Virusgekte: van online haat tot terrorisme

De "familie van Jurgen Conings" is langs de ene kant de partner van JC, die een advocaat heeft die niet in complottheorieën gelooft en langs de andere kant de tante van JC, die Carine Knapen ingehuurd heeft.

(geen idee wie de meeste "aanhangers" onder de familie telt.
Ik dacht dat Knapen niet meer mocht pleiten, maar dat is misschien enkel in Brussel?

Geloofwaardiger wordt alles toch niet als je zo'n clown je laat vertegenwoordigen.
 
De "familie van Jurgen Conings" is langs de ene kant de partner van JC, die een advocaat heeft die niet in complottheorieën gelooft en langs de andere kant de tante van JC, die Carine Knapen ingehuurd heeft.

(geen idee wie de meeste "aanhangers" onder de familie telt.

Dat kan wel kloppen.

Ik vermoed dat Knapen zichzelf wel ingehuurd zal hebben. Op de kap van mensen in een penibele situatie een eigen agenda proberen pushen lijkt me de standaard modus operandi voor zulke types.
 
Dat kan wel kloppen.

Ik vermoed dat Knapen zichzelf wel ingehuurd zal hebben. Op de kap van mensen in een penibele situatie een eigen agenda proberen pushen lijkt me de standaard modus operandi voor zulke types.
Dit denk ik ook. Het zou mij niet verbazen moest knapen zelf een deel van die familie gecontacteerd hebben.
 
Ik lees daar zaken over dat de ‘familie’ niet de kans krijgt om het lichaam te zien.
Nu weet ik niet hoe de regels daaromtrent zijn, maar een lijk dat 4-tal weken in het bos ligt met wilde dieren en droog weer dat lijkt me nu niet iets bepaald dat mooi wordt opgebaard zoals in andere situaties. Meer dan begrijpbaar dat dit niet wordt getoond aan mensen ik 2de/3de lijn?
 
Tja, zoals die tante daar voor de camera's stond te roepen en tieren over complotten, dat zei al genoeg natuurlijk. Het verbaast me dus niet dat ze Knapen hebben genomen als advocate want die was sowieso al meteen bij de verdwijning op de Jurgen-trein gesprongen met de nodige verdachtmakingen naar de overheid toe. Het enige wat nog aan het plaatje ontbreekt is dat ze Jef Hoeyberghs gevraagd zouden hebben om de autopsie te doen.
 
Ik lees daar zaken over dat de ‘familie’ niet de kans krijgt om het lichaam te zien.
Nu weet ik niet hoe de regels daaromtrent zijn, maar een lijk dat 4-tal weken in het bos ligt met wilde dieren en droog weer dat lijkt me nu niet iets bepaald dat mooi wordt opgebaard zoals in andere situaties. Meer dan begrijpbaar dat dit niet wordt getoond aan mensen ik 2de/3de lijn?
Mijn tante is ooit zo gevonden in haar zetel en die mocht toch ook niet meer gezien worden hoor. Mijn vader heeft ze toen gevonden, mijn schoonzus die toen medische studies deed is er naartoe geweest en ik heb gezien hoe de begrafenisondernemer ze onafgedekt buiten bracht (pas op de oprit in lijkzak gedaan want binnen was het niet te harden). Het is gewoon ter bescherming tegen jezelf als ze zeggen dat je dat niet meer mag zien. Dat beeld neemt zowat elk normaal beeld over dat familielid over.
 

In een telefonische reactie voegt Knapen er nog aan toe dat haar cliënten bezweken zijn onder de psychische druk van de verdwijning en het overlijden van Jürgen Conings. “Ze zitten erdoor”, zegt Knapen. Ze wilde niet antwoorden op de vraag of dat betekent dat de familie niet meer gelooft in de complottheorie en niet meer mee wil gaan in haar verhaal.

Allee zeg, jammer.
 
Ze hebben toch een zondebok gevonden om te vermijden dat er politieke koppen zouden rollen.


Blijkbaar iemand die nog geen jaar op zijn post zat, maar er wel bekend om stond van de problemen te benoemen én om te proberen ze op te lossen. Triestig eigenlijk, ook binnen Defensie enorm veel kritiek op deze beslissing omdat het probleem niet bij deze leidinggevende zit maar gewoon structureel is.
 
Terug
Bovenaan