Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteraard, maar enkel maar tegen narcistische pretentiewijven met een BMW. Geen compassie met die typetjes.

Sorry, maar is dit een aflevering uit In de Gloria ofzo?
Het wordt wel wat tijd dat ge dan wat doet aan uw fysieke weerbaarheid als ge het niet kunt halen van pretentiewijven met hun BMW. Volg eens een cursus zelfverdediging, ga boxen, doe aan karate. Er is zoveel dat je kan doen.
:unsure:

Als ik dat hier zo lees mogen we blij zijn dat er kinderen aanwezig waren, of we konden het volledige verhaal gaan lezen in de lokale rubriek van HLN.

In dezelfde post zeggen "je hebt gelijk, ik heb te pittig gereageerd" en dan in de volgende zin ineens een tackle met 2 voeten vooruit en "misschien gebruik ik de volgende keer mijn pepperspray". Daar mis ik toch precies een denkproces of twee :unsure:

Ik vraag me af wat er zou gebeurd zijn (of juist niet) als die soccermom vervangen werd door een brede basketballer van 2 meter en 120kg?

Of verstond je dat juist onder pick your fights?

Ik heb zo eens iemand ongewild doen denken dat ik hem aan het achtervolgen was.

In het kort: Ik steek een slak voorbij (zone 70, die reed 50). Tijdens het voorbijsteken probeert die mij te rammen, begint te toeten, te flashen en doet teken om me aan de kant te zetten.
Ik zet me aan de kant.
Kerel (oudere man van ong.60) geeft gas en rijdt weg.
Ik rij verder (achter die gast, maar dan tegen 70 :) )
Toevallig was het wat omleiding dus ik reed gewoon naar huis, maar die gast begint gekke dingen te doen (naar links pinken en dan toch naar rechts rijden, opeens heel hard versnellen, constant in zijn spiegel kijken,...)). Maar hij koos toevallig telkens de weg die ik moest volgen.
Uiteindelijk zwiert die zich redelijk agressief op een oprit, snel in achteruit en keert om en rijdt met heel veel lawaai weg (wellicht in eerste volle gas)
(Een paar dagen later zie ik die zijn auto geparkeerd een straat verder dan mij...)

Heb ook zo ooit es iets voor gehad op de snelweg. Reed achter één in de file en die had mij precies goed in het oog.
Want ik was zwaar aan het viben op Fiesta van R Kelly, ik ken die clip bijna van buiten en deed dit moveke met mn 3 vingers na gelijk in de clip.

Die voor mij reageert direct door mij de middelvinger te geven en haar om te draaien :rofl:

"Het was gewoon de muziek madam!"

Eens een autotje willen voorbijsteken op een baan waar je 70 mag en zij 50 waren aan het rijden. Begint die kerel wel niet te versnellen tot 90 km/u zeker. Toch eens goed de middenvinger omhoog gestoken. Had ik beter niet gedaan. Was een auto gevuld met Noord-Afrikanen. Die begonnen dingen uit hun auto op mij te gooien, aan rood licht gewoon blijven staan, remchecken etc.
Op een bepaald moment komen we dan op een baan waar je met twee naast elkaar kan rijden. Heb hen toen mooi duidelijk gemaakt dat ik alles aan het filmen was met mijn dashcam. Ze hebben ze zich daarna snel uit de voeten gemaakt 😂

Heb ook zo ooit es iets voor gehad op de snelweg. Reed achter één in de file en die had mij precies goed in het oog.
Want ik was zwaar aan het viben op Fiesta van R Kelly, ik ken die clip bijna van buiten en deed dit moveke met mn 3 vingers na gelijk in de clip.

Die voor mij reageert direct door mij de middelvinger te geven en haar om te draaien :rofl:

Hier ook in de auto, m'n dochter leert de cijfers met haar vingers.

"papa ben ik zoveel jaar oud? *toont aantal vingers*
-nee schat zo *toont de vingers in de lucht*

De auto achter mij deed mij rare gebaren terug. :laugh:
Maar alé kwas niet getriggered, dus de die liet ik met rust.

Misschien dacht ze dat ge de drie vingers van white power omhoog stak? :)

Als er één iets is in het verkeer waar ik een hekel aan heb, zijn het mensen die denken het beter te weten/kunnen dan anderen en daardoor hun gedrag (te snel rijden, mensen de pas afsnijden, ...) gaan goedpraten.

Een paar weken geleden had ik zo een terugkommoment van mijn rijbewijs dat ik nog niet lang geleden heb gehaald. Je moest jezelf beoordelen op 10 met in het achterhoofd dat een gemiddelde chauffeur een 5/10 was. Zowat iedereen gaf zichzelf een 6 of hoger. Keep in mind dat we hier spreken over mensen die maximaal 9 maanden hun rijbewijs hebben. De twee hoofdvogels waren ne kerel die zichzelf een 8 (het hoogste van de hele groep) gaf, maar dan bij de oefeningen waar uw overzicht gepeild werd een paar flagrante missers had gemaakt (waardoor hij in het echt iemand zou hebben aangereden) en nen andere die zichzelf een 7 gaf hoewel hij al 3 keer een serieus accident had gehad of had moeten voorkomen wegens verkeersagressie/rijden onder invloed. 🤣

Ik kan er echt niet regen als ik met iemand meerijd die continu zit af ge geven op andere chauffeurs op de baan en net door zich overal druk in te maken zelf het overzicht verliest.

Laatst bewerkt:
Die was geënerveerd omdat jij daar met een tiener op de achterbank zonder handen zat te rijden.
Nee ik reed met 1 hand nog. Ze is maar 4 hoor, dus 1 hand opsteken lukt nog. Mocht ze 6 of meer zijn, dan ging het idd moeilijker.

Ik rij op een baan met 2 rijstroken. Verder worden door wegenwerken de 2 rijstroken 1 rijstrook. Ik rij op de linkerbaan. Iedereen voor mij is mooi aan het ritsen, maar diene kalle naast mij was pots en zéér bewust aan het bumperrijden waardoor ik niet kon invoegen. Ritsen is nochtans wettelijk verplicht. Ik was al halfweg met mijn manoeuvre bezig, dus het was bijna een botsing. Zij claxoneert, ik claxoneer. M'n dochter in de achterbank vindt dat claxon héél leuk, maar ik was echt pissed of. We reden 1mm van elkaar. Al bij al, de aanhouder wint, dus kheb mij kunnen toevoegen.
Ik wil niet ingaan op de daaropvolgende agressie, maar aan deze uitleg te horen en de woorden in het vet in rekening brengend, waart gij wel niet vlak voor de versmalling aan het invoegen. Anders had ge geen plaats om zij aan zij te rijden en vol te houden en ook nog te winnen, dan zat ge tegen de versmalling. Aangezien gij het manoeuvre doet, zijt gij in fout als dat niet vlak voor de versmalling is want dan is dat geen ritsen, toch?

Ik wil niet ingaan op de daaropvolgende agressie, maar aan deze uitleg te horen en de woorden in het vet in rekening brengend, waart gij wel niet vlak voor de versmalling aan het invoegen. Anders had ge geen plaats om zij aan zij te rijden en vol te houden en ook nog te winnen, dan zat ge tegen de versmalling. Aangezien gij het manoeuvre doet, zijt gij in fout als dat niet vlak voor de versmalling is want dan is dat geen ritsen, toch?
Het was wel vlak voor de versmalling. En het is niet dat we meterslang 1mm naast elkaar reden he, want anders moest ik idd remmen. Ik heb vrij snel "de neus" van m'n auto in een vrije gat gestoken voor haar waardoor zij wel moest remmen of ze reed tegen mij.
Wie ooit eens met de auto reed in Spanje, Italië of Turkije kent die truuken wel, daar doen ze niks anders in de auto.

Het was wel vlak voor de versmalling. En het is niet dat we meterslang 1mm naast elkaar reden he, want anders moest ik idd remmen. Ik heb vrij snel "de neus" van m'n auto in een vrije gat gestoken voor haar waardoor zij wel moest remmen of ze reed tegen mij.
Wie ooit eens met de auto reed in Spanje, Italië of Turkije kent die truuken wel, daar doen ze niks anders in de auto.
Achtervolgen ze elkaar dan ook tot op de parking van de plaatselijke mercadona of upim?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan