Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, echt neen.
Als werkende mens heb je al maar een beperkte tijd om naar de winkel te gaan, en nog eens telkens op het drukste moment. Maar keer op keer bots je op bejaarden die de hele week de tijd hebben, maar het vertikken om op kalme momenten te gaan winkelen. Vaak nog arrogant genoeg om zelf te vragen om voor te mogen, of in dit voorbeeld: simpelweg voorsteken. Nee, die komen er bij mij ook nooit voor ze.
Dat ze op drukke momenten winkelen snap ik nog wel ergens. Veel ouderen werken nu eenmaal fulltime als babysit voor de kleinkinderen.

Ik snap je hoor, maar die mensen komen soms ook wel speciaal buiten als het wat drukker is om wat volk te zien.
Dat weet ik, maar dat maakt het niet minder egoïstisch. Moesten ze nu nog beleefd zijn en iets vertellen zou ik dat dan nog eerder begrijpen, maar de meesten kijken u aan alsof je ze ter plekke gaat onthoofden.

Dat ze op drukke momenten winkelen snap ik nog wel ergens. Veel ouderen werken nu eenmaal fulltime als babysit voor de kleinkinderen.
Aangezien ze per se met twee willen winkelen, zou er 1 van de twee alleen kunnen gaan en de andere thuisblijven toch?

Neen, echt neen.
Als werkende mens heb je al maar een beperkte tijd om naar de winkel te gaan, en nog eens telkens op het drukste moment. Maar keer op keer bots je op bejaarden die de hele week de tijd hebben, maar het vertikken om op kalme momenten te gaan winkelen. Vaak nog arrogant genoeg om zelf te vragen om voor te mogen, of in dit voorbeeld: simpelweg voorsteken. Nee, die komen er bij mij ook nooit voor ze.
Collect and go doen als je dat zo stoort. Ben je op 5 min binnen en buiten.

Dat weet ik, maar dat maakt het niet minder egoïstisch. Moesten ze nu nog beleefd zijn en iets vertellen zou ik dat dan nog eerder begrijpen, maar de meesten kijken u aan alsof je ze ter plekke gaat onthoofden.
Ja, dat voorkruipen moeten ze bij mij ook ni doen.

Zit in VLAANDEREN, op de grens, hoor ik een geitje heel zielig mekkeren: zat met haar hoofdje en poot onder het hek vast, leek niet los te raken. Ik bel 112 en begin in het Nederlands "en Français s'il vous plait" serieus??? 👿👿👿

Zit in VLAANDEREN, op de grens, hoor ik een geitje heel zielig mekkeren: zat met haar hoofdje en poot onder het hek vast, leek niet los te raken. Ik bel 112 en begin in het Nederlands "en Français s'il vous plait" serieus??? 👿👿👿
Ja maar, was het geen Franstalig geitje? :unsure:

Dient 112 daar ook voor?
'hallo, 112, wat is uw noodgeval'
'hallo, ja, er zit een geit vast in een hek'
'we sturen een ambulance, maar gelieve wat respectvoller te spreken over uw schoonmoeder.'
'ja maar, 't is een ECHTE geit'
'ja dat begrijp ik, dat vind ik ook van die van mij, maar onze gesprekken worden geregistreerd dus gelieve gewoon de term schoonmoeder te gebruiken'

Deel 3 in de stroomstoot saga (zie voorgaande ergernissen).
Volgende donderdag komt er iemand om effectief alles te onderzoeken en van daar kunnen we zien wat er moet gebeuren. Tegen dan is het dag 8 in een huis met geen enkele elektriciteit.

Mijn schoonouders hebben zowel hun huis als een appartement aan zee. Ik heb gevraagd of we zondagavond zouden mogen douchen. We hebben geen warm water en kattewasjes doen ook maar zoveel. Wij beiden moeten maandag weer werken, kinderen hebben school.
Antwoord: Goh...nee, nee zomaar in onze badkamer of vreemden (vreemden, we hebben het dus over hun eigen zoon, kleinkinderen en schoondochter) in ons appartement... nee dat zien we niet zitten. Maar eens jullie huis weer ok is, nemen we de kleinkinderen wel eens mee voor een ijsje.

We hebben dus niet gevraagd om te blijven slapen of zo, of zelfs om was of vaat te mogen doen. Gewoon snel een douche mogen nemen met warm water omdat we qua moraal toch vrij laag zitten op de moment. Maar dat zien ze dus niet zitten.
Naar het zwembad gaan? Leuk voor de kindjes en dan is iedereen proper.

Neen, echt neen.
Ik erger mij er ook aan, maar laat ons nu niet overdrijven. Die mensen mogen ook buitenkomen wanneer ze willen. Het is niet omdat je oud bent dat je een 2derangsburger bent hé. Ik stel mij ook vragen bij al die mensen die het permanent "druk druk" hebben en dus geen 5 min langer in de supermarkt kunnen verdragen.

Wat niet wil zeggen dat je oude mensen moet voorlaten, dat is gewoon slecht gedrag versterken. In Rusland doen ze dat wel bv. maar hier is dat toch echt niet de norm.

Is dat ook niet deels gewoonte? Alhoewel dat misschien stilletjes aan begint te verdwijnen, is dat ook nog altijd de generatie van vrijdag visdag. Meestal hebben zo`n oudjes toch ook hun vaste dagen en gewoontes: ne marktdag, ne kuisdag, ne strijkdag, etc... Allez, die hebben 40 jaar gewerkt en op zaterdag naar de winkel geweest, dan gaan die dat niet ineens omgooien omdat ze op pensioen zijn.

Is dat ook niet deels gewoonte? Alhoewel dat misschien stilletjes aan begint te verdwijnen, is dat ook nog altijd de generatie van vrijdag visdag. Meestal hebben zo`n oudjes toch ook hun vaste dagen en gewoontes: ne marktdag, ne kuisdag, ne strijkdag, etc... Allez, die hebben 40 jaar gewerkt en op zaterdag naar de winkel geweest, dan gaan die dat niet ineens omgooien omdat ze op pensioen zijn.
Weinig inlevingsvermogen is van alle leeftijden hé. En daarmee bedoel ik: Hoeveel mensen denken: Ik ga altijd zaterdag winkelen. Oei maar ik ben nu op pensioen. Oei om de werkende mens te ontlasten, ga ik dan maar dinsdag tijdens de middag naar de winkel. Er gaan niet al te veel mensen zijn, die zo vooruitdenkend zijn. :)

Sterker nog: als je oudere mensen zou aanspreken hierover dan ga je 95% van de keren vermoedelijk de volgende reactie krijgen: Oei ik heb daar nog nooit bij stilgestaan! Die redenering heb ik nog nooit gemaakt, in de verste verte nog niet. :tongue:

Misschien moet er op dat vlak ook vanuit de overheid iets opgezet worden. Als de overheid initiatief neemt, dan ga je toch een deel van de oudere bevolking overtuigen om in de week te gaan winkelen (natuurlijk belange na niet allemaal). --> Dit is een grapje hoor ..

Laatst bewerkt:
Weinig inlevingsvermogen is van alle leeftijden hé. En daarmee bedoel ik: Hoeveel mensen denken: Ik ga altijd zaterdag winkelen. Oei maar ik ben nu op pensioen. Oei om de werkende mens te ontlasten, ga ik dan maar dinsdag tijdens de middag naar de winkel. Er gaan niet al te veel mensen zijn, die zo vooruitdenkend zijn. :)

Sterker nog: als je oudere mensen zou aanspreken hierover dan ga je 95% van de keren vermoedelijk de volgende reactie krijgen: Oei ik heb daar nog nooit bij stilgestaan! Die redenering heb ik nog nooit gemaakt, in de verste verte nog niet. :tongue:
alleen is er ook grote kans dat we aan het fin van ons leven net hetzelfde gaan doen. Op zondag naar de bakker voor onze koffiekoeken, zelfde frietjesdag, zelfde shopdag, etc.

Misschien moet er op dat vlak ook vanuit de overheid iets opgezet worden. Als de overheid initiatief neemt, dan ga je toch een deel van de oudere bevolking overtuigen om in de week te gaan winkelen (natuurlijk belange na niet allemaal).
Lol, moet de overheid nu werkelijk een initiatief opzetten om oudere mensen aan te manen om door de week naar de winkel te gaan? Beetje normaal blijven aub.

Lol, moet de overheid nu werkelijk een initiatief opzetten om oudere mensen aan te manen om door de week naar de winkel te gaan? Beetje normaal blijven aub.
Ik ga ook op zaterdag winkelen, zo rond de middag, lekker rustig want iedereen bijna (oud en jong) moet kennelijk dan thuis zijn.

Bij al dat storend gedrag van oude mensen helpt het soms om te beseffen dat binnen 30-40 jaar wij daar rondschuifelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan