Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem met veel van die sitcoms is dat ze niet weten wanneer het juiste moment is om de serie af te ronden. De latere seizoenen zijn vaak bagger of toch van een stuk mindere kwaliteit omdat alle personages karikaturen van zichzelf zijn geworden.

pfoe, iets van 20 kg (studio monitor) op de bus transporteren is een zware cardio gebleken. En dan buschauffeurs die zich in gran turismo wanen.

Allo Allo en zeker Blackadder -buiten de eerste reeks dan misschien- mogen ook in dit lijstje niet ontbreken!
The Fast Show.

Samen met Allo Allo de enige serie waarbij ik de lachband kan vergeven. Tijdloze genialiteit.

mogen die dan openblijven als ze vervallen kapsalons verkopen in die kebabzaak?

edit: toeme, @Lemme was me voor
tenor.gif

Are you being served, daar bleef ik bij hangen als het herhaald werd op een raar middaguur:

Laatst bewerkt:
Had net plaatsbeschrijving in mijn oud appartement waar ik aanwezig moest zijn. Was eigenlijk een appartement waar ik met tegenzin woonde maar bon. De mevrouw van de plaatsbeschrijving kwam met een air af en sprak gedurende de hele plaatsbeschrijving tegen mij alsof ik een kind was dat gestraft moest worden want oei er ontbreekt een glas of oh nee er is een vlek op de vuilbak. De eigenaar boeide het geen flikker en mij ook niet dus waarom dat ze daar zo uit de hoogte voor moest doen.

Ze sprak ook uitsluitend in het Frans, geen probleem, we zijn in Brussel, echter op een bepaald moment vroeg ze me of er een "essuie" ontbrak. Had geen idee wat dat betekende dus ze draaide met haar ogen alsof ik één of andere mongool ben. Ik zoek het vlug op en zie dat ze dus handdoek of "serviette" in het Frans bedoelt. Bon, ik heb m'n Frans geleerd in Frankrijk dus was me niet bewust dat in het Belgisch Frans daar nog een apart woord voor bestond.

Dan zo op het einde triomfantelijk doen dat er 100 EUR wordt afgetrokken van mijn waarborg van 1300 EUR. Allez, proficiat zeker :sarcastic:

Dan zo op het einde triomfantelijk doen dat er 100 EUR wordt afgetrokken van mijn waarborg van 1300 EUR. Allez, proficiat zeker :sarcastic:

Franse bourgeoisie ten top.
Zo een mensen mogen ze van mij gewoon van de trap gooien, en bij het buiten komen overhoop rijden.

Mijn ergernis:
Patserbakken met een hoog "cray frog" gehalte, met een claxon die even luid is als een scheepshoorn, met aan het stuur een beddenpisser die met moeite boven het dashboard uit komt. Veel gel in hun haar dat zodat ze iedereen verblinden als de zon op hun kop schijnt.
"Vette bak, van wie is die?" Euh, van een verniste pruik.

Had net plaatsbeschrijving in mijn oud appartement waar ik aanwezig moest zijn. Was eigenlijk een appartement waar ik met tegenzin woonde maar bon. De mevrouw van de plaatsbeschrijving kwam met een air af en sprak gedurende de hele plaatsbeschrijving tegen mij alsof ik een kind was dat gestraft moest worden want oei er ontbreekt een glas of oh nee er is een vlek op de vuilbak. De eigenaar boeide het geen flikker en mij ook niet dus waarom dat ze daar zo uit de hoogte voor moest doen.

Ze sprak ook uitsluitend in het Frans, geen probleem, we zijn in Brussel, echter op een bepaald moment vroeg ze me of er een "essuie" ontbrak. Had geen idee wat dat betekende dus ze draaide met haar ogen alsof ik één of andere mongool ben. Ik zoek het vlug op en zie dat ze dus handdoek of "serviette" in het Frans bedoelt. Bon, ik heb m'n Frans geleerd in Frankrijk dus was me niet bewust dat in het Belgisch Frans daar nog een apart woord voor bestond.

Ik kende eigenlijk enkel essuie-main, wist niet dat ze daar in Frankrijk serviette tegen zeggen.

Nuja, als iemand die hoogstwaarschijnlijk ééntalig is arrogant doet omdat jij in je 2de/3de taal een woord niet weet, is het ook duidelijk waar ze haar attitude kan steken zeker? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan