Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beterschap op komst. Vanaf dit weekend droger en de week nadien richting 25 graden
Laat ons raden.
25 graden, maar doordat het zo lang nat geweest is zal het zeer tropisch aanvoelen. De dagen nadien klimt het kwik nog wat hoger zodat het pas echt niet meer te doen is, het zweet breekt uit als je nog maar met je ogen knippert. Dan krijgen we 's avonds onweersbuien, en de dag nadien zitten we weer in hetzelfde weer als nu.

Ik denk dat die lange droge en warme periodes van de afgelopen drie jaar echt wel uitzonderlijk waren.

Gisteren tijdens tennissen iets in de zijkant van mijn rug geschoten, voelt eerder aan als onderkant ribbenkast.
Beetje ongemakkelijk geslapen, maar niks overdreven. Tot ik deze morgen moest niezen. :eek:
Zo'n pijnscheut op die plaats.
Pffff, weer dat praktisch gedoe om naar den dokter te gaan om nadien dan niet echt nodig te blijken :(

Het nieuwe sluikstorten: waarom 's nachts nog eindeloos rondjes rijden met uw auto vol afval op de meest verlaten plekken als je het evengoed gewoon schaamteloos op de stoep voor uw huis kunt dumpen? Het enige wat je nog moet doen is er een bordje: "Gratis mee te nemen!" bij zetten en je bent blijkbaar verlost van al uw zonden. :thumb:

De mens zijn vindingrijkheid is toch echt grenzeloos als het aankomt op luiheid en egoïsme he? Ik durf wedden dat sommigen er zich zelfs als weldoener voor de arme mensen mee beschouwen. Als het zo doorgaat liggen er straks overal gebruikte pampers op de stoep "zodat de arme mensen deze nog kunnen uitwassen en hergebruiken! Gratis hé!". Nee, echt merci gasten. We zijn vol dankbaarheid voor jullie gulle giften. :sarcastic:

Het nieuwe sluikstorten: waarom 's nachts nog eindeloos rondjes rijden met uw auto vol afval op de meest verlaten plekken als je het evengoed gewoon schaamteloos op de stoep voor uw huis kunt dumpen? Het enige wat je nog moet doen is er een bordje: "Gratis mee te nemen!" bij zetten en je bent blijkbaar verlost van al uw zonden. :thumb:

De mens zijn vindingrijkheid is toch echt grenzeloos als het aankomt op luiheid en egoïsme he? Ik durf wedden dat sommigen er zich zelfs als weldoener voor de arme mensen mee beschouwen. Als het zo doorgaat liggen er straks overal gebruikte pampers op de stoep "zodat de arme mensen deze nog kunnen uitwassen en hergebruiken! Gratis hé!". Nee, echt merci gasten. We zijn vol dankbaarheid voor jullie gulle giften. :sarcastic:
Haha, ik erger me daar ook mateloos aan. In mijn straat hebben zo ooit eens twee stoffen autostoelen enkele weken in weer en wind op de stoep gestaan met een bordje 'gratis' er bij. Nochtans zijn de eerste 100 kg gratis op het containerpark, maar zelfs dat is er voor velen te veel aan.

Ik volg een paar van die verkoop/weggeef-groepen op Facebook. Wat ge daar ziet passeren is hilarisch.
Hoeveel mensen hun terras gratis willen laten opbreken, of hun net niet ingevallen tuinhuis willen laten afbreken.
"Gratis hout" is ook zo ene. Meestal bewerkt afvalhout.

Ik volg een paar van die verkoop/weggeef-groepen op Facebook. Wat ge daar ziet passeren is hilarisch.
Hoeveel mensen hun terras gratis willen laten opbreken, of hun net niet ingevallen tuinhuis willen laten afbreken.
"Gratis hout" is ook zo ene. Meestal bewerkt afvalhout.
Ik zet ook wel zo'n dingen op tweedehandds hoor. Gratis laminaat en dergelijke. Als het niet opgehaald wordt, doe ik het wel naar het containerpark, maar als ze het komen ophalen is het minder werk voor mij. Ik zou dat nu wel niet buiten zetten.

Vanmorgen rond 5u30 zat er onder mijn slaapkamerraam een jonge kauw te krijsen waarop die ouders op hun beurt begonnen te krijsen.
Dat was gezellig wakker worden... :sop:

Gisteren stond er ook zo ineens een oude zetel in de gemeenschappelijke tuin met "gratis" op. In de gietende regen :sarcastic:

Dat bepaalde nutsbedrijven mijn geld pas terugstorten op de vervaldag.
Ik krijg tien dagen om mijn factuur te betalen, zij mogen terugbetalen als ze hun interest op mijn geld gekregen hebben.
Bende f*cking tamzakken en opportunisten.

Is echt verschrikkelijk. Als ik ga lopen kom ik dat enorm vaak tegen. Dan staat daar een oude wasmachine van 30 jaar oud buiten op het midden van het voetpad "gratis". Pure luiheid om het weg te brengen en gierigheid om de kosten van het containerpark te betalen.

Is echt verschrikkelijk. Als ik ga lopen kom ik dat enorm vaak tegen. Dan staat daar een oude wasmachine van 30 jaar oud buiten op het midden van het voetpad "gratis". Pure luiheid om het weg te brengen en gierigheid om de kosten van het containerpark te betalen.
Dat kost dan nog niet eens iets. Mogelijks de bestelwagen om het weg te doen ja. Ik dacht zelfs dat ze die grote toestellen met het groot huisvuil kwamen ophalen.

Dat kost dan nog niet eens iets. Mogelijks de bestelwagen om het weg te doen ja. Ik dacht zelfs dat ze die grote toestellen met het groot huisvuil kwamen ophalen.
Hangt af van gemeente tot gemeente (of intercommunale waarschijnlijk). Hier is er nog zoiets, elke 3 maand ofzo als je op voorhand reserveert. Ook zo goed als niets natuurlijk, dus als je dan nog vervoer moet huren ben ik niet echt verbaasd dat mensen voor de makkelijke oplossing gaan aangezien die toch sociaal wordt aanvaard. Ik zie het ook meer en meer, brol de stoep op, gratis mee te nemen.

Zelf ben ik recent pas voor de eerste keer in mijn leven naar een containerpark geweest en ondanks altijd te horen hoe verdomd duur dat toch is vond ik dat eigenlijk spotgoedkoop. Het enige probleem voor mij is het vervoer, zonder aanhangwagen is het gewoon een vuiligheid om een berg gebruikte roofing tot daar te krijgen. Ik zou dus best willen bijbetalen om "de mannen van de gemeente" dat te laten ophalen 1x in de maand ofzo.

en ondanks altijd te horen hoe verdomd duur dat toch is vond ik dat eigenlijk spotgoedkoop
Dat hangt echt af van gemeente tot gemeente, en van intercommunale tot intercommunale. Waar ik vandaan kom kun je erg veel fracties gratis binnenbrengen, en is er voor sommige van de andere fracties een maximumplafond/jaar, en als je daaronder blijft, is dat ook gratis (onderandere snoeiafval & tuinafval), alles daarboven, of degene zonder vrijstelling, is aan erg schappelijke tarieven.

Waar ik nu woon is werkelijk iedere fractie vanaf de eerste gram betalend (zelfs papier, wat wel gratis aan huis opgehaald wordt), en aan absolute Hilton-prijzen, behalve hetgene dat van Vlaanderen uit écht gratis aanvaard moet worden (oude electro, KGA, asbest). En dan nog is dat met de grootste tegenzin.

Om je een idee te geven wat hier vreemd genoeg betalend is:
Oude Metalen, papier, hout, herbruikbare goederen, textiel. PMD (in blauwe zak)

Dus jij moet als gebruiker betalen om het af te geven, en zij verkopen het dan nog eens door aan recyclagefirma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan