Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik bak mijn frieten wel in ossewit. nen airfryer zal hier nie rap binnen komen.
Als ik iets heb geleerd van mijn vrouw (kok) is dat veel van het echte smakelijke eten dat toch wel is door het gebruik van zaken waar mensen bang voor zijn (met rede indien te veel).

Ossewit voor de frieten, pakken boter voor bv. puree, ...
Komt nog bij dat voor de traditionele gerechten die mijn vrouw maakt men varkensvet gebruikt (reuzel).

Als ik iets heb geleerd van mijn vrouw (kok) is dat veel van het echte smakelijke eten dat toch wel is door het gebruik van zaken waar mensen bang voor zijn (met rede indien te veel).

Ossewit voor de frieten, pakken boter voor bv. puree, ...
Komt nog bij dat voor de traditionele gerechten die mijn vrouw maakt men varkensvet gebruikt (reuzel).
Dat ze groot gelijk heeft! Wat is puree zonder ne klont boter er in he. Gebruikt ze trouwens hardkokende patatten? Dat maakt ZO veel betere puree ipv die voze bloemzakken. Nicola patatten bv.

Dat ze groot gelijk heeft! Wat is puree zonder ne klont boter er in he. Gebruikt ze trouwens hardkokende patatten? Dat maakt ZO veel betere puree ipv die voze bloemzakken. Nicola patatten bv.
Het zijn geen Nicola maar iets anders hardkokend (Marilyn dacht ik). Eerste keer ik haar puree proefde kon ik niet geloven hoe lekker het was, maar het was denk ik ook meer room en boter dan aardappelen.

We eten natuurlijk niet altijd zo.

Trouwens, wij hebben geen frietketel, dat komt hier niet binnen. Als we dan echt frieten willen eten gaan we wel gewoon naar de frituur.

Laatst bewerkt:
Bij ons is de airfryer er ook gekomen voor de geur (en om toch een klein beetje minder vettig te eten). Wij hebben een open keuken en een trap in de living naar de slaapkamers. Dus als we frieten bakten en ge waart vergeten om de slaapkamerdeur dicht te doen rook het tot in die kamers naar de frieten. Nog een tijdje telkens de frietpot op het terras gezet, maar dat kon natuurlijk enkel bij goed weer en ook niet in de winter want het schuifraam moest op een spleet blijven voor de verlengkabel. (geen aansluiting voor electriciteit buiten).

Als ik alleen woon en ik heb een aparte keuken denk ik wel van terug een frietpot te kopen, alhoewel ge ook altijd met dat vet zit na 10 beurten. Om daar nu telkens voor naar het containerpark te moeten rijden, lijkt me ook zo`n gedoe.

En de airfryer houden we sowieso voor de steak te bakken.

Die hapjes voor in de airfryer, die zijn dacht ik gewoon vettiger gemaakt zodat ze nog op iets trekken. Het vet of de olie die je uitspaart door zonder frituurvet te bakken, zit dus gewoon in de airfryer-hapjes zelf vervat.

Dat is natuurlijk wat ze mij vertellen en wat ik graag geloof omdat ik een frituurketeltje heb.

Met vriendin geprobeerd onze eigen pasta te maken (dus bloem, eieren etc en met zo'n pastarolmachine). Trok op niets. :frown:

Je weet dat je oud aan het worden bent wanneer je niest en er iets in uw nek schiet.
Als ik onverwacht moet niezen, en me dus niet schrap kan zetten schiet er altijd iets in mijn schouders. Na ongeveer een halfuurtje begint de pijn langzaamaan weg te gaan.

Zo het gevoel dat ik uitgerokken ben geweest door een Middeleeuws marteltuig.

Iedereen binnen de straal van 500m heeft me dan ook horen niezen...

Je bent pas echt oud wanneer je niest en je daardoor in je broek piest. Dus nog niet panikeren.
Nee, je bent pas echt oud wanneer men je pamper komt verversen nadat men je horen niezen heeft.

Er is een lange ladder af te gaan tussen zorgenvrij niezen en oud zijn.

Pijnstiller moeten nemen voor mn voet. Ik heb daar ten gevolge van een accident sowieso bijna altijd al een beetje het gevoel in alsof ik een schoen draag die een maat te klein is, maar om de een of andere reden is de pijn vandaag bijna niet te harden. Normaal heb ik dat enkel na een lange wandeling of na gelopen te hebben (ook 1 van de redenen dat ik gestopt ben met start to run enkele jaren geleden). Maar gisteren heb ik niets speciaals gedaan. Nu ja, vanmorgen was mijn voet wel ook in een kramp geschoten, maar dat gebeurd wel meer.

Pijnstiller moeten nemen voor mn voet. Ik heb daar ten gevolge van een accident sowieso bijna altijd al een beetje het gevoel in alsof ik een schoen draag die een maat te klein is, maar om de een of andere reden is de pijn vandaag bijna niet te harden. Normaal heb ik dat enkel na een lange wandeling of na gelopen te hebben (ook 1 van de redenen dat ik gestopt ben met start to run enkele jaren geleden). Maar gisteren heb ik niets speciaals gedaan. Nu ja, vanmorgen was mijn voet wel ook in een kramp geschoten, maar dat gebeurd wel meer.
Draag je steunzolen? Misschien heb je er (nieuwe) nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan