Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wtf. U kunnen beheersen in zo'n geval is toch echt wel niet nodig lijkt me.
Tuurlijk wel. Voor dat je het weet staat er een camera, die filmt hoe je een medeburger een lap geeft;
Komt de politie toevallig voorbij gereden en zien die dat jij een lap geeft of erger;
Word je gefilmd door tieners, die constant met hun gsm bezig zijn en verschijn je op het HLN;
Door hierboven, verlies je je job;
Je kan zelf in elkaar getimmerd worden en met wat pech in coma worden geholpen;
...

Altijd de kalmte bewaren, daar maak je indruk mee op anderen en jezelf. Het is lastig in vele situaties, maar je wint er alleen maar bij.

Als er iemand met opzet in je gezicht spuugt en je wil dat die persoon er niet mee wegkomt, kan je proberen die bij zijn kraag te nemen en vragen aan een passant om de politie te bellen (want je hebt bewijs op je gezicht). Wringt hij tegen, op de grond neerleggen (als dat gaat) en immobiliseren. Nu, een knie in de nek raad ik niet aan, na vorig jaar, maar op de schouders een knietje leggen kan geen kwaad.
Je kan aan andere passanten vragen om ledematen vast te houden, zodat er niet de link kan gelegd worden naar Floyd en burgers die na-apen.

Ik had me in de week vier flessen passata gekocht voor in de spaghettisaus. Vandaag was één van die flessen hun grote dag, dus groentjes aangestoofd, vlees erbij, wijn laten inkoken, tomatenpasta even laten aanbakken om het zure ervan weg te nemen ... en dan tijd voor de passata!

Een paar seconden aan de dop van de eerste fles zitten draaien en ik kreeg die niet meteen open. Kan gebeuren, even schoongeveegd en nog eens geprobeerd: onwrikbaar. Vreemd. Ik kijk op de dop en zie tot mijn grote verbazing dat dat een veiligheidsdop is, zo eentje waar ge aan de zijkanten moet duwen terwijl ge draait alsof ge een bus bleekwater probeert te ontsluiten. Op een fles passata, waarvoor is dat sapperdekriek wel nodig? Een minuutje liggen sukkelen en nog steeds niets, buiten een pijnlijke hand. Tweede fles: hetzelfde. Derde fles: hetzelfde. Vierde fles: hetzelfde, maar die heb ik na een halve minuut van wanhoop, terwijl rechts van me de basis voor de saus aan het aanbakken was, toch open gekregen. Vraag me alleen niet hoe, dus ik ga voor een backup moeten zorgen die geen veiligheidsdop heeft in het geval dat ik die drie andere flessen die hier nu staan niet open krijg.

Dus: waar zijn we mee bezig, voedingsindustrie? Wat voor dodelijke stoten kan een dreumes uithalen met 720ml vermalen tomaten die uit vierennegentig procent water bestaan? Lijkt me dat het glazen recipiënt waarin ge uw rode brij tot bij die eventueel aanwezige dreumes krijgt toch een groter gevaar vormt dan de inhoud hier. Slaat nergens op, ik ben er zeker een uur lastig om geweest. En niet alleen op die fles, maar ook op het besef dat ik nu op de leeftijd ben gekomen dat ik bij het bereiden van pasta niet enkel een type pasta of een manier waarop kaas geraspt wordt haat, maar ook al een type dop.
Jij kan sappig uw frustratie vertellen. 😁

Ik had me in de week vier flessen passata gekocht voor in de spaghettisaus. Vandaag was één van die flessen hun grote dag, dus groentjes aangestoofd, vlees erbij, wijn laten inkoken, tomatenpasta even laten aanbakken om het zure ervan weg te nemen ... en dan tijd voor de passata!

Een paar seconden aan de dop van de eerste fles zitten draaien en ik kreeg die niet meteen open. Kan gebeuren, even schoongeveegd en nog eens geprobeerd: onwrikbaar. Vreemd. Ik kijk op de dop en zie tot mijn grote verbazing dat dat een veiligheidsdop is, zo eentje waar ge aan de zijkanten moet duwen terwijl ge draait alsof ge een bus bleekwater probeert te ontsluiten. Op een fles passata, waarvoor is dat sapperdekriek wel nodig? Een minuutje liggen sukkelen en nog steeds niets, buiten een pijnlijke hand. Tweede fles: hetzelfde. Derde fles: hetzelfde. Vierde fles: hetzelfde, maar die heb ik na een halve minuut van wanhoop, terwijl rechts van me de basis voor de saus aan het aanbakken was, toch open gekregen. Vraag me alleen niet hoe, dus ik ga voor een backup moeten zorgen die geen veiligheidsdop heeft in het geval dat ik die drie andere flessen die hier nu staan niet open krijg.

Dus: waar zijn we mee bezig, voedingsindustrie? Wat voor dodelijke stoten kan een dreumes uithalen met 720ml vermalen tomaten die uit vierennegentig procent water bestaan? Lijkt me dat het glazen recipiënt waarin ge uw rode brij tot bij die eventueel aanwezige dreumes krijgt toch een groter gevaar vormt dan de inhoud hier. Slaat nergens op, ik ben er zeker een uur lastig om geweest. En niet alleen op die fles, maar ook op het besef dat ik nu op de leeftijd ben gekomen dat ik bij het bereiden van pasta niet enkel een type pasta of een manier waarop kaas geraspt wordt haat, maar ook al een type dop.

Ik voel deze zo hard!!:lol:
Heb dat nl met die pakken waspods van bvb Ariël, ik sloop die hele kutzooi omdat ik het deksel niet openkrijg.:lol:
Ze hebben het niet alleen kinderen onmogelijk gemaakt maar de gehele mensheid shiiiit man

Ik had mijn slijpschijf al bovengehaald!

Is er iets dat tegenwoordig wel op tijd kan geleverd worden?

Grafische kaarten: al half jaar sta ik op een wachtlijst met een pre-order.
Fietsen: een jaar wachten voor een fiets, onderdelen ook hopeloos
Tuinslangbox van Gardena om aan de muur te hangen: verwacht midden juni.
Ik wacht al sinds 16 maart op mijn drone, levertijd onbekend.
Ze weten het zelf niet bij de shop wanneer die effectief geleverd gaat worden.
Laatste info dat ze gegeven hebben was dat hij zou vast zitten in de UK.
Gisteren zie ik dan een foto voorbij vliegen dat de nieuwe drones van dji geleverd zijn.
Hopen dat mijn order er ook ergens tussen zit dan.

Auto besteld voor mijn vrouw ook een rc, levertijd onbekend en net het zelfde met mijn batterijen.
Wel leuk zo dat je ze eigenlijk heel hard nodig hebt.

Ok, het is nog 6 jaar eer ik in die situatie zit maar ik ben er nu al lastig om.

De loterij van de schoolkeuze zet kwaad bloed: “Drie opties aangeduid, geen enkele school toegewezen”

Gisteren was ik aan het koken en naar Miles Davis - kind of blue aan het luisteren. Komt mijn vriendin binnen en ze vraagt waarom ik naar liftmuziek aan het luisteren ben :wallbash:

Ik wacht al sinds 16 maart op mijn drone, levertijd onbekend.
Ze weten het zelf niet bij de shop wanneer die effectief geleverd gaat worden.
Laatste info dat ze gegeven hebben was dat hij zou vast zitten in de UK.
Gisteren zie ik dan een foto voorbij vliegen dat de nieuwe drones van dji geleverd zijn.
Hopen dat mijn order er ook ergens tussen zit dan.

Auto besteld voor mijn vrouw ook een rc, levertijd onbekend en net het zelfde met mijn batterijen.
Wel leuk zo dat je ze eigenlijk heel hard nodig hebt.
giphy.gif

Gisteren was ik aan het koken en naar Miles Davis - kind of blue aan het luisteren. Komt mijn vriendin binnen en ze vraagt waarom ik naar liftmuziek aan het luisteren ben :wallbash:
Ze dacht natuurlijk dat het "L'ascenseur pour l'échafaud" was ipv Kind of Blue. Wat een barbaar.

Bankoverstap gedaan, alle domiciliëringen in orde gekomen behalve hospitalisatie van het werk. Dus ik mail ze om ze erop attent te maken.

Antwoord:

"Gelieve bijgevoegd document in te vullen met uw nieuwe gegevens en ons per post toe te sturen. Vergeet ook het stickertje niet in de bovenhoek."

Echt, loop een eind heen met uw negentiende eeuwse manier van werken.

Bankoverstap gedaan, alle domiciliëringen in orde gekomen behalve hospitalisatie van het werk. Dus ik mail ze om ze erop attent te maken.

Antwoord:

"Gelieve bijgevoegd document in te vullen met uw nieuwe gegevens en ons per post toe te sturen. Vergeet ook het stickertje niet in de bovenhoek."

Echt, loop een eind heen met uw negentiende eeuwse manier van werken.

Waw, ze zijn al een eind gevorderd.
Ik moet nog alles per gele briefkaart doen (met stickertje in de hoek)

Maar dan maak je wel kans op een spaarrekening van de ASLK.

MET DUIZEND FRANK ER OP!!!
Oh waar is de tijd dat mijn spaarboekje bij de ASLK een echt boekje was waarin dan met een mooie pen werd bijgeschreven wanneer je iets "op het boekje" gezet had :love2:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan