Het volledige citaat was:En waarom zouden andere dikke personen dan wel met de vinger moeten gewezen worden?
Anderen roken, anderen gaan graag vaak op vakantie met het vliegtuig, anderen kopen veel kinderen, anderen eten veel vlees, anderen ...
Et alors?
Wereld zou een betere plek zijn als we onszelf wat minder vaak moreel verheven voelen boven anderen.
Als jij dat wil interpreteren als "we moeten sommigen wél met de vinger wijzen" be my guest, ik vind het spijkers op laag water zoeken.Ik denk dat mensen graag excuses zoeken voor hun eigen falen. Internaliseren van succes en externaliseren van falen is gewoon eigen aan menselijk gedrag. Net zoals mensen op dit forum graag verklaren hoe ze door hun eigen kunnen succesvol zijn, zullen dikke mensen volgens mij sneller dan statistisch mogelijk is afkomen met bv. hypothyroïdie. Daarom moeten we niet elk dik persoon met de vinger wijzen.
Maar ik ben wel voorstander van eigen verantwoordelijkheid en hoe mensen dat mogen horen hoor. Of je nu rookt of te veel vlees eet of whatever dat jij opsomt, als je er niet tegen kan dat dit objectief een slecht idee is en iemand dat misschien eens zegt, ligt het probleem bij de persoon in kwestie. En als mensen met significant slechte gewoontes dit doorgeven aan hun kinderen des te meer.
)

25 minuten lang afzien onder geschreeuw, niet kunnen stilzitten en zelfs gestamp tegen mijn been (ik moest rechtstaan wegens te weinig plaats). 

.