Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Misschien een ontevreden klant?
Ooit vind je de job van je leven.

Loop voor uw leven.

Mijn oma is enkele weken geleden overleden, maar nog iedere keer als ik langs haar huis kom heb ik de reflex "ik ga vlug even een koffie bij haar drinken" en dan komt enkele seconden later het besef dat dat niet meer gaat. Heel vreemd gevoel iedere keer.
Het is al zeer positief dat die reflex iets is dat je had. Het betekent dat jullie een betekenisvolle relatie hadden en elkaars gezelschap apprecieerden. Dat ze een familie nalaat die om haar gaf. Ik ken natuurlijk de omstandigheden niet exact, maar da's toch de allerbeste manier om heen te kunnen gaan, door betekenisvolle relaties op te bouwen en mensen nalaten die aan je blijven denken. Sterkte alvast.

Het is al zeer positief dat die reflex iets is dat je had. Het betekent dat jullie een betekenisvolle relatie hadden en elkaars gezelschap apprecieerden. Dat ze een familie nalaat die om haar gaf. Ik ken natuurlijk de omstandigheden niet exact, maar da's toch de allerbeste manier om heen te kunnen gaan, door betekenisvolle relaties op te bouwen en mensen nalaten die aan je blijven denken. Sterkte alvast.
Jep. Ze kan trots zijn. Ze had naast haar kinderen ook veel kleinkinderen en achterkleinkinderen. Het enige wat jammer was is dat ze ongeveer een 15 jaar verder heeft moeten leven zonder mijn opa die ze heel hard miste. Na een tijd is het normaal dat ge uw grootouders moet afgeven. In de toekomst ga ik nog meer genieten van mijn familie en vrienden.

De hond die daarnet besliste dat er een grootse indringer moest geëlimineerd worden..

Ik word wakker van geblaf, gepiep, nagels tegen het raam,...
Ik ga naar beneden, doe het schuifraam open, zie 'm vlotjes over de grasomheining van 1m50 springen (heeft ie nog nooit gedaan) om in een ooghoek een kat over de schutting van de buren te zien verdwijnen...
Bedankt voor de wekservice makker! 😒😤

De hond die daarnet besliste dat er een grootse indringer moest geëlimineerd worden..

Ik word wakker van geblaf, gepiep, nagels tegen het raam,...
Ik ga naar beneden, doe het schuifraam open, zie 'm vlotjes over de grasomheining van 1m50 springen (heeft ie nog nooit gedaan) om in een ooghoek een kat over de schutting van de buren te zien verdwijnen...
Bedankt voor de wekservice makker! 😒😤
Makes mental note, die omheining moet de volgende keer iets hoger worden 🙈🙈🙈

Ik geef de volgende 4 uur toezicht, examen 2e middelbaar. Met 23 leerlingen in een gewoon lokaal, alleen kan er geen enkel raam open (seventies bouw) en de deur moet dicht 'want examen). Vlak voor mij, en ik bedoel ook vlak, tis geen meter tussen) zit er eentje te hoesten en te snotteren dat het geen naam heeft. Sinds gisteren zijn er al vier klassen in volledige quarantaine wegens meer dan 2 besmettingen per klas. Ik begrijp het belang van naar school gaan, maar wie is bij dit soort ochtend nu gebaat?

De leerlingen die de leerstof dienden te kennen tegen vandaag, lijkt me?

Ik begrijp de vraag om onderwijzend personeel prioritair te vaccineren, net als winkelbedienden en iedereen die niet 100% kan telewerken...

Aan de ene kant wel, aan de andere kant zitten er hier gastjes echt naar adem te happen. Je mag van leerlingen verwachten dat ze studeren maar diezelfde leerlingen verdienen ook wel de kans om examens op een wat optimalere manier te maken. Ik besef dat zoiets quasi onmogelijk is maar de invloed op de reproductie van het geleerde op dat examen is toch wel niet te onderschatten.

Ik begrijp jouw frustratie wel hoor, is ook terecht.
Zou me ook in de steek gelaten voelen + in de vuurlinie gezet.

Maar het is wat het is, vrees ik...

Alternatief is x-duizenden jongeren in de steek laten.
Wat mogelijks, en mogelijks ook terecht omdat er ook hier geen andere optie is, zal gebeuren met de beslissingen vandaag.

Ik geef de volgende 4 uur toezicht, examen 2e middelbaar. Met 23 leerlingen in een gewoon lokaal, alleen kan er geen enkel raam open (seventies bouw) en de deur moet dicht 'want examen). Vlak voor mij, en ik bedoel ook vlak, tis geen meter tussen) zit er eentje te hoesten en te snotteren dat het geen naam heeft. Sinds gisteren zijn er al vier klassen in volledige quarantaine wegens meer dan 2 besmettingen per klas. Ik begrijp het belang van naar school gaan, maar wie is bij dit soort ochtend nu gebaat?
En what about stande pede naar huis sturen en examen later laten inhalen?
Dat dit niet onmiddellijk de reflex is als iemand met symptomen zit, is duidelijk een van de redenen dat we over enkele uren weer een harde lockdown mogen slikken..

ergernis van de dag: de afbraak van de oude woningen hiernaast.

open asbestcontainer naast de deur, net in de windrichting. Gezellig.

Ga gisterenavond met die gast gaan praten met de vraag of hij alles schoon toelegt met zijn witte zeilen.

"aj dor ni in roefelt kan da ginne kwood jong" !!! :unsure:

Dat dit niet onmiddellijk de reflex is als iemand met symptomen zit, is duidelijk een van de redenen dat we over enkele uren weer een harde lockdown mogen slikken..
Theorie en praktijk hé...

Dit consequent toepassen betekent in de praktijk dat +-1/3e van uw klas thuis zit ipv op school.
Wat heeft het dan nog voor nut om de scholen open te houden?

(En doordat kinderen zonder symptomen evengoed de ziekte kunnen hebben én overdragen, is het dan zelfs zinvol om zo hard te focussen op symptomen? :unsure:)

Het niveau van de discussie is het corona topic is weer vrij hoog zo te zien. Het was toch al zeker weer 2 weken geleden dat er een vergelijking werd gemaakt met WOII of ambtenarij vs privé. Dat is ook weer verspilde bandbreedte die ik nooit meer terug krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan