Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen die zich voor een trein gooien, daar kan ik nu echt geen begrip voor hebben.

Daarstraks binnen bij de bakker aan het wachten tot het aan mij is. Je mag er maar met twee binnen nu tijdens corona, staat ook duidelijk aangegeven buiten. Komt er daar ineens een oude vrouw (in de 70 gok ik) binnen gesleft, zonder mondmasker op, en zet haar tussen mij en die andere. Bakker vraagt om terug buiten te gaan wachten, zeker drie keer tot ze het doorhad. Gaat ze dan toch buiten staan wachten maar vlak voor de neus van iemand die daar al stond te wachten. Als ik alles had en terug naar buiten kwam, was ze nergens meer te zien :crazy:.

Waarom liet je haar niet voorgaan?
Het zal je oma of mama maar eens zijn.
Ik laat die oudjes altijd voorgaan hoor, ik stel het zelf voor en soms gaan ze gewoon voor me staan met some attitude maar ik lach dan eens en kijk gewoon de andere kant op.
Soms proberen van die arroganta Anita's dat ook maar hen zet ik met hun dikke koeienreet gewoon op hun plaats en dat is vanachter in de rij.

Deel 3 in de stroomstoot saga (zie voorgaande ergernissen).
Volgende donderdag komt er iemand om effectief alles te onderzoeken en van daar kunnen we zien wat er moet gebeuren. Tegen dan is het dag 8 in een huis met geen enkele elektriciteit.

Mijn schoonouders hebben zowel hun huis als een appartement aan zee. Ik heb gevraagd of we zondagavond zouden mogen douchen. We hebben geen warm water en kattewasjes doen ook maar zoveel. Wij beiden moeten maandag weer werken, kinderen hebben school.
Antwoord: Goh...nee, nee zomaar in onze badkamer of vreemden (vreemden, we hebben het dus over hun eigen zoon, kleinkinderen en schoondochter) in ons appartement... nee dat zien we niet zitten. Maar eens jullie huis weer ok is, nemen we de kleinkinderen wel eens mee voor een ijsje.

We hebben dus niet gevraagd om te blijven slapen of zo, of zelfs om was of vaat te mogen doen. Gewoon snel een douche mogen nemen met warm water omdat we qua moraal toch vrij laag zitten op de moment. Maar dat zien ze dus niet zitten.

Bah wat voor een kutzooi is me dat?

Ik laat die oudjes altijd voorgaan hoor, ik stel het zelf voor en soms gaan ze gewoon voor me staan met some attitude maar ik lach dan eens en kijk gewoon de andere kant op.
Soms proberen van die arroganta Anita's dat ook maar hen zet ik met hun dikke koeienreet gewoon op hun plaats en dat is vanachter in de rij.
Als je elk oud menske op zaterdag bij de bakker moet voorlaten kan je er een half uur langer staan. Ervoor opstaan als er geen plaats is op een bus of trein is maar normaal, maar om ze voor te laten? Allé ja, dat is ook nergens voor nodig.

Bah wat voor een kutzooi is me dat?

Het was niet de bomma die met een looprekje naar de bakker komt he. Ze was nog goed te been. Heb er totaal geen probleem mee om een bejaard iemand voor te laten maar vraag het dan gewoon even he. Nee, gewoon zonder u te bezien vlak voor uw neus komen staan zonder mondmasker of iets terwijl er duidelijk staat dat er maar twee klanten binnen mogen. Het was ook niet dat er buiten nog een rij van meters lang stond he. Er stond buiten nog één iemand.

Deel 3 in de stroomstoot saga (zie voorgaande ergernissen).
Volgende donderdag komt er iemand om effectief alles te onderzoeken en van daar kunnen we zien wat er moet gebeuren. Tegen dan is het dag 8 in een huis met geen enkele elektriciteit.

Mijn schoonouders hebben zowel hun huis als een appartement aan zee. Ik heb gevraagd of we zondagavond zouden mogen douchen. We hebben geen warm water en kattewasjes doen ook maar zoveel. Wij beiden moeten maandag weer werken, kinderen hebben school.
Antwoord: Goh...nee, nee zomaar in onze badkamer of vreemden (vreemden, we hebben het dus over hun eigen zoon, kleinkinderen en schoondochter) in ons appartement... nee dat zien we niet zitten. Maar eens jullie huis weer ok is, nemen we de kleinkinderen wel eens mee voor een ijsje.

We hebben dus niet gevraagd om te blijven slapen of zo, of zelfs om was of vaat te mogen doen. Gewoon snel een douche mogen nemen met warm water omdat we qua moraal toch vrij laag zitten op de moment. Maar dat zien ze dus niet zitten.
"Kleinkinderen? Welke kleinkinderen? Jullie hebben toch geen kleinkinderen meer?"

Weer een paar schoenen wat al na een paar maanden achteraan aan de hiel een gat heeft in het stof/bekleding van de schoen.

Heb ik altijd aan de hand omdat ik een afwijking heb op mijn hiel waardoor er extra bot is gegroeid en dat is eigenlijk een soort uitstulping achteraan de hiel dus daar schuurt dat altijd retesnel door het stof van een schoen waardoor je een gat krijgt in die schoen achteraan en dan schuur je al snel tegen het plastic/rubber wat erachter zit

Begin ik wel wat beu te worden dat het altijd meteen gebeurd met nieuwe schoenen want het is toch al snel oncomfortabel, bestaat blijkbaar wel een operatie voor om te fixen ( verwijderen van het extra bot ) maar blijkbaar moet je dan 4 weken op krukken er na en nu met heel die covid denk ik toch niet dat ze me binnen pakken voor zo een basic behandeling.
Achja hopelijk voor tegen het einde van het jaar ofzo.

Als je er pijn door hebt, gaat dat snel hoor! Mijn moeder heeft er ontstekingen en dus veel pijn door: begin maart afspraak bij de orthopedist, 2 weken later nmr om de schade in beeld te brengen, eind april lag ze al op het operatiekwartier.

Als het enkel voor last zorgt op vlak van schoenen : vragen aan een schoenmaker om een stukje leer op die plaats aan de binnenkant te bevestigen? Dan ga ik er nu wel van uit dat je deftige schoenen koopt en het niet over synthetische sneakers hebt 😉

Neen, echt neen.
Als werkende mens heb je al maar een beperkte tijd om naar de winkel te gaan, en nog eens telkens op het drukste moment. Maar keer op keer bots je op bejaarden die de hele week de tijd hebben, maar het vertikken om op kalme momenten te gaan winkelen. Vaak nog arrogant genoeg om zelf te vragen om voor te mogen, of in dit voorbeeld: simpelweg voorsteken. Nee, die komen er bij mij ook nooit voor ze.

Neen, echt neen.
Als werkende mens heb je al maar een beperkte tijd om naar de winkel te gaan, en nog eens telkens op het drukste moment. Maar keer op keer bots je op bejaarden die de hele week de tijd hebben, maar het vertikken om op kalme momenten te gaan winkelen. Vaak nog arrogant genoeg om zelf te vragen om voor te mogen, of in dit voorbeeld: simpelweg voorsteken. Nee, die komen er bij mij ook nooit voor ze.

In before "oma's moeten maar wachten met ontbijten tot de werkmens gaan werken is!"

In before "oma's moeten maar wachten met ontbijten tot de werkmens gaan werken is!"
Alsof het enkel over die bakker zou gaan.
Als je op zaterdag winkelt, staat er aan de kassa meer bejaard volk voor u dan wat anders. En niet om hun dagelijks brood te halen, nee om hun wekelijkse grote inkopen te gaan doen. Sorry, ik heb daar echt geen begrip voor. Gedurende de hele corona-periode ook massaal met twee blijven gaan uiteraard, alleen lukt niet en vooral dat arrogante gedrag altijd, alsof ze door oud te zijn een prestatie hebben geleverd waar wij allemaal met respect naar moeten kijken.

Alsof het enkel over die bakker zou gaan.
Als je op zaterdag winkelt, staat er aan de kassa meer bejaard volk voor u dan wat anders. En niet om hun dagelijks brood te halen, nee om hun wekelijkse grote inkopen te gaan doen. Sorry, ik heb daar echt geen begrip voor.

Ik snap je hoor, maar die mensen komen soms ook wel speciaal buiten als het wat drukker is om wat volk te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan