Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gezien het hoog Db niveau in een MRI machine mogen ze toch wel een bordje hangen of iets zeggen daarover. Sommige scans(rug bvb) kunnen ook oplopen tot 40 minuten. In UZ Gent was het idd met muziekje en koptelefoon. Had toen zelf ook wax oordopjes mee, want had al tinnitus. Better safe then sorry zeg ik dan, zo dicht op zo'n kabaal.

Je moet maar een migraine aanval krijgen onder zon ding.... panic button dan maar zeker, en gefaalde test. Overprikkeling is nooit leuk voor mensen die er zwaar aan gevoelig zijn. Anderen hebben dan last van claustrofobie.

MRI scan doen wil niet altijd zeggen dat m'n de oorzaak vindt van migraine zeker? Wel meer kans, beter zicht op kleine haarvaatjes en afwijkingen etc.
Omdat ik gans de maand april er last van heb gehad én zware visusstoornissen, wou men toch zeker zijn dat er geen neurologisch probleem is. Oorzaak is simpel: genetische aanleg gecombineerd met veel stress 🤷🏼‍♀️

Als dit in de winter gebeurt, werkt de verwarming niet meer en zou je in een ijskoud huis zitten.
Het ging mij vooral over het detail netstroom.

Ik was mij niet bewust van het feit dat een verwarming by default verwarmt en een thermostaat nodig heeft om dit niet te doen eigenlijk. Persoonlijk liever een koud huis dan ongecontroleerd stoken.

Ik was mij niet bewust van het feit dat een verwarming by default verwarmt en een thermostaat nodig heeft om dit niet te doen eigenlijk. Persoonlijk liever een koud huis dan ongecontroleerd stoken.
Ik garandeer je als ervaringsdeskundige dat je beide snel genoeg opmerkt 🤪.

of kapot gevroren leidingen moest dit in de winter voorvallen. (ik denk wel dat dit de insteek is van de fabrikant)

Good point, kans lijkt me in BE klein maar zo'n systemen worden natuurlijk niet gemaakt met enkel België als doelgebied.
idd. Belgie is te kleine afzetmarkt + gematigd klimaat maar ik kan me voorstellen in de meer noordelijkere landen ( noorwegen, zweden etc) dat dit wel problematisch kan zijn.

Vannacht zijn de batterijen van de thermostaat blijkbaar (te) leeg gegaan. Bijgevolg is de verwarming in “aan” blijven staan, zonder corrigerende input van de thermostaat. 👌
Tot daar mijn voornemen om de warmte deze week “zo lang mogelijk buiten te houden”.
De Warmste Week is vroeg dit jaar.

H
Het is een instelling in de ketel "wat te doen als het signaal wegvalt". Je kan dus zelf instellen of de ketel dan moet stoppen, vollenbak stoken of 30% van het vermogen stoken

Omdat ik gans de maand april er last van heb gehad én zware visusstoornissen, wou men toch zeker zijn dat er geen neurologisch probleem is. Oorzaak is simpel: genetische aanleg gecombineerd met veel stress 🤷🏼‍♀️
Perfecte reden hoor ... Zo vermijdt m'n ook soms andere ernstige afwijkingen door zaken tijdig te zien.
Bij mij was het voor oorsuizen en overgevoeligheid geluid. Ook niets gevonden.
Een 2de functionele MRI wel door CT scan laten vervangen (door die hoge gevoeligheid voor lawaai). CT scan is maar 75 Db ofzo en korter.

Idem mogelijke oorzaken en triggers hier: erfelijkheid, stres en overprikkeling. Vermoeidheid is wel de zwaarste trigger voor me, dan gaat al de rest slechter.

Laatst bewerkt:
Vannacht zijn de batterijen van de thermostaat blijkbaar (te) leeg gegaan. Bijgevolg is de verwarming in “aan” blijven staan, zonder corrigerende input van de thermostaat. 👌
Tot daar mijn voornemen om de warmte deze week “zo lang mogelijk buiten te houden”.
Ik zet de stand op de ketel zelf tijdens de zomermaanden gewoon op "0". Dan kan die niet aanspringen.

Met de vrouw iets aan het zoeken in de kelder, besluiten dat het in het tuinhuis ligt en bij het nemen van de trap keihard met de bovenkant van mijn hoofd tegen het (stenen) gat van de keldertrap gelopen in het te vlot nemen van de eerste trede. Ik was aan het praten, dus mogelijk kwam het geluid door het dichtklappen van mijn mond, maar de vrouw was alleszins hard geschrokken. Ik kan toch nog schrijven, lezen, praten, ... dus het zal wel meevallen.

Ze is me net een Ibuprofenneke komen brengen, ze maakt haar nog altijd zorgen. Het is toch een schat.

Met de vrouw iets aan het zoeken in de kelder, besluiten dat het in het tuinhuis ligt en bij het nemen van de trap keihard met de bovenkant van mijn hoofd tegen het (stenen) gat van de keldertrap gelopen in het te vlot nemen van de eerste trede. Ik was aan het praten, dus mogelijk kwam het geluid door het dichtklappen van mijn mond, maar de vrouw was alleszins hard geschrokken. Ik kan toch nog schrijven, lezen, praten, ... dus het zal wel meevallen.

Ze is me net een Ibuprofenneke komen brengen, ze maakt haar nog altijd zorgen. Het is toch een schat.

Ik heb ooit toen we in onze nieuwbouw in aanbouw liepen tegen een spant van het hellend dak gelopen, was allemaal nog open en ik was de kamer aan het "afstappen" in grote passen van ne meter omdat ik niet zeker was dat die kamer wel zo groot was als we op plan hadden staan.
moh da is geen 5m!! stap stap stap stap *BAF* Dat heb ik toch een paar dagen gevoeld

En die van ons: "wel stielmannen hé die dakwerkers, zo stevig gezet"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan