrenaline weg ebt en je 20 minuten stilgezeten hebt in de wagen, is het natuurlijk andere koek. Dafalgan en in bed.

Vandaag bekoop ik het natuurlijk, fysiek dan. Mentaal heb ik een serieuze boost.

Alé, weeral een stuk geschiedenis weg en waarom ?
Sinbad gaan ze dan niet kwalijk nemen zeker ??

Alé, weeral een stuk geschiedenis weg en waarom ?
Sinbad gaan ze dan niet kwalijk nemen zeker ??

En wat met Jokie & Jet? Heel die atractie is 1 stereotype, van Europeanen tot Aziaten, Afrikanen en Inuit.

**trigger: moeilijke thuis/psych

Sommige ouders. Op school zit een meisje, 13 jaar. Ouders hebben een hele, hele vuile vechtscheiding. Kind doet aan zelfverminking en heeft er een zelfmoordpoging opzitten. 13 jaar. Ze wou van een overpas springen, is uit die ‘staat’ wakker geworden door de koude en heeft thuis haar verhaal gedaan. Vader stuurt haar twee uur later naar school, zal wel overwaaien zegt hij. (Dit was niet de ZM poging, dat was een klassiekere methode een paar maand eerder). Ze wacht nu op een opname.
De ouders vechten ondertussen voort. Over bezoekregelingen en waar kind naar school moet/mag. Ruzies thuis, komen ruzie maken op school,… Hun kind gaat kapot maar die doen gewoon voort.

Ik kan het verhaal volgen want ik vervang een dame die in de schoolbegeleiding zat. Ik zou het zelf niet ‘voor echt’ kunnen, wat je daar allemaal hoort. Echt man, ouders……..

Zetel besteld op 24/01, levering normaal begin april.
Begin april -> 2weken vertraging
Nadien radiostilte -> We weten niet wanneer hij er zal zijn
Paar weken later -> hij moet volgende week toekomen
Die week -> oei hij is niet toegekomen en we weten niet waar hij is
1,5 week later mail/sms gehad dat onze zetel er was, en dan direct gebeld voor een afspraak.

Gisteren werd onze zetel verwacht, maar ze geven geen uur en bellen u 30min vooraf.
Hele voormiddag zitten wachten en dan om 12:57u telefoon: we komen tegen 13:30u langs.

Oke goed nieuws, rustig wachten tot 13:30u, 13:40u nog niemand, 13:50 nog niemand, ik bel naar die gsm -> voicemail.
Om 14u kwamen ze erdoor.

Dan begon die chaffeur van zijn oren te maken da'k geen parkeerverbode had voorzien -> Mail laten zien van de gemeente waarin staat dat het niet moest. Met veel gemor heeft hij zich dan de overkant vant straat geparkeerd.

Tegen dat hij zich daar had gezet, kwam de 2e persoon toe, met een ladderlift.
In Maart hebben wij doorgegeven, levering met een losse lift omdat de doorgang beperkt is + begin deze maand hebben we een rappel gestuurd + 2weken geleden nog is gebeld daarvoor "jaja alles staat genoteerd en dat is geen probleem" ...

Dan komt hij toe, met een ladderlift op zijn kleine camionette, kan natuurlijk niet onder de doorgaan ..

Dan is de chauffeur gaan meten aan het raam 'ja moet lukken - of kga toch nog is meten, jaja moet lukken.

Voor de grootste doos hadden ze 1-2mm over, dus sjans dat het via de straatkant kon.
Ze waren niet echt vriendelijk, ze deden wel hun best om NL te praten.

Wij doen moeite om afmetingen en foto's door te sturen, om zelf rappels te sturen en dan nog loopt het bijna mis.
Als ze een tevredenheids enquete sturen, het zal een dikke buis zijn.

De leenzetel (2x een 2zitter) dat we kregen (zelf achter moeten vragen) stonk naar de sigaretten en zat vol met hondenhaar.
Ze krijgen die zetel properder terug dan da wij die hebben gekregen. We hebben die 5x moeten kuisen om de geur iets of wat weg te krijgen.

Zetel besteld op 24/01, levering normaal begin april.
Begin april -> 2weken vertraging
Nadien radiostilte -> We weten niet wanneer hij er zal zijn
Paar weken later -> hij moet volgende week toekomen
Die week -> oei hij is niet toegekomen en we weten niet waar hij is
1,5 week later mail/sms gehad dat onze zetel er was, en dan direct gebeld voor een afspraak.

Gisteren werd onze zetel verwacht, maar ze geven geen uur en bellen u 30min vooraf.
Hele voormiddag zitten wachten en dan om 12:57u telefoon: we komen tegen 13:30u langs.

Oke goed nieuws, rustig wachten tot 13:30u, 13:40u nog niemand, 13:50 nog niemand, ik bel naar die gsm -> voicemail.
Om 14u kwamen ze erdoor.

Dan begon die chaffeur van zijn oren te maken da'k geen parkeerverbode had voorzien -> Mail laten zien van de gemeente waarin staat dat het niet moest. Met veel gemor heeft hij zich dan de overkant vant straat geparkeerd.

Tegen dat hij zich daar had gezet, kwam de 2e persoon toe, met een ladderlift.
In Maart hebben wij doorgegeven, levering met een losse lift omdat de doorgang beperkt is + begin deze maand hebben we een rappel gestuurd + 2weken geleden nog is gebeld daarvoor "jaja alles staat genoteerd en dat is geen probleem" ...

Dan komt hij toe, met een ladderlift op zijn kleine camionette, kan natuurlijk niet onder de doorgaan ..

Dan is de chauffeur gaan meten aan het raam 'ja moet lukken - of kga toch nog is meten, jaja moet lukken.

Voor de grootste doos hadden ze 1-2mm over, dus sjans dat het via de straatkant kon.
Ze waren niet echt vriendelijk, ze deden wel hun best om NL te praten.

Wij doen moeite om afmetingen en foto's door te sturen, om zelf rappels te sturen en dan nog loopt het bijna mis.
Als ze een tevredenheids enquete sturen, het zal een dikke buis zijn.

De leenzetel (2x een 2zitter) dat we kregen (zelf achter moeten vragen) stonk naar de sigaretten en zat vol met hondenhaar.
Ze krijgen die zetel properder terug dan da wij die hebben gekregen. We hebben die 5x moeten kuisen om de geur iets of wat weg te krijgen.
Geen idee welke winkel het is maar als ik het zo lees zou het wel eens ene met de initialen S&S kunnen zijn. Al serieus wat dingen over gehoord die fout lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan