Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net wakker geworden van de wind. Ene stoel lag al op het gras, de lounge stond half gedraaid en een bloempot mogen gaan zoeken. Direct wakker :frown:

GSM nergens te vinden... .

Wel een sleutel teruggevonden in de tenniszak :unsure: .
En? Al teruggevonden?
Ik krijg al een hartverzakking als die nog maar te diep in mijn handtas ligt en ik em niet gelijk vind.
Of in mijn rechterzak ligt terwijl ik links aan het zoeken ben.
Paniek!!:shutup:

En? Al teruggevonden?
Ik krijg al een hartverzakking als die nog maar te diep in mijn handtas ligt en ik em niet gelijk vind.
Of in mijn rechterzak ligt terwijl ik links aan het zoeken ben.
Paniek!!:shutup:

Jawel op terrein 6 hadden ze hem gisteren op de tennis gelukkig gevonden (en binnen gelegd voor dat het regende) :woohoo: .

Je weet dat je eigenlijk in quarantaine moet tot je een negatieve test hebt afgelegd? 🙈
Mijn vriend heeft vrijdag nog een negatieve test afgelegd omdat ie naar ‘t buitenland ging voor z’n werk, vrij zeker dat ‘t dus geen corona is. Maar als het nog verergert ga ik morgen wel naar de dokter.

Idd wat is trouwens het nut van ieder een kar?
Je ziet dat men dan in de winkel hun kar twee rayons verder achterlaat om dan sneller door de winkel te manoeuvreren
Wij gaan elk met een kar de winkel in, maar ieder heeft zijn lijstje. Hij doet de frigo en de diepvries (Okay/Colruyt) en ik doe de rest. Wij komen elkaar maar per toeval tegen en zijn sneller door de winkel. Zo doen wij het al sinds het begin van Corona-periode.

Wij gaan ook met twee. Ik voor ons gezin, mijn vrouw voor haar ouders die zwaar hulpbehoevend zijn. De gezamelijke boodschappen passen dan ook niet in één kar.

Dus er zijn wel degelijk "legit" reden om soms met twee karren als koppel binnen te gaan, maar sommige mensen zijn gewoon te kortzichtig om zoiets te snappen.

Snap ik wel, maar dan zie je de mensen toch nog hun kar achterlaten om snel nog dingen te gaan halen
Ik vind dat een stuk minder storend/hinderlijk dan mensen die hun kar opzij zetten om dan in het midden van het gangpad dat resteert te gaan kijken welk wasmiddel ze nu gaan proberen.

Dan heb ik véél liever dat ze hun kar ergens droppen waar ze niet in de weg staat, zodat de mensen die op voorhand nadenken over dat soort zaken sneller en vlotter door de winkel kunnen.

Wat een verschrikkelijke bank is ING toch geworden...
Vroeger waren we met plezier klant en altijd vriendelijk, goed en snel geholpen.
Nu zijn we al een tijdje bij een andere bank (bij ING wou men geen enkele moeite doen of een competitief aanbod voor onze lening, de achteruitgang was toen al duidelijk begonnen want voor alles moest gebeld en vooral lang gewacht worden).

Nu probeer ik onze rekeningen daar af te sluiten maar het is bijna onmogelijk om een afspraak te maken. Het kantoor zelf zit op slot en er hangt een poster dat je online een afspraak moet maken of bellen.
Op de site zelf kun je niet rechtstreeks een afspraak maken maar moet je eerst een reden selecteren en uiteindelijk kun je een formulier invullen waarmee ze je binnen de 3 werkdagen zullen contacteren. Lekker snel. Overal wordt je gepusht naar de self-service waarbij de acties die we willen onmogelijk zijn. We hebben ook geen toegang meer tot de app of online banking.

Dan maar gebeld naar het telefoonnummer die vermeld stond. Eerst >5 minuten moeten luisteren naar boodschappen dat we alles via de app/online kunnen doen (niet dus). Daarna moet je in 1 zin ingeven waarvoor je belt. Dit wordt dan blijkbaar dmv. spraakherkenning bekeken waardoor ze je nog eens suggesties geven over online self-service waar we geen toegang tot hebben.
Daarna 10 minuten wachten tot je iemand aan de lijn krijgt die je, 2 keer raden, weer doorverwijst naar de online service...

Na met handen en voeten uit te leggen dat we daar geen toegang meer tot hebben en die actie (afsluiten zichtrekening) zelfs niet kan via online banking (nagekeken bij een kennis) wou hij toch een afspraak maken bij ons kantoor.
Ik word even in de wacht gezet om na 5 min terug te komen dat ze aldaar de telefoon niet opnemen (middagpauze). WTF, dus ook weer geen mogelijkheid om een afspraak in te plannen.
De persoon aan de lijn ging een bericht achter laten en men zal mij (misschien) contacteren. Als ze dat niet deden, dan moet ik terugbellen en een kaart aanvragen om alles online af te sluiten.

Of in het kort: waar zijn we mee bezig?

Mijn vriend heeft vrijdag nog een negatieve test afgelegd omdat ie naar ‘t buitenland ging voor z’n werk, vrij zeker dat ‘t dus geen corona is. Maar als het nog verergert ga ik morgen wel naar de dokter.

Ergens klopt er iets niet in je redenering. Zo heeft niemand corona want ze kennen wel iemand met een negatieve test. De enige manier om zeker te zijn is zelf een test te doen.

Lol. Mijn broer is gisteren naar de dokter geweest en is niet zwanger. Ik kan dus niet zwanger zijn.

Lol. Mijn broer is gisteren naar de dokter geweest en is niet zwanger. Ik kan dus niet zwanger zijn.
Niet te onnozel doen hé. Als zij geen contact heeft buiten haar vriend en die heeft net negatief getest, is de kans wel heel klein dat ze nu Corona zou hebben.

Het is een risico inschatting natuurlijk maar ge hebt ook niet alle info om te zeggen of het een groot of klein risico is.
+ Voor het zelfde geld zit ze nog thuis met haar kind en komt ze de komende week sowieso niet in contact met andere mensen?

Ik doe het zelf soms ook maar zonder duidelijke informatie en reden zijn zo'n opmerkingen van derden vooral irritant.

Wij gaan ook met twee. Ik voor ons gezin, mijn vrouw voor haar ouders die zwaar hulpbehoevend zijn. De gezamelijke boodschappen passen dan ook niet in één kar.

Dus er zijn wel degelijk "legit" reden om soms met twee karren als koppel binnen te gaan, maar sommige mensen zijn gewoon te kortzichtig om zoiets te snappen.

Het feit op zich dat mensen met twee gaan winkelen, stoort me nog niet zo. Hetgeen dat me stoort is dat zulke mensen zich dan vaak ook letterlijk als "bubbel" doorheen de winkel gaan bewegen en het voor andere mensen dus moeilijker wordt te manoeuvreren doorheen de rekken.

In gewone tijden was dat op drukke momenten (wanneer koppels samen één kar hadden) soms al een ramp, maar als zo'n koppel dan met twéé karren alles ophoudt dan wordt het pas echt vervelend.

Dat kan zijn, maar als ge het vriendelijk vraagt gaan die meestal opzij. Desnoods vraag je het onvriendelijk :)

Ik vind dat een stuk minder storend/hinderlijk dan mensen die hun kar opzij zetten om dan in het midden van het gangpad dat resteert te gaan kijken welk wasmiddel ze nu gaan proberen.

Dan heb ik véél liever dat ze hun kar ergens droppen waar ze niet in de weg staat, zodat de mensen die op voorhand nadenken over dat soort zaken sneller en vlotter door de winkel kunnen.

Hier erger ik me ook mateloos aan.
Mensen die op het gemakske de ingrediëntenlijst van een product van buiten aan het leren zijn met hun kar in het midden van de gang.
U even bekijken en dan rustig verderlezen.

Of 2 die mekaar kruisen en dan een klapke beginnen doen.

Ik vond winkelen vroeger al niet leuk, nu is dat helemaal een ramp.
Op voorhand lijstje in volgorde van plaats in de rekken/route en asap daar buiten geraken:ninja:

En hopen dat je chance hebt aan de kassa en niet achter Marriette staat die even wilt socializen met de kassierster.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan