Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooral gek dat het mag, bij ons werd er max 1 jaar op voorhand toegelaten (9 maand zwangerschap + 3 maand eer het kind mag gaan).

Ik heb een gelijkaardige ergernis met festivals. Die dingen zijn al uitverkocht nog voor de line-up is gekend. Gaat puur om tonen dat je er geweest bent, niet meer over de muziek.

Titel van een artikel in De Standaard: "Voedingsreuzen vrezen Ozempic-effect: wat als klanten minder chips en koekjes kopen?"

Ligt het aan mij of klinkt dat heel fout? Alsof het erg is dat mensen minder chips en koekjes gaan kopen.

Vrienden van ons (van het assertievere type) die hun plaatsje in de kinderopvang al hebben gereserveerd voor Q1 2025. :wtf:

Mijn frustratie hieromtrent is veelzijdig:
1) Ik haat dat soort van arrogantie.
2) En ik haat het nog meer wanneer dat voorkomt bij vrienden van ons. Want je hebt die mensen wel graag, maar niet als ze zo irritant doen.
3) In het algemeen haat ik dat soort oneindige spiralen en oneindige ratraces, in casu hier de ratrace om steeds vroeger te boeken. Diezelfde ratrace dat je in de zomer al "te laat" bent om een deftige skivakantie te boeken. Dat je uw skivakantie moet boeken vanaf de dag dat je terug thuis bent van uw vorige skireis. Idem met zomervakanties. Idem met weekendjes. Idem met ALLES tegenwoordig. Het creëert een constante druk in de agenda's. Het ontneemt alle spontaniteit in het leven.
Zelfs in uw vrije tijd kies je niet meer wat je wil op dat moment, neen, je moet hetgeen doen waarvan je vorig jaar dacht dat je op dat moment wel eens goesting in zou kunnen hebben. 🤡 Maar psychiater, hoe komt het toch dat we het gevoel hebben dat we geleefd worden? :sarcastic:
4) De idioten die niet doorhebben dat ze al die nieuwe ratraces in gang zetten, hebben uiteraard ook niet door dat ze telkens de initiators zijn van allerlei irritante regeltjes waar de normale mensen dan ook moeten aan voldoen "om misbruik te voorkomen".
5) Waarom wordt dat soort nonsens (plaatsreserveringen op onbestaande baby's/vruchten/foetussen/...) überhaupt toegestaan? Wat is het volgende? Een onbestaande tafel reserveren in een onbestaand restaurant? Alvast een ziekte-uitkering aanvragen voor volgend jaar omdat je volgend jaar al uw skivakantie geboekt hebt en je weleens uw been zou kunnen breken? Een optie nemen op een onbestaand appartement? Ah neen, wacht, er zijn idioten die dat nu al doen. *zucht*

In before "maar als HET SYSTEEM het toelaat, zou het toch dom zijn om het niet te doen!!!".
Jammer genoeg is het voor veel mensen wel de enige mogelijkheid om zeker te zijn van een plaats. Of ben je dit topic (dat je nota bene zelf gestart hebt) vergeten? Ik geloof niet dat we de mensen die vroeg reserveren moeten veroordelen maar beter de reden waarom mensen zo vroeg reserveren aanpakken.

Laatst bewerkt:
Jammer genoeg is het voor veel mensen wel de enige mogelijkheid om zeker te zijn van een plaats. Of ben je dit topic (dat je nota bene zelf gestart hebt) vergeten? Ik geloof niet dat we de mensen die vroeg reserveren moeten veroordelen maar beter de reden waarom mensen zo vroeg reserveren aanpakken.
Je link gaat naar @Loser.

Los daarvan klopt het wel dat we de reden moeten aanpakken. Die mensen verzekeren zich ook enkel maar op een plaatsje dat anders door iemand anders wordt ingenomen.

Albert Heijn levering die geannuleerd is omdat ik zogezegd niet thuis was en nu een boete van 50 euro moet betalen, terwijl ik wel thuis was tijdens het tijdstip. Klantenservice enkel via chat open nu, en na 40 minuten nog steeds geen hulp.

Sinds zondag allergiesymptomen maar mijn pilletjes werkten precies niet... Vannacht enkele uren wakker geweest met koortsig gevoel en zonet een positieve zelftest afgelegd. 🙁

Qr-codes om een overschrijving uit te voeren, waarom werken die soms niet met Payconiq maar wel met een bankapp eigenlijk?
Omdat het één soep is. Je hebt:
  • QR-codes specifiek voor Payconiq, wat ofwel een soort instant overschrijving is ofwel via Bancontact loopt afhankelijk van het type, die laatste kunnen sommige bankapps ook scannen, ofwel een link naar de handelaar waar je dan zelf het bedrag nog moet ingeven
  • SEPA QR: Europese standaard voor QR codes die alle info bevatten die je op dat klassieke overschrijvingsformulier vindt, ondersteund door de meeste bankapps maar niet allemaal
  • QR-codes die niet meer zijn naar een URL van één of andere betaalprovider (Pom bvb.) waar je dan op die webpagina verder kan betalen
  • QR codes gegenereerd voor bvb. bevestigen van kredietkaartbetaling via de eigen bankapp

HEb zo eens een QR code gescand op een brief ivm een betaling.
Dat bracht mij dan naar een website waar nog een QR code stond die ik dan moest scannen om te betalen :ROFLMAO:

Na een echte rot zomer van begin juni tot begin oktober de kers op de taart:
corona!

Dag 6. ( Na 3 slapeloze nachten en 3 nachten dat ik de slaap kon vatten, wat beterschap. Maar ik ben nog zeer zwak. )

Een mens kijkt dan nog eens op p&a en de krant. Man man, wat een ongelooflijke shitshow. Dat had ik niet gemist. Ik moet dan ook zo veel mogelijk wegblijven van die negativiteit online.

Niet dubbel doorspoelen he. Kwestie van geen controle te krijgen.
Mijn verbruikpatroon is sinds december 2022 gewijzigd:
gas -40%
elektriciteit -20%
water -60%

Dubbel red flag want ik heb iemand met buitenlandse roots in de familie. En ben vergeten het webformulier in te vullen, ik verwacht binnenkort de Gestapo die komt lospeuteren waar die terroristen die hier woonden naartoe zijn. Beter dus wél dubbel doorspoelen en verwarmen tot 23° zoals een echte BG'er.

Mijn verbruikpatroon is sinds december 2022 gewijzigd:
gas -40%
elektriciteit -20%
water -60%

Dubbel red flag want ik heb iemand met buitenlandse roots in de familie. En ben vergeten het webformulier in te vullen, ik verwacht binnenkort de Gestapo die komt lospeuteren waar die terroristen die hier woonden naartoe zijn. Beter dus wél dubbel doorspoelen en verwarmen tot 23° zoals een echte BG'er.
Staan uw wc's niet op regenwater?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan