Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is de dementie ingetreden op het forum..

daarom dat ik mijn meest favoriete gifs hier af en toe herhaal

VID-20210501191010.gif

Al een dikke week dat ik wakker word rond hetzelfde uur. 3.15 u altijd wakker. Of soms rond 04u. Enorm moeilijk om terug in slaap te vallen helaas..

Vrienden die sinds ze een hond hebben, het beest precies nooit alleen willen laten: met impact op afspraken die we onderling maken. En vooral: dat maar melden als je geen kant meer opkan en alle voorbereidingen al deed.

Op het werk hebben we QWERTY laptops en thuis heb ik een AZERTY laptop en extern toetsenbord. En nu kan ik op geen een van de twee nog deftig snel of blind typen :unsure:
Bij ons opt werk werken wij op 2 computers tegelijk. 1 ervan is Azerty, het andere qwerty..

1 wekker, I see you also like to live dangerously.
Als ik niet direct wakker geraak krijg ik stampen van mijn madam 😝

- Buurman, 55 jaar, heeft deze week slecht nieuws gekregen. Hij heeft al jaren maar één nier meer en heeft nu de diagnose nierkanker gekregen in zijn nog resterende nier. Er zijn ook op 3 plaatsen reeds uitzaaingen ontdekt. Die mens was er echt niet goed van, zei hij. :confused:

- Ex-buurvrouw 75 jaar, die onlangs naar het rusthuis gegaan is omdat ze niet meer goed uit de voeten kon en dacht dat dit door ouderdom kwam, heeft deze week de diagnose longkanker gekregen. De reden dat ze achteruitging was géén ouderdom maar uitzaaingen in de hersenen. Ondertussen kan ze blijkbaar al niet meer zelfstandig eten door de tumor in de hersenen. (Haar dochter zei dit tegen mij)

- Buurman van mijn moeder - 55 jaar - heeft een jaar geleden de diagnose non-hodgkin gekregen. Stadium III. Stralen gekregen, daarna zogezegd kankervrij, maar hervallen en dan immuuntherapie verkregen. Hij is momenteel goed, maar toch, hij ziet er 10 jaar ouder uit.

En dan te beseffen dat ikzelf ook kankeronderzoek heb moeten ondergaan vorig jaar (was uiteindelijk géén kanker), doet je soms wel eens beseffen dat het allemaal rap gedaan kan zijn. :frown:

- Buurman, 55 jaar, heeft deze week slecht nieuws gekregen. Hij heeft al jaren maar één nier meer en heeft nu de diagnose nierkanker gekregen in zijn nog resterende nier. Er zijn ook op 3 plaatsen reeds uitzaaingen ontdekt. Die mens was er echt niet goed van, zei hij. :confused:

- Ex-buurvrouw 75 jaar, die onlangs naar het rusthuis gegaan is omdat ze niet meer goed uit de voeten kon en dacht dat dit door ouderdom kwam, heeft deze week de diagnose longkanker gekregen. De reden dat ze achteruitging was géén ouderdom maar uitzaaingen in de hersenen. Ondertussen kan ze blijkbaar al niet meer zelfstandig eten door de tumor in de hersenen. (Haar dochter zei dit tegen mij)

- Buurman van mijn moeder - 55 jaar - heeft een jaar geleden de diagnose non-hodgkin gekregen. Stadium III. Stralen gekregen, daarna zogezegd kankervrij, maar hervallen en dan immuuntherapie verkregen. Hij is momenteel goed, maar toch, hij ziet er 10 jaar ouder uit.

En dan te beseffen dat ikzelf ook kankeronderzoek heb moeten ondergaan vorig jaar (was uiteindelijk géén kanker), doet je soms wel eens beseffen dat het allemaal rap gedaan kan zijn. :frown:
Vandaag ga je buitenshuis, met het motto yolo.

Vergeet uw mondmasker niet.

Misschien moet dit in P&A maar toch maar hier even neerzetten...

Naast de woning van mijn moeder heeft een sociale woningmaatschappij een aantal nieuwbouw sociale appartementen neergezet. Erg veel tuin blijft er niet over (80% van de tuin is verhard om iedereen één of twee overdekte en afsluitbare garages ter beschikking te stellen). Maar wat er overblijft in die tuin (hagen, bloemenperkje en wat gazon) wordt dus door een hoveniersbedrijf onderhouden.
Daar wonen dus mensen van 50-70 jaar in die appartementen.
Ik heb hier toch wel een probleem mee. Ik vind het normaal dat men mensen met een laag inkomen betaalbare appartementen aanbiedt, maar vind het toch wel echt verspilling van overheidsmiddelen indien het gazon en de hagen daar ook nog gesnoeid worden op kosten van de samenleving.

Misschien ben ik verzuurd, maar toch...

Naast de woning van mijn moeder heeft een sociale woningmaatschappij een aantal nieuwbouw sociale appartementen neergezet. Erg veel tuin blijft er niet over (80% van de tuin is verhard om iedereen één of twee overdekte en afsluitbare garages ter beschikking te stellen). Maar wat er overblijft in die tuin (hagen, bloemenperkje en wat gazon) wordt dus door een hoveniersbedrijf onderhouden.
Ik heb hier toch wel een probleem mee. Ik vind het normaal dat men mensen met een laag inkomen betaalbare appartementen aanbiedt, maar vind het toch wel echt verspilling van overheidsmiddelen indien het gazon en de hagen daar ook nog gesnoeid worden op kosten van de samenleving.

met hun doelpubliek kan ik het wel begrijpen. Als dat oudere of minder-valide mensen zijn zou je nogal snel onverzorgde hagen krijgen. Nu ja, niet elke mens in een sociale woning is natuurlijk beperkt (ik ben zelf in een sociaal appartement opgegroeid aangezien mijn vader minder-valide was), maar waarschijnlijk hebben ze genoeg ervaring met hun gemiddelde huurder om te weten dat ze het toch beter uitbesteden.

De bewoners betalen die kosten gewoon zelf. Het enige sociale aan een sociaal huisvestingsmaatschappij is dat de huurprijs berekend wordt op het inkomen van het gezin, maar de huur mag niet onder de minimum huurprijs gaan en niet boven de maximum huurprijs.

Door het fuuuuuuuucking terras gezakt.
Ik leg uit: terras in tuin is met van die ouderwetse tegels, een stukje egaal met de grond en een stukje dat hoger lag. Van dit huis is ooit een stuk afgebroken om opnieuw te aan te leggen dus nooit echt vragen bij gesteld. Een dag of vier geleden gemerkt dat een tegel van het verhoogde stuk wiebelde. In de veronderstelling dat er door de vele regen wat verschuift, terras tenslote zeker 40 jaar oud, er niet echt veel bij stilgestaan en gewoon afgesproken met een handige kameraad dat er in de zomer iets effen kan gelegd worden.
Vandaag even over en weer naar tuinhuis en de grond zakt onder mijn voeten weg. Of toch onder 1 voet. Been de leegte in. Heel het verhoogde stuk terras ligt over een soort reservoir van drie meter diep. Gewoon een soort dunne betonnen platen erover, geen ondersteuning ofzo. Beeld u een programma in over DIY ra
Een joekel van een schaafwonde, had erger kunnen zijn maar piekt lijk ne MoFo.
Gisteren liepen de kinderen nog heel de tuin af, had het onder hen begeven, ik moet er niet aan denken.

Aiiieeeee

Windows 10 die enkele dagen geleden een major update heeft gedaan en nu al elke dag weer updates doet. En nu wil hij vandaag ook weer een feature update doen.

File aan rode lichten door een fcking wielerkoers. Bende klotehommels, zoek u een sport waar ge het gewoon volk niet met kloot op ne zondagnamiddag.

Hier in de buurt worden zo een dingen gedaan door maatwerkbedrijven. Dan is het niet echt een verspilling van overheidsgeld meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan