Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
de audimensen hebben gelijk. Niks ergerlijker dan een lame foto plaatsen om te verkopen.

FFS er zijn mensen die kinderschoenen verkopen zonder de maten op te geven...LIKE WTF?
Als er een crappy foto bij staat, vraag je bijkomende foto’s voor je 100km gaat bollen.

Als er een crappy foto bij staat, vraag je bijkomende foto’s voor je 100km gaat bollen.
We weten niet wat er besproken is geweest tussen koper en verkoper.
De koper kreeg de indruk op basis van de advertentie of via de verkoper dat het in heel goede staat was, ervoor waard om 100km te bollen blijkbaar.
Het is de verkoper die de informatie verschaft, de koper hoeft eigenlijk niet 1001 foto's vanuit verschillende hoeken op te vragen, die informatie zou in de advertentie moeten staan of te bespreken via PM vooraleer ze vertrekken. Het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om u alle informatie te geven zonder dat jij als koper ernaar moet gissen.

We weten niet wat er besproken is geweest tussen koper en verkoper.
De koper kreeg de indruk op basis van de advertentie of via de verkoper dat het in heel goede staat was, ervoor waard om 100km te bollen blijkbaar.
Het is de verkoper die de informatie verschaft, de koper hoeft eigenlijk niet 1001 foto's vanuit verschillende hoeken op te vragen, die informatie zou in de advertentie moeten staan of te bespreken via PM vooraleer ze vertrekken. Het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om u alle informatie te geven zonder dat jij als koper ernaar moet gissen.
Que? Als het er niet instaat, vraag je het toch?

@Mulan, uw zelf gelinkte definitie zegt gewoon "het bekritiseren van iemands lichaam of gewicht".

Dus ik snap niet waarom jij daar voorwaarden zoals maten of "onterecht" bijsleurt. Sowieso is dit al een subjectief gegeven...
Bodyshaming is gewoon letterlijk kritiek geven op iemands lichaam of gewicht, niet meer of minder.

Edit Crew: Geen rode tekst quoten.

Laatst bewerkt door een moderator:
De bereikbaarheid van veel diensten in deze tijden.

De vrouw krijgt een brief van de vakbond dat haar aanvraag tot tijdelijke werkloosheid wordt goedgekeurd, en ze bedrag x krijgt als alleenstaande. Ze kreeg al maanden TW, is niet alleenstaande, en plots lijkt ze een extra storting te krijgen van de vakbond, dus ik bel natuurlijk meteen (dit was donderdag).

Eerst een lange tekst over de corona-situatie, in NL en FR.
Dán pas mag je kiezen tussen NL en FR
Nog wat meer opties kiezen.
Dezelfde tekst wordt afgespeeld in NL en FR (waarom kies ik een taal?).
En ze haken in.

Paar keer met andere opties geprobeerd en net hetzelfde.
Ik zal een mail sturen voor op de hoop, dan kan het binnen 2 maand eens bekeken worden.

Ik wil geen dikke vrouw/kleine man was het concrete voorbeeld. Dat is - zo zie ik het toch - enkel bekritiseren als het geen feiten zijn. Iemand met morbide obesitas IS gewoon dik. Iemand met een perfect gezond bmi, niet. Een man van 1m65 zit 12cm onder de gemiddelde lengte voor een man, dat is gewoon klein.
Dat is nog iets anders dan "ik wil geen moddervet varken". Dan is het in beide gevallen fout. Als je er denigrerende adjectieven bij gaat gooien is het idd altijd foute boel.
Het feitelijke is volgens mij toch subjectief. Een BMI is trouwens geen goede indicatie over iemand zijn gezondheid. Het geeft enkel de verhouding weer tussen lengte en gewicht.

Veel bodybuilders/ strongmen atleten hebben een hoog bmi, maar zijn daarom niet minder gezond.

Que? Als het er niet instaat, vraag je het toch?
ja dat klopt, maar je kunt geen 1001 dingen vragen en zeker niet vragen achter 1001 foto's van elke cm²

Ik kocht nu een 2dehands fietsstoel voor m'n dochter. Het is mij opgevallen hoe nonchalant de verkopers zijn qua geven van informatie. "Merk x fietstoel, zoveel euro aub".
welk model? Wat is het maximum toegelaten gewicht? Nope allemaal moeten opvragen en dan opzoeken via google want de verkoper weet het ook niet goed. Vooral bij verkopers die slechts een beetje onder de nieuwprijs verkopen verwacht ik degelijke informatie, goede foto's en een tip top product. Maar ja, a lot of bad sellers out there.

ja dat klopt, maar je kunt geen 1001 dingen vragen en zeker niet vragen achter 1001 foto's van elke cm²

Ik kocht nu een 2dehands fietsstoel voor m'n dochter. Het is mij opgevallen hoe nonchalant de verkopers zijn qua geven van informatie. "Merk x fietstoel, zoveel euro aub".
welk model? Wat is het maximum toegelaten gewicht? Nope allemaal moeten opvragen en dan opzoeken via google want de verkoper weet het ook niet goed. Vooral bij verkopers die slechts een beetje onder de nieuwprijs verkopen verwacht ik degelijke informatie, goede foto's en een tip top product. Maar ja, a lot of bad sellers out there.
Ok, ik ben akkoord daarmee. Zo'n type verkopers zouden geen reactie mogen krijgen, maar jammer genoeg verkopen die hun brol toch. Maar als er al foto's op staan, en er staat uitleg bij, dus de verkoper heeft toch moeite gedaan, is het imo geen moeite om als koper wat bijkomende info of foto's te vragen.

De bereikbaarheid van veel diensten in deze tijden.

De vrouw krijgt een brief van de vakbond dat haar aanvraag tot tijdelijke werkloosheid wordt goedgekeurd, en ze bedrag x krijgt als alleenstaande. Ze kreeg al maanden TW, is niet alleenstaande, en plots lijkt ze een extra storting te krijgen van de vakbond, dus ik bel natuurlijk meteen (dit was donderdag).

Eerst een lange tekst over de corona-situatie, in NL en FR.
Dán pas mag je kiezen tussen NL en FR
Nog wat meer opties kiezen.
Dezelfde tekst wordt afgespeeld in NL en FR (waarom kies ik een taal?).
En ze haken in.

Paar keer met andere opties geprobeerd en net hetzelfde.
Ik zal een mail sturen voor op de hoop, dan kan het binnen 2 maand eens bekeken worden.
Ik reageer wel met :ROFLMAO:, maar het is evengoed intriest dat dit niet beter geregeld kan worden, zeker in een kut situatie waar uw vrouw nu in zit.

Ik denk dat je iets te veel verwacht van de 2dehandsmarkt. De oorsprong van deze discussie was iemand die een artikel duidelijk onder de prijs verkocht, waarna het wat kleine (esthetische) gebreken had. Als dat je afschrikt koop je beter gewoon nieuw.

Eerlijk gezegd leek het mij meer een toneeltje om een nog lagere prijs te krijgen: "Oei kijk hier, zoveel schade, en we komen van zo ver." En als dat niet pakte moesten ze wel afdruipen.

Ik reageer wel met :ROFLMAO:, maar het is evengoed intriest dat dit niet beter geregeld kan worden, zeker in een kut situatie waar uw vrouw nu in zit.
We gaan dat geld niet uitgeven en ik probeer volgende week nog te bellen. Probleem is dat ik tijdens de kantooruren echt zal bezig zijn (examens) dus het zal nog wat aanslepen.

Ik denk dat je iets te veel verwacht van de 2dehandsmarkt. De oorsprong van deze discussie was iemand die een artikel duidelijk onder de prijs verkocht, waarna het wat kleine (esthetische) gebreken had. Als dat je afschrikt koop je beter gewoon nieuw.

Eerlijk gezegd leek het mij meer een toneeltje om een nog lagere prijs te krijgen: "Oei kijk hier, zoveel schade, en we komen van zo ver." En als dat niet pakte moesten ze wel afdruipen.
Dat kan wel. M'n dochter is 4 en tis nu voor de eerste keer dat ik 2dehands spullen koop voor haar. En ik ga bewust voor de duurdere 2dehands(nearly new) omdat de producten dan wat meer verzorgd, properder en goed onderhouden zijn. Maar helaas is dat ook niet altijd waar blijkbaar.

Voor 2/3 van de nieuwprijs verwacht ik een flawless nearly new product. (lichte gebruikssporen tot daaraan toe) en als er dan zaken opduiken, dan is dat voor de koper uiteraard teleurstellend. Het is hier geen geval van "als je 2de hands koopt moet je dat erbij nemen", niet voor 2/3 van de nieuwprijs alleszinds.

Maak je geen zorgen, Mathias, ge moet niet meer terugkomen in uwen audi.

Het is al verkocht, zonder onderhandelen (!) aan mensen die meteen zeiden dat het de beste was die ze al hadden gezien.

Ik wil geen dikke vrouw/kleine man was het concrete voorbeeld. Dat is - zo zie ik het toch - enkel bekritiseren als het geen feiten zijn. Iemand met morbide obesitas IS gewoon dik. Iemand met een perfect gezond bmi, niet. Een man van 1m65 zit 12cm onder de gemiddelde lengte voor een man, dat is gewoon klein.
Dat is nog iets anders dan "ik wil geen moddervet varken". Dan is het in beide gevallen fout. Als je er denigrerende adjectieven bij gaat gooien is het idd altijd foute boel.
Dan zit je toch met een moeilijk gegeven wanneer is iemand te dik en wanneer is dat een feit en wanneer niet. Ik zat een tijdje terug net op de grens met gezond gewicht of overgewicht qua BMI, de ene zal me dik genoemd hebben de andere zou me uitgelachen hebben als ik mezelf te dik noemde. Zo duidelijk is het niet van die is te dik feit en die niet. Evengoed voor het klein zijn natuurlijk iemand van 1m77 zal nog onder het gemiddelde zitten voor een man (denk ik), sommige zullen zeggen amai dwerg ander zullen zeggen groter hoeft een man niet te zijn.

Soit maakt nu niet uit maar k vind wel nog altijd dat alle voorbeelden hier bodyshaming zijn (of geen enkel).

Maak je geen zorgen, Mathias, ge moet niet meer terugkomen in uwen audi.

Het is al verkocht, zonder onderhandelen (!) aan mensen die meteen zeiden dat het de beste was die ze al hadden gezien.
ik rij met een golfke, maar soit. Blij voor u dat het verkocht is zonder veel gedoe deze keer.

Dan zit je toch met een moeilijk gegeven wanneer is iemand te dik en wanneer is dat een feit en wanneer niet. Ik zat een tijdje terug net op de grens met gezond gewicht of overgewicht qua BMI, de ene zal me dik genoemd hebben de andere zou me uitgelachen hebben als ik mezelf te dik noemde. Zo duidelijk is het niet van die is te dik feit en die niet. Evengoed voor het klein zijn natuurlijk iemand van 1m77 zal nog onder het gemiddelde zitten voor een man (denk ik), sommige zullen zeggen amai dwerg ander zullen zeggen groter hoeft een man niet te zijn.

Soit maakt nu niet uit maar k vind wel nog altijd dat alle voorbeelden hier bodyshaming zijn (of geen enkel).
En weer de zoveelste term die volledig gekaapt wordt door een doelgroep waar ze totaal niet voor bedoeld was. En dan vooral zijn afgeleide, body positivity. Dat was een term die bedoeld was om mensen die het echt nodig hadden een hart onder de riem te steken. Mensen die verminkt raken in een brand, een vrouw die haar borst(en) moet laten amputeren, mensen die een of meerdere ledematen kwijt raken, etc. Niet voor de types die ze tegenwoordig op de cover van boekskes zetten, je kent ze wel. De types die vlotjes de 200 kg aantikken, en die zulke belangrijke termen dan gaan kapen omdat ze de wilskracht niet hebben om af te vallen.

Btw, is maar even mijn relaas geven hoor. Niet echt specifiek op uw post of op u bedoeld, maar het deed me er wel aan denken.

Van die mensen die het niet kunnen laten om, wanneer het over iets totaal anders gaat, hun mening ergens tussen te wringen. Dan gaat het over pakweg het EK en de kansen van de Rode Duivels of een gelijkaardig luchtig onderwerp en dan komt daar zo'n flierefluiter die leeft van in discussie gaan met van die hot takes over de brug in een poging om het gesprek te sturen (en meestal verzuren) richting dat (meestal veel zwaardere) onderwerp. Meestal zijn dat dan ook van die personen met een zeer twijfelachtige/controversiële 'mening' die eigenlijk ook helemaal niet van zin zijn om daar een debat over te voeren en elk weerwoord negeren.

Onlangs nog iemand uit een groepschat voor het organiseren van een klein evenement gegooid omdat die persoon te pas en te onpas COVID conspiracy theories kwam posten. Als je daar dan op reageerde ging het steevast van 'als jij je ogen niet wilt openen' en blabla. Ergerlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan