Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net telefoon gekregen dat "wegens enorme schaarste inhout" mijn tuinhuis met zithoek volgende week niet geplaatst wordt en zeker tot na bouwverlof is uitgesteld.
Schaarste is zo enorm dat ze 20 klanten moeten afbellen, en daar komen ze nu pas achter, een week voor plaatsing. Vorige week had ik nog nog gebeld om te controleren of het zou schuiven en men ging mij voor het einde van de dag terug contacteren. Niet gebeurd dus...

Bende amateurs!

Net telefoon gekregen dat "wegens enorme schaarste inhout" mijn tuinhuis met zithoek volgende week niet geplaatst wordt en zeker tot na bouwverlof is uitgesteld.
Schaarste is zo enorm dat ze 20 klanten moeten afbellen, en daar komen ze nu pas achter, een week voor plaatsing. Vorige week had ik nog nog gebeld om te controleren of het zou schuiven en men ging mij voor het einde van de dag terug contacteren. Niet gebeurd dus...

Bende amateurs!
Het hout van de inhout zal niet voorradig zijn. Ook bij de grammaticabeheerder is er sinds Covid een schaarste op de markt.

Tsja, da's het nadeel als je het "just in time"-principe gebruikt voor leveranciers, om te voorkomen dat je met een berg stock zit die je misschien niet kwijt kunt van plaats. De houtschaarste is overigens geen fabeltje, China is letterlijk alles aan het opkopen van constructiehout.

Dat hangt echt af van gemeente tot gemeente, en van intercommunale tot intercommunale. Waar ik vandaan kom kun je erg veel fracties gratis binnenbrengen, en is er voor sommige van de andere fracties een maximumplafond/jaar, en als je daaronder blijft, is dat ook gratis (onderandere snoeiafval & tuinafval), alles daarboven, of degene zonder vrijstelling, is aan erg schappelijke tarieven.

Waar ik nu woon is werkelijk iedere fractie vanaf de eerste gram betalend (zelfs papier, wat wel gratis aan huis opgehaald wordt), en aan absolute Hilton-prijzen, behalve hetgene dat van Vlaanderen uit écht gratis aanvaard moet worden (oude electro, KGA, asbest). En dan nog is dat met de grootste tegenzin.

Om je een idee te geven wat hier vreemd genoeg betalend is:
Oude Metalen, papier, hout, herbruikbare goederen, textiel. PMD (in blauwe zak)

Dus jij moet als gebruiker betalen om het af te geven, en zij verkopen het dan nog eens door aan recyclagefirma's.

Is dat in Leuven stad dan zo erg? Ik dacht dat het gewoon 2.5 euro per wagenvracht was?

By the way, en ik nu ben ik stout, maar kom gewoon met uw oud papier naar de ecowerf in Oud-Heverlee. Die mannen hier checken nooit uw identiteitskaart, en 't is gratis.

Het hout van de inhout zal niet voorradig zijn. Ook bij de grammaticabeheerder is er sinds Covid een schaarste op de markt.
Goede poging, maar jij gaat het uitstellen van mijn tuinhuis niet kunnen toppen qua ergernis van de dag.
Amai, 1 spatie vergeten, gaan we daar al een aparte post voor maken?

Tsja, da's het nadeel als je het "just in time"-principe gebruikt voor leveranciers, om te voorkomen dat je met een berg stock zit die je misschien niet kwijt kunt van plaats. De houtschaarste is overigens geen fabeltje, China is letterlijk alles aan het opkopen van constructiehout.
Ik geloof gerust dat er een tekort is.
Maar een maand geleden was alles nog zoals gepland en nu ineens moeten ze 20 klanten afbellen. Dat zie je toch aankomen? Zeker als je in de houtsector zit.
Ofwel speelt hun leverancier serieus met hun voeten, ofwel zij met de mijne, ofwel weten ze niet waar ze mee bezig zijn.
Je weet het ook niet he: voor het zelfde heeft er iemand extra geld gegeven om voorrang te krijgen

Goede poging, maar jij gaat het uitstellen van mijn tuinhuis niet kunnen toppen qua ergernis van de dag.
Amai, 1 spatie vergeten, gaan we daar al een aparte post voor maken?
Ik ben blij dat ik mijn thermowood al lang geleden had laten leveren, er is bijna niks mee te krijgen. Zelfs simpele OSB platen zijn schaars.

De frustratie komt vooral uit het feit dat er nog een terras komt tegen het tuinhuis met zithoek en dat sluit aan naar de trap van mijn zwemvijver.
Omdat ik niets van uitstel hoorde, heb ik vorige week paaltjes in de grond gejaagd voor het terras waardoor ik dat nu niet kan afwerken en dus niet netjes in mijn zwemvijver kan. 16m2 ligt daar nu braak, omdat zij dat tekort niet konden zien aankomen.
Ik heb nu voorgesteld dat wij het terras een beetje ruim leggen en dat zij dan bij plaatsing het maar moeten afzagen op de juiste lengte.

Ofwel speelt hun leverancier serieus met hun voeten
Vanuit mijn ervaring weet ik dat een groot deel van toeleveranciers van halffabrikaten écht niet vrijuit gaan hoor: "jaja, we kunnen zeker de bestelling van xxx leveren", om dan de dag zelf te merken dat de helft van uw bestelling ontbreekt.

Is dat in Leuven stad dan zo erg? Ik dacht dat het gewoon 2.5 euro per wagenvracht was?

Ja, er is een vast tarief/voertuig, maar zelfs daar wordt mee gefoefeld.

2,5€ per vracht? Dat is niet duur vind ik.
Bij ons is het 3€ als je langskomt te voet of met de fiets, 6€ als je met de auto afkomt, 12€ voor een enkelasser en 18€ voor een dubbelasser.
Officieel hangt het af van welk materiaal je bij hebt. Vroeger was het ook zo met een strippenkaart. En dan moest je soms 2,5€ betalen of zo, vooral ivm hoeveel grof vuil je bracht.
Maar nu is het altijd die 6 of 12€. Nummerplaat en naam wordt genoteerd.

Watertoevoer is plots weg, geen water meer uit de kraan.
Bij het proberen water te nemen, hoor ik mijn onderbuur keihard schreeuwen en panikeren.
Zou het gerelateerd zijn?
Wat zou dit kunnen zijn?

Watertoevoer is plots weg, geen water meer uit de kraan.
Bij het proberen water te nemen, hoor ik mijn onderbuur keihard schreeuwen en panikeren.
Zou het gerelateerd zijn?
Wat zou dit kunnen zijn?
gewoon nog eens open zetten, als je ze weer hoort schreeuwen kan er een verband zijn.
Dan na vijf minuten nog eens proberen en als ze dan weer schreeuwt kan je met zekerheid zeggen dat het gerelateerd is.

De weersvoorspelling van het weekend. Heb 1 maand ziekteverlof met de orders van de dokter om zo veel mogelijk buitenshuis te zijn. Heel de maand geregend en mijn ziekteverlof teneinde is, komt het goede weer. Had beter een maand later naar de dokter gegaan.

De weersvoorspelling van het weekend. Heb 1 maand ziekteverlof met de orders van de dokter om zo veel mogelijk buitenshuis te zijn. Heel de maand geregend en mijn ziekteverlof teneinde is, komt het goede weer. Had beter een maand later naar de dokter gegaan.
Goede zet van de dokter. Lucht na regenval is gezonder omdat de regendruppels vervuilende deeltjes uit de lucht halen.

Goede zet van de dokter. Lucht na regenval is gezonder omdat de regendruppels vervuilende deeltjes uit de lucht halen.
Hangt van de ziekte af ook he. Ik kan bij regen bijvoorbeeld lastig ademhalen, ook al is die lucht misschien gezonder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan