Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Hoe hij daar zich tussen de mensen mengt en dan nog eens discussieert om toch te laten blijken dat hij dé man heeft gevonden :crazy:

Ik snap ook nog altijd waarom dit opgezet spel zou zijn volgens sommige.. Opgezet voor wat of wie?
Ja inderdaad. En zijn vrienden moeten zelf nog contact opnemen met de krant om te zeggen "Ela wij hebben dat ook geroken hoor"

Met momenten is het wel zo grappig/triest dat ge zou denken "Dees kan onmogelijk echt zijn hé"
 
Gohja, het zou wel kunnen dat dat uit een lab is gekomen hoor en moest dat uiteindelijk zo blijken zou ik niet verrast zijn. Maar in de hele menselijke geschiedenis is het al heel erg vaak voorgekomen dat een virus van dier naar mens is gesprongen, soms met gevolgen die niet zo groot zijn (gekkekoeieziekte was zo eentje denk ik?) maar soms ook compleet apocalyptisch kunnen zijn (yersinia pestis/zwarte dood bv). Ik ben persoonlijk nog altijd van mening dat dat een logische verklaring zou zijn.

Maar indien het uiteindelijk zou blijken dat het covid virus uit een laboratorium komt, is dat nog altijd anders dan de claim dat het een bioengineered wapen is dat de chinese overheid bewust heeft losgelaten op de wereld.
Het ging me gewoon over het feit dat de lab theory (ontsnapping) nog altijd niet debunked is. Wat het in mijn ogen feitelijk niet minder erg maakt hoor.
Dus de mogelijkheden zijn naar aard van waarschijnlijkheid
-natuurlijke voorkomende virusvariant
-Ontsnapt uit onderzoeksfaciliteit
-bioengineered

Bon binnen 60 dagen ofzo zullen we wel het resultaat van het 90 dagen durende onderzoek weten.
 
Het ging me gewoon over het feit dat de lab theory (ontsnapping) nog altijd niet debunked is. Wat het in mijn ogen feitelijk niet minder erg maakt hoor.
Dus de mogelijkheden zijn naar aard van waarschijnlijkheid
-natuurlijke voorkomende virusvariant
-Ontsnapt uit onderzoeksfaciliteit
-bioengineered

Bon binnen 60 dagen ofzo zullen we wel het resultaat van het 90 dagen durende onderzoek weten.
Dat laatste is niet waar, en dat is wat wel debunked is. Het is niet bioengineered. Dat staat vast.

Dat is wat fake news was, en nu nog altijd is.
 
Dat laatste is niet waar, en dat is wat wel debunked is. Het is niet bioengineered. Dat staat vast.

Dat is wat fake news was, en nu nog altijd is.
Vandaar dat ik ook zei naar aard van waarschijnlijkheid.
- hoogst waarschijnlijk
- mogelijk waarschijnlijk
- Niet waarschijnlijk.

Wat wel leuk is is dat die daszak zichzelf eindelijk 'recused' heeft. Zijn positie was onhoudbaar
https://www.telegraph.co.uk/global-...ntre-pandemic-origins-debate-removed-inquiry/
 
Laatst bewerkt:

Nu slaat FB toch echt wel door, eerst Van Grieken zijn bericht verwijderd (die gewoon zijn medeleven aan de familie betuigde, iets wat Van Ranst ook deed trouwens), nu dit...
 

Nu slaat FB toch echt wel door, eerst Van Grieken zijn bericht verwijderd (die gewoon zijn medeleven aan de familie betuigde, iets wat Van Ranst ook deed trouwens), nu dit...

Het nadeel van geautomatiseerde processen. Het kind wordt weggesmeten met het badwater.

Ofwel is een algoritme alles aan het uitkuisen en heeft de persoon die de condities heeft opgeladen vergeten een paar uitzonderingen toe te voegen. Die wist wie van Ranst was en wist niet wie de vriendin was.
Ofwel een "content auditor" in het buitenland die honderden posts moet reviewen op zijn werkdag en geen tijd heeft om die analyses te doen.

"FB slaat door".

An internal meeting is held every two weeks to review policies and update them when appropriate. Facebook also conducts weekly audits of content reviewers' work to make sure they are following the guidelines consistently, Bickert says. But with millions of posts flagged each week, critics say content reviewers frequently have to make snap decisions on complex questions.


De enorme hoeveelheden van data en tegelijkertijd eisen tot het "schoon houden" van het platform, lijkt mij toch een vrij onmogelijk taak. Zelfs met alle middelen dat FB heeft.
 
Vandaar dat ik ook zei naar aard van waarschijnlijkheid.
- hoogst waarschijnlijk
- mogelijk waarschijnlijk
- Niet waarschijnlijk.

Wat wel leuk is is dat die daszak zichzelf eindelijk 'recused' heeft. Zijn positie was onhoudbaar
https://www.telegraph.co.uk/global-...ntre-pandemic-origins-debate-removed-inquiry/
Zet lableak maar als hoogstwaarschijnlijk.
Goh er is een uitbraak van een coronavirus. Ah waar? Wuhan. Ah die Chinese stad waar er toevallig een lab is dat onderzoek doet aan verschillende typen Corona, en dat vleermuizen in kooitjes heeft, en dat aan 'gain of function' doet?

Dr Fauci en co, iedereen die verbonden is met 'gain of function'/onderzoek naar virussen in labs, hebben veel te verliezen zou de lableak theorie confirmed worden.

 
Zet lableak maar als hoogstwaarschijnlijk.
Goh er is een uitbraak van een coronavirus. Ah waar? Wuhan. Ah die Chinese stad waar er toevallig een lab is dat onderzoek doet aan verschillende typen Corona, en dat vleermuizen in kooitjes heeft, en dat aan 'gain of function' doet?

Dr Fauci en co, iedereen die verbonden is met 'gain of function'/onderzoek naar virussen in labs, hebben veel te verliezen zou de lableak theorie confirmed worden.


Waarom?

Gain of function research (GoF research or GoFR) is medical research that alters an organism or disease in a way that increases pathogenesis, transmissibility, or host range (the types of hosts that a microorganism can infect). This research is intended to reveal targets to better predict emerging infectious diseases and to develop vaccines and therapeutics.

Lijkt me nu wel iets waar een viroloog die medisch onderzoek voert mee kan bezig zijn. Zeker een grote naam die een heel labo leidt zal zo al snel betrokken zijn bij vele topics binnen zijn vakgebied. Dus dat nu meteen gaan koppelen aan een soortement samenzwering "want hij heeft iets te verliezen" lijkt me nogal komisch. Alsof die kerel ook dat risico wil nemen, die zal nog wel onderzoekslijnen hebben en is ondertussen zo'n grote naam (en zo oud) dat die gewoon binnen is.

During the COVID-19 pandemic a number of conspiracy theories spread about the origin of the SARS-CoV-2 virus and links to gain of function research.[72][73][74] These were sometimes used as a form of political propaganda.[75][76] Virologist Angela Rasmussen wrote that one version of the information invoked previous gain of function work on coronaviruses to promulgate the idea that the virus was of laboratory origin. Rasmussen stated that this was unlikely, due to the intense scrutiny and government oversight to which GoFR is subject, and it is improbable that research on hard-to obtain coronaviruses could occur under the radar.[77]
 
Waarom?



Lijkt me nu wel iets waar een viroloog die medisch onderzoek voert mee kan bezig zijn. Zeker een grote naam die een heel labo leidt zal zo al snel betrokken zijn bij vele topics binnen zijn vakgebied. Dus dat nu meteen gaan koppelen aan een soortement samenzwering "want hij heeft iets te verliezen" lijkt me nogal komisch. Alsof die kerel ook dat risico wil nemen, die zal nog wel onderzoekslijnen hebben en is ondertussen zo'n grote naam (en zo oud) dat die gewoon binnen is.
Wat een hoop gezever. Overduidelijk dat men de lableak theorie die natuurlijk het meest voor het hand ligt dood wil maken doordat een 'conspiracy theory' te noemen. Niet enkel, zou het uitkomen dat het inderdaad om een leak ging, hun geloofwaardigheid en het geloof in de wetenschap beschadigen maar natuurlijk ook al die miljoenen die ze aan subsidies ontvangen.

Over geheel Zuidoost-Azië en China zijn er wet markets waar men vleermuizen verkoopt.
Vleermuizen met covid varianten zijn gevonden in Thailand, China en Vietnam. En waarschijnlijk zitten die ook op andere plekken in Azië.
Maar wat die andere regio's niet gemeen hebben met Wuhan is een lab dat toevallig onderzoek doet naar die virussen.
 
Wat een hoop gezever. Overduidelijk dat men de lableak theorie die natuurlijk het meest voor het hand ligt dood wil maken doordat een 'conspiracy theory' te noemen. Niet enkel, zou het uitkomen dat het inderdaad om een leak ging, hun geloofwaardigheid en het geloof in de wetenschap beschadigen maar natuurlijk ook al die miljoenen die ze aan subsidies ontvangen.

Over geheel Zuidoost-Azië en China zijn er wet markets waar men vleermuizen verkoopt.
Vleermuizen met covid varianten zijn gevonden in Thailand, China en Vietnam. En waarschijnlijk zitten die ook op andere plekken in Azië.
Maar wat die andere regio's niet gemeen hebben met Wuhan is een lab dat toevallig onderzoek doet naar die virussen.
Kan je dit alles een staven met argumenten, bronnen of ook maar enig bewijs? Want zo niet mag je gerust de forumregels eens nalezen van P&A
 

Nu slaat FB toch echt wel door, eerst Van Grieken zijn bericht verwijderd (die gewoon zijn medeleven aan de familie betuigde, iets wat Van Ranst ook deed trouwens), nu dit...
De Facebook pagina van de infanterie eenheid waar Conings bij zat had ook zijn overlijdensbericht geplaatst, ook dit werd verwijderd door Facebook.
 
Kan je dit alles een staven met argumenten, bronnen of ook maar enig bewijs? Want zo niet mag je gerust de forumregels eens nalezen van P&A
AUB.



Southeast Asia. The hunting pressure on bats is greatest in Southeast Asia, where 56, or 17 % of the region's bat species are hunted (Table 12.1, Appendix). Bat hunting is widespread in 10 out of the 11 countries (Brunei, Cambodia, Indonesia, East Timor, Laos, Malaysia, Myanmar, Philippines, Thailand, and Vietnam). Only in Singapore are bats not thought to be hunted heavily (Mildenstein 2012; IUCN 2014).

 
AUB.



Southeast Asia. The hunting pressure on bats is greatest in Southeast Asia, where 56, or 17 % of the region's bat species are hunted (Table 12.1, Appendix). Bat hunting is widespread in 10 out of the 11 countries (Brunei, Cambodia, Indonesia, East Timor, Laos, Malaysia, Myanmar, Philippines, Thailand, and Vietnam). Only in Singapore are bats not thought to be hunted heavily (Mildenstein 2012; IUCN 2014).

en nu ook nog over dit:
Wat een hoop gezever. Overduidelijk dat men de lableak theorie die natuurlijk het meest voor het hand ligt dood wil maken doordat een 'conspiracy theory' te noemen. Niet enkel, zou het uitkomen dat het inderdaad om een leak ging, hun geloofwaardigheid en het geloof in de wetenschap beschadigen maar natuurlijk ook al die miljoenen die ze aan subsidies ontvangen.

Over geheel Zuidoost-Azië en China zijn er wet markets waar men vleermuizen verkoopt.
Vleermuizen met covid varianten zijn gevonden in Thailand, China en Vietnam. En waarschijnlijk zitten die ook op andere plekken in Azië.
Maar wat die andere regio's niet gemeen hebben met Wuhan is een lab dat toevallig onderzoek doet naar die virussen.
 
Wat een hoop gezever. Overduidelijk dat men de lableak theorie die natuurlijk het meest voor het hand ligt dood wil maken doordat een 'conspiracy theory' te noemen. Niet enkel, zou het uitkomen dat het inderdaad om een leak ging, hun geloofwaardigheid en het geloof in de wetenschap beschadigen maar natuurlijk ook al die miljoenen die ze aan subsidies ontvangen.

Over geheel Zuidoost-Azië en China zijn er wet markets waar men vleermuizen verkoopt.
Vleermuizen met covid varianten zijn gevonden in Thailand, China en Vietnam. En waarschijnlijk zitten die ook op andere plekken in Azië.
Maar wat die andere regio's niet gemeen hebben met Wuhan is een lab dat toevallig onderzoek doet naar die virussen.
Heel jouw theorie is gebaseerd op vooraanstaande virologen die op eenzelfde wetenschappelijk topic werken (wat iedereen dus kan opzoeken door de wetenschappelijke publicaties of funding na te gaan) en dat zou "in gevaar komen" wanneer de wereld weet dan het lab in Wuhan een ongeluk heeft gehad met containment. Om dat te verzwijgen...brengen ze hun carrière in gevaar.

Dit in een competitieve wereld waar iedereen funding zoekt voor zijn onderzoek, en er mensen op andere dingen werken ook.


Uhu.

Uiteraard een theorie afkomstig van een bepaalde politieke vleugel uit de VS, waarvan jij alles slikt.
 
Laatst bewerkt:

Nu slaat FB toch echt wel door, eerst Van Grieken zijn bericht verwijderd (die gewoon zijn medeleven aan de familie betuigde, iets wat Van Ranst ook deed trouwens), nu dit...
Man man. Wie kan deze zever een halt toegeroepen?
 
Heel jouw theorie is gebaseerd op vooraanstaande virologen die op eenzelfde wetenschappelijk topic werken (wat iedereen dus kan opzoeken door de wetenschappelijke publicaties of funding na te gaan) en dat zou "in gevaar komen" wanneer de wereld weet dan het lab in Wuhan een ongeluk heeft gehad met containment. Om dat te verzwijgen...brengen ze hun carrière in gevaar.

Dit in een competitieve wereld waar iedereen funding zoekt voor zijn onderzoek, en er mensen op andere dingen werken ook.


Uhu.

Uiteraard een theorie afkomstig van een bepaalde politieke vleugel uit de VS, waarvan jij alles slikt.
Blijkbaar heb jij dat filmpje niet gezien dat ik heb gepost.
Daar sprak men juist over de politieke polarisatie in de VS en hoe jij daar in valt.
Oee nee lab leak. Enkel gekke republikeinen geloven daarin. Want Orange man bad enz.
Dan zijn Joe Rogan, Weinstein, Ex-CDC hoofd, Luc Montagnier, Bill Maher, Jimmy Dore, John Stewart en zoveel anderen die geen republikeinen zijn wat?

Het gaat niet om verzwijgen. Het gaat om de lab leak theorie afzwakken, dat wegzetten als een 'conspiracy theory', als het minst geloofwaardige.
Want 1. Trump promootte dit. Heb je direct al gans links mee in het verhaal als tegenstander van die theorie. En 2. Dr Fauci en vele andere virologen/funders die verbonden zijn aan onderzoek en 'gain of function'.

Want wat gaat er gebeuren wanneer zou blijken dat er meer dan 3 miljoen+ doden zijn gevallen door een lableak?
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard een theorie afkomstig van een bepaalde politieke vleugel uit de VS, waarvan jij alles slikt.
Ik voel me niet geroepen om hier de verdediging van Legatus te voeren, maar de lableak-theorie wordt ondertussen niet langer als een conspiracy theorie beschouwd, maar wel als een reële mogelijkheid waar China dringend openheid en duidelijkheid over moet verschaffen aan de WHO.

Ik heb deze longread van een gerespecteerde wetenschapsjournalist hier al eens gepost in thet Chinatopic: Origin of Covid — Following the Clues. Het m.i. een gebalanceerd artikel dat toch een aantal pijnpunten bloodlegt: van belangenconflicten van zij die onmiddellijk "conspiracy theory" riepen over de gebrekkige biosafety in het Wuhanlab (waar de VS nota bene van op de hoogte waren) tot mijnwerkers die in 2012 in Zuid-China zonder adequate bescherming vleermuizenkak moesten opruimen en besmet raakten met SARS-achtig virus.
 
Ik voel me niet geroepen om hier de verdediging van Legatus te voeren, maar de lableak-theorie wordt ondertussen niet langer als een conspiracy theorie beschouwd, maar wel als een reële mogelijkheid waar China dringend openheid en duidelijkheid over moet verschaffen aan de WHO.

Ik heb deze longread van een gerespecteerde wetenschapsjournalist hier al eens gepost in thet Chinatopic: Origin of Covid — Following the Clues. Het m.i. een gebalanceerd artikel dat toch een aantal pijnpunten bloodlegt: van belangenconflicten van zij die onmiddellijk "conspiracy theory" riepen over de gebrekkige biosafety in het Wuhanlab (waar de VS nota bene van op de hoogte waren) tot mijnwerkers die in 2012 in Zuid-China zonder adequate bescherming vleermuizenkak moesten opruimen en besmet raakten met SARS-achtig virus.
Ik sluit een lek uit een labo niet uit, uiteraard is China niet op zijn woord te geloven. Op dit moment weten we het gewoon nog niet.

Het probleem ligt bij de uitleg erachter alsof de betrokken virologen allemaal dit gaan toedekken vrezend voor hun funding. Het is niet of onderzoek (tenzij voor DoD misschien) is geheim. Er wordt gedaan alsof "gain of function" een duister geheim is dat Wuhan en een hele hoop virologen linkt. Toevallig is Fauci, die slecht ligt bij een politieke strekking, deel van dat plan.

Een paar niet-passende puzzelstukjes in elkaar rammen als het ware. Maar uiteraard wil ik het niet zien want ik behoor tot de polarisatie in de VS. Come now.
 
en nu ook nog over dit:
EXdEn6UU4AM6BRF

Oh kijk.
China is het enige land (Van de Aziatische landen waar men vleermuizen consumeert) met 1 operationeel level 4 lab, toevallig in Wuhan. Toevallig het enige level 4 en een level 2 waar men onderzoek doet naar Covid varianten in vleermuizen.
En de Zuidoost-Aziatische landen... 0 level 4 labs, 0 onderzoek.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan