Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waarom zouden andere dikke personen dan wel met de vinger moeten gewezen worden?
Anderen roken, anderen gaan graag vaak op vakantie met het vliegtuig, anderen kopen veel kinderen, anderen eten veel vlees, anderen ...
Et alors?

Wereld zou een betere plek zijn als we onszelf wat minder vaak moreel verheven voelen boven anderen.
Het volledige citaat was:
Ik denk dat mensen graag excuses zoeken voor hun eigen falen. Internaliseren van succes en externaliseren van falen is gewoon eigen aan menselijk gedrag. Net zoals mensen op dit forum graag verklaren hoe ze door hun eigen kunnen succesvol zijn, zullen dikke mensen volgens mij sneller dan statistisch mogelijk is afkomen met bv. hypothyroïdie. Daarom moeten we niet elk dik persoon met de vinger wijzen.
Als jij dat wil interpreteren als "we moeten sommigen wél met de vinger wijzen" be my guest, ik vind het spijkers op laag water zoeken.

Maar ik ben wel voorstander van eigen verantwoordelijkheid en hoe mensen dat mogen horen hoor. Of je nu rookt of te veel vlees eet of whatever dat jij opsomt, als je er niet tegen kan dat dit objectief een slecht idee is en iemand dat misschien eens zegt, ligt het probleem bij de persoon in kwestie. En als mensen met significant slechte gewoontes dit doorgeven aan hun kinderen des te meer.

Ik wou mijn citaat niet onnodig lang maken door jouw volledige alinea te citeren.
Je hebt het ook over 'eigen falen'. (Vond ik ook nogal zwaarwichtig... :p)

'Daarom moeten we niet elk dik persoon met de vinger wijzen' laat weinig interpretatiemarge.

Ik vind betweters irritant en wijs ze graag op hun onhebbelijke gewoonte om anderen met het vingertje te wijzen. ;)

Ik wou mijn citaat niet onnodig lang maken door jouw volledige alinea te citeren.
Je hebt het ook over 'eigen falen'. (Vond ik ook nogal zwaarwichtig... :p)

'Daarom moeten we niet elk dik persoon met de vinger wijzen' laat weinig interpretatiemarge.

Ik vind betweters irritant en wijs ze graag op hun onhebbelijke gewoonte om anderen met het vingertje te wijzen. ;)
Als je alles binair bekijkt is iets dat geen succes is een falen, als jij dat te zwaarwichtig vindt, sorry hoor. Als je te dik bent, dit je levensduur negatief gaat beïnvloeden, en je een hoop kwalen hebt lijkt me dat geen succes, dat is alles. Als je rookt, te veel vlees eet, enz. idem. (En bij de eerste ben je ook anderen aan het meesleuren, maar soit.)

En dat staat dus helemaal los van het begrip dat je voor mensen mag opbrengen hoor, wat jij niet lijkt te begrijpen. Als ik morgen door mijn eigen fout tegen de muur rij en me kwets zal dat mijn fout blijven en mag dat zo gezegd worden. Dat wil echter niet zeggen dat ik daarom slecht behandeld moet worden. Die elk was voor mij dan ook bedoeld als ieder/alle, toevallig synoniemen ook. Zoals in: we moeten niet ieder dik persoon gaan met de vinger wijzen, omdat we nog altijd niet weten waarom die persoon zo is. Ik geef enkel aan dat ik niet denk dat de meerderheid zo is omdat ze een medisch probleem hebben.

Verder vind ik het, opnieuw, spijkers zoeken op laag water. Een beetje zelf de betweter spelen zowaar.

Mijn grijze haren kwamen redelijk synchroon met de kinderen. Ik wil het geen oorzakelijk verband noemen, maar er is toch wel enige correlatie 🤔

En weer de zoveelste term die volledig gekaapt wordt door een doelgroep waar ze totaal niet voor bedoeld was. En dan vooral zijn afgeleide, body positivity. Dat was een term die bedoeld was om mensen die het echt nodig hadden een hart onder de riem te steken. Mensen die verminkt raken in een brand, een vrouw die haar borst(en) moet laten amputeren, mensen die een of meerdere ledematen kwijt raken, etc. Niet voor de types die ze tegenwoordig op de cover van boekskes zetten, je kent ze wel. De types die vlotjes de 200 kg aantikken, en die zulke belangrijke termen dan gaan kapen omdat ze de wilskracht niet hebben om af te vallen.

Btw, is maar even mijn relaas geven hoor. Niet echt specifiek op uw post of op u bedoeld, maar het deed me er wel aan denken.
d93gbiq-64994e77-da6e-478a-93ec-046284cc12ed.jpg

Vandaag de bus genomen naar Leuven, meteen weer herinnerd aan mijn afkeer voor slecht opgevoede kinderen :wallbash: 25 minuten lang afzien onder geschreeuw, niet kunnen stilzitten en zelfs gestamp tegen mijn been (ik moest rechtstaan wegens te weinig plaats).

Ouders die hun koters niet onder controle kunnen houden en daarbij iedereen op de bus irriteren zijn echt steeds meer een pest. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n irritant kind was vroeger. RIP opvoeding

Op zulke momenten voel ik me echt een boomer maar toch 😆

Dat was idd het probleem, goed dat je in uw verdere posts wat meer nuance brengt.
Ik ben het nog altijd niet eens met jouw visie, maar het verduidelijkt wel veel.

Om het met uw eigen woorden te zeggen:
Het internaliseren van succes en externaliseren van het omgekeerde (om niet te zwaarwichtig te doen) is niet iets dat ik heb uitgevonden hé.

Echt? Alé, weer iets bijgeleerd... ;)

Ik vond dat je te snel voorbij ging aan wat 'dik' juist inhoudt, 'dik' was automatisch falen. Dit kan gaan van overgewicht tot obesitas tot morbide obesitas. Het ene is al veel minder problematisch dan het andere.
Ook de oorzaken kunnen enorm verschillen, zoals Pardal ook aangaf. Ander voorbeeld: iemand die van jongsaf kampt met zwaar overgewicht, ligt de oorzaak dan voornamelijk bij de persoon zelf of eerder bij de ouders?

Zoals reeds gezegd hebben jouw verdere posts jouw standpunt verduidelijkt.
Indien je nog graag antwoordt, doe gerust. Bij mij is de zin over. :p

Niet direct een ergernis van mij, maar wel van heel wat mensen hier in het dorp (en de omliggende dorpen).
De priester van hier (Velm / Halmaal / Kerkom / Bevingen) word overgeplaatst naar Nieuwerkerken omdat de pastoor van daar begin dit jaar overgeplaatst is naar Zolder omdat die van Zolder met pensioen gaat ...
En hier krijgen we voorlopig geen vervanger.

Was het dan niet makkelijker om een "nieuwe" priester te zoeken voor Zolder ipv al die verschuivingen? Bij het bisdom zijn ze blijkbaar ook totaal aan't flippen.

Kijkt smorgens in de spiegel: diene buik wordt precies wat groot. Ik ga wat gezonder moeten leven.
Een half uur later bij den bakker: ah, verse appelflappen. Let's buy one.
:crazy:

Dat is overmacht, verse appelflappen :love: .

Zelf hier nu al te weinig geslapen en de week is nog geen 7u30 bezig :( .

Buurman heeft gisteren, toen ik niet thuis was, zijn schutting geverfd met een spuitpistool. Gevolg : tussen de kieren door en over de bovenste plank heen overal verspetters op mijn terras.

Na anderhalf uur schrobben ziet mijn schuifraam er terug toonbaar uit.
Nu nog uitpluizen hoe ik het van mijn plastiek tuinmeubels en het nieuwe plastiek speelhuisje van de dochter kan krijgen 🙈😥

Buurman heeft gisteren, toen ik niet thuis was, zijn schutting geverfd met een spuitpistool. Gevolg : tussen de kieren door en over de bovenste plank heen overal verspetters op mijn terras.

Na anderhalf uur schrobben ziet mijn schuifraam er terug toonbaar uit.
Nu nog uitpluizen hoe ik het van mijn plastiek tuinmeubels en het nieuwe plastiek speelhuisje van de dochter kan krijgen 🙈😥
Euuuuhm, ge zijt hem toch uit zijn kot gaan sleuren zodat hij zijn eigen rotzooi kan opruimen hoop ik? :angry:

Licht voordeel is wel dat ze op zwam nu zowel uw terras als uwe hof kunnen maken.

Euuuuhm, ge zijt hem toch uit zijn kot gaan sleuren zodat hij zijn eigen rotzooi kan opruimen hoop ik? :angry:

Licht voordeel is wel dat ze op zwam nu zowel uw terras als uwe hof kunnen maken.
Het juiste product besteld en ik ruim het liever zelf op, " 't Is nogal ne speciale" en geloof me, als hij het in zijne kop zou krijgen, zou hij mij veel harder kunnen pesten dan ik hem....

Vandaag de bus genomen naar Leuven, meteen weer herinnerd aan mijn afkeer voor slecht opgevoede kinderen :wallbash: 25 minuten lang afzien onder geschreeuw, niet kunnen stilzitten en zelfs gestamp tegen mijn been (ik moest rechtstaan wegens te weinig plaats).

Ouders die hun koters niet onder controle kunnen houden en daarbij iedereen op de bus irriteren zijn echt steeds meer een pest. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n irritant kind was vroeger. RIP opvoeding

Wij noemen dat hier thuis 'anticonceptiekinderen'.
Ge twijfelt of ge toch geen kinderen zou willen. Ge komt zo een gevallen tegen. En de twijfel is weer weg.

Hadden ze zo'n kapsel?

images

Echt kinderen die zo'n kapsel hebben zijn 95% gewoonweg irritant. En dan zeker in de speeltuin als je daar met je eigen kinderen ook bent.
Bron: was gisteren in de speeltuin waar zo'n stuk of vijf van die exemplaren rondliepen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan