De gloednieuwe Kondaa in Walibi is de “hoogste en snelste rollercoaster van de Benelux”, maar haalt zo’n tien dagen na de opening de krantenkoppen in Franstalig België om een andere reden. Een jonge vrouw (22) zat al klaar in het treintje, maar kreeg net voor vertrek te horen dat ze toch niet...
www.hln.be
Over een vrouw die geweigerd wordt op de nieuwe attractie van Walibi omdat ze het veiligheidsharnas niet toekregen.
Weer zo een schoolvoorbeeld van hoe de hele discussie rond body acceptance te ver aan het doorslaan is richting alles aanvaarden. Uit het artikel: "“Die reactie was hun manier om me te laten inzien dat ik te dik was”, aldus de Luikse aan
Sudpresse. De vrouw meet 1m 66 en weegt 120 kilogram. De twintiger zag naar eigen zeggen mannen met een hoger gewicht wel probleemloos instappen."
Als ge op 1m66 120 kilogram weegt kan ik me voorstellen dat dat veiligheidsharnas niet toe te krijgen is, wat ze ook zeggen in dat artikel.
Maar liever dan te beseffen dat ge met een BMI van 43,5 dodelijk zwaar zijt, nee hoor, liever klagen in de media dat ge gediscrimineerd wordt
Binnenkort kunnen ze al die series gelijk in de states ook komen draaien in ons Belgenlandje. Degoutant gewoon.