Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar de watermaatschappij gebeld. Dit jaar hebben we er een tweede kind bij, maar dat staat niet correct op de factuur weergegeven.

"Ja meneer, sorry maar die gegevens worden één keer per jaar in het begin aangepast."
"Ah dus ik word eigenlijk gekl*t omdat onze kleine aan het begin van het jaar geboren is."
"Zo moet u het ook niet bekijken, maar we kunnen daar helaas niets aan doen. Nu langs de andere kant werkt het ook. Als iemand het huis verlaat, wordt die wijziging ook pas het volgend kalenderjaar doorgevoerd."

Ffs, daar ben ik de eerste twintig jaar vet mee, ze. :sop:
Klopt, ook idem voor degene die in het jaar recht hebben op sociaal tarief.

Andere nutsvoorzieningen werken met kwartalen en met terugwerkende kracht.

Naar de watermaatschappij gebeld. Dit jaar hebben we er een tweede kind bij, maar dat staat niet correct op de factuur weergegeven.

"Ja meneer, sorry maar die gegevens worden één keer per jaar in het begin aangepast."
"Ah dus ik word eigenlijk gekl*t omdat onze kleine aan het begin van het jaar geboren is."
"Zo moet u het ook niet bekijken, maar we kunnen daar helaas niets aan doen. Nu langs de andere kant werkt het ook. Als iemand het huis verlaat, wordt die wijziging ook pas het volgend kalenderjaar doorgevoerd."

Ffs, daar ben ik de eerste twintig jaar vet mee, ze. :sop:

24 en 28 dec hierzo. Fiscaal- en watervoordelige kinders!

Hij verliest hier zijn extra gratis forfait die nu nog niet wordt meegerekend.
En binnen 20j krijgt hem een jaar extra
En dan gaat de kost van water duurder zijn dus dat is netto winst!

Alle gekheid op een stokje bij vrijstelling OV is dat ook als uw EPC niet op tijd gekend is dan betaal je 1e jaar wel maar dan 5j niet. Maar door indexatie is dat dus een goedkoper jaar dat je betaalt

We zijn met onze konijnen naar de dierenarts geweest om hun nagels te laten knippen. Eén van de twee wordt niet graag vastgepakt, toen het zijn beurt was sloeg hij in paniek en is hij van de tafel gesprongen/gevallen. Hij leek wel oké, we hebben hem wat laten rondlopen in de praktijk en dan hebben we hem uiteindelijk wel terug op de tafel gekregen en zijn nagels kunnen knippen maar zijn rechterachterpoot werd overgeslagen omdat hij duidelijk nog steeds wat overstuur was. Nu zien we hier vanavond thuis dat één van zijn tenen scheef naar boven staat, net bij die poot die niet bekeken was. Dus waarschijnlijk heeft hij aan die val toch een gebroken of verschoven teen overgehouden. Morgenavond terug naar de dierenarts :unsure:

PostNL en hun voorspelling van leveringstijd. Wat is het nut van een tijd geven als het toch niet klopt.

De laatste tijd gaan ze nog een stap verder en staat het geleverd als het niet zo is.

De hond moet oogzalf in zijn oog hebben, maar dat lukt dus voor geen meter... zodra hij ziet dat ik de zalf in mijn hand heb, wurmt hij zich als een aling uit de hoek waarin ik hem met zwanworst gelokt heb...
Dus vandaag bel ik naar de praktijk om te melden dat het me ècht niet lukt.
Meldt de übersympathieke dame (NOT!) die de telefoon opneemt "dat het toch wel zal MOETEN lukken" op een betweterig toontje waar ik crazy van word!
Ja, bitch, ik zal een actieve herderpup zeggen "dat het toch echt wel zal moeten", komt vast goed! Nog een inbreng waar ik wèl iets aan heb?!?
Gelukkig gaf ze de dierenarts zelf door. "Och, het is eerder preventief, ik zou het zo laten. Belangrijk is dat hij zijn pillekes goed neemt!" "Bedoel je die pillekes die hij gisteren van het aanrecht graaide en allemaal in 1x heeft opgegeten? *Schaapachtig gegrinik*" "Ahja, da's juust... Bel mij anders volgende week eens voor een update, de kans is groot met die ingreep dat alles mooi zal genezen!"

Ondertussen maar verder oefenen met doen alsof ik zalf in zijn oog wil doen zeker? 😭
Wat hier al 40+ jaar werkt (allez, veel langer kan ik niet bevestigen vermits niet aanwezig op deze aarde) = likmat invriezen met iets dat hij/zij heel lekker vindt (pindakaas bij de huidige) en op ooghoogte plakken.
Dat geeft u vlot 10 a 15min om die zalf te wrijven.

24 en 28 dec hierzo. Fiscaal- en watervoordelige kinders!
Goed geschoten man!!!
Wij gingen daar ook op mikken, was het godverdomme wel niet van de eerste keer raak. Begin november kwam ze eruit. Dat is dus wel 2 maanden rendement mis geschoten hé!!! :angry:

Wat hier al 40+ jaar werkt (allez, veel langer kan ik niet bevestigen vermits niet aanwezig op deze aarde) = likmat invriezen met iets dat hij/zij heel lekker vindt (pindakaas bij de huidige) en op ooghoogte plakken.
Dat geeft u vlot 10 a 15min om die zalf te wrijven.
De zalf moet op de oogbol gedruppeld worden, dus je moet het oog echt opensperren. Die bewegen hun hoofd toch veel te veel als ze likken?

De zalf moet op de oogbol gedruppeld worden, dus je moet het oog echt opensperren. Die bewegen hun hoofd toch veel te veel als ze likken?
Klein likmatje, en het moet uiteraard iets zijn om te likken, niet bijten. Dat bewegen valt dan best wel mee.
In het verleden ook al zalf op oog moeten doen bij de Duitse van toen. Makkelijk is het niet hé, maar zo bleef ze stil genoeg.

Klein likmatje, en het moet uiteraard iets zijn om te likken, niet bijten. Dat bewegen valt dan best wel mee.
In het verleden ook al zalf op oog moeten doen bij de Duitse van toen. Makkelijk is het niet hé, maar zo bleef ze stil genoeg.
En hoe/waar bevestig je die dan? 😬

Dankzij deze sloeber duurde de "school drop off" ronde vandaag 1u ipv de gebruikelijke 25 minuten.

Kilometers file hier op de gewestwegen en zelfs alle kleine sluipweggetjes. Onze jongste was ruim 10 minuten te laat op school. De andere 2 heel nipt op tijd. Ik heb onze oudsten (die we steeds eerst afzetten) een heel stuk te voet moeten laten doen om zo een stuk te kunnen afsnijden.

Elk topic dat ook maar iets te maken heeft met geld groeit hier binnen de kortste keren uit tot een soort opschepwedstrijd, maar dan wel bijna altijd verdoken want ja, we zijn niet rijk hoor, we beschouwen onszelf als middenklasse. En dan heb ik het niet over brutoloon of beurs topics of aanverwanten want daar blijf ik sowieso al weg.

Dat topic over 'Ben Jij Middenklasse' zat al vol met humblebragging figuren die vlotjes in de allerhoogste regionen van het land zitten qua inkomen (maar dat op de een of andere manier zogezegd niet door hebben) en nu zit men in het horlogetopic ook vrolijk namen (en prijzen) van hun dure auto's te namedroppen en het als intermezzo even over het neerpoten van appartementen als investering te hebben. Goeie tip die iedereen zeker zal kunnen volgen, bedankt! Dat luxehorloges duur zijn is gewoon zo, dus dat men over die prijzen praat is natuurlijk normaal, maar al die randanimatie alweer...

Het kleinste kiertje volstaat voor sommigen echt al als opening om het weer maar eens over al hun weelde te hebben. Altijd maar over 'K' spreken: 20K hier, zoveel K daar. Ginder nog een wereldvreemd statement dat doet alsof een inkomen van 5000+ (sorry: 5K) normaal is, daar wat gezeik dat iedereen door heel hard te werken er wel komt (daarbij negerend dat de schrijver van zo'n post een huis heeft gekregen van de ouders etc.), ...

Je mag gerust trotst zijn op wat je hebt bereikt en neen, ik ben niet jaloers, maar het is hier toch soms echt vrij potsierlijk.

Laatst bewerkt:
Elk topic dat ook maar iets te maken heeft met geld groeit hier binnen de kortste keren uit tot een soort opschepwedstrijd, maar dan wel bijna altijd verdoken want ja, we zijn niet rijk hoor, we beschouwen onszelf als middenklasse. En dan heb ik het niet over brutoloon of beurs topics of aanverwanten want daar blijf ik sowieso al weg.

Dat topic over 'Ben Jij Middenklasse' zat al vol met humblebragging figuren die vlotjes in de allerhoogste regionen van het land zitten qua inkomen (maar dat op de een of andere manier zogezegd niet door hebben) en nu zit men in het horlogetopic ook vrolijk namen (en prijzen) van hun dure auto's te namedroppen en het als intermezzo even over het neerpoten van appartementen als investering te hebben. Goeie tip die iedereen zeker zal kunnen volgen, bedankt! Dat luxehorloges duur zijn is gewoon zo, dus dat men over die prijzen praat is natuurlijk normaal, maar al die randanimatie alweer...

Het kleinste kiertje volstaat voor sommigen echt al als opening om het weer maar eens over al hun weelde te hebben. Altijd maar over 'K' spreken: 20K hier, zoveel K daar. Ginder nog een wereldvreemd statement dat doet alsof een inkomen van 5000+ (sorry: 5K) normaal is, daar wat gezeik dat iedereen door heel hard te werken er wel komt (daarbij negerend dat de schrijver van zo'n post een huis heeft gekregen van de ouders etc.), ...

Je mag gerust trotst zijn op wat je hebt bereikt en neen, ik ben niet jaloers, maar het is hier toch soms echt vrij potsierlijk.

10 keys investeren in een Pepsi en 20% rendement na 2 jaar - das heftig veel floes :unsure:

Als het over geldzaken gaat heeft dit forum al tot vervelens toe getoond nogal wereldvreemd te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me dan altijd af hoeveel er van waar is :p
Ook al, ja. De kans dat er hier een aantal volslagen fictieve personages rondglibberen is mijns inziens vrij hoog, maar zelfs als het allemaal echt is: het getuigt toch van bijzonder weinig klasse om dat te pas en te onpas boven te halen.

Dan zie je een thread waar het gaat over verbouwingen of weet ik veel, en gegarandeerd dat er daar dan op een gegeven moment iemand opspringt met een uitleg in het genre van:

Toen wij verbouwd hebben hadden we al 50K eigen inbreng, de rest was geleend. Dat was eigenlijk niet nodig, want we konden die volle 150K wel zelf bekostigen, maar je wil toch wat cash reserve hebben natuurlijk, en via-via konden we kosteloos lenen. Ons investeringsgeld zit voor langere tijd vast op dit moment, vandaar dat we die 100K als emergency fund hebben staan.

En of het nodig is, tja. Ons huis (dat vier jaar geleden 550K heeft gekost, geen idee wat het nu kost) is volledig in orde met alle normen, maar omdat we er net een Aston Martin DB9 (niet met alle opties uiteraard, dat kost stukken van mensen) bij hebben gekocht wilden we toch de garage wat groter maken zodanig dat er vier wagens in passen.

Ik denk dat dat voor iedereen wel moet lukken. Als je wat voorzichtig bent met je uitgaven (ga eens naar een brasserie in plaats van een sterrenzaak bijvoorbeeld) en je plant zorgvuldig en je bent in een rijke familie geboren dan heeft iedereen zo'n huis staan na tien jaar hoor. Zo uitzonderlijk zijn wij ook niet op dat vlak, wij verdienen alletwee ongeveer 9.5K netto, zo'n absurde bedragen zijn dat dus ook niet.

Ik wou net hetzelfde intypen op mijn iPhone 32 pro met 8 Tb harde schijf, maar toen kreeg ik net een berichtje dat mijn bitcoins vandaag met 20k gezakt zijn waardoor ik mijn derde reis naar Dubai moet inkorten.

Poor me :(

Ik snap het niet, ik sta dus in TSO en BSO (zachte richtingen) en dat lijken perfect capabele jongeren en toch: vierde, vijfde en zevende jaar, ze spreken geen woord Frans, pijnlijk slecht Engels, hebben echt geen enkel zicht op zelfs maar de algemene actualiteit, laat staan iets half geschiedkundig (ik heb het nu niet over dat 9/11 niet gekend is, al is dat ook al ,:help: maar over niet kunnen plaatsen dat iets tussen 1912 en 1920 stil kon liggen omdat er een oorlog tussen zat), LO geraken ze amper een stap vooruit tenzij ze mogen yoga doen of op fitness toestellen, zelfs voor lessen beeld - wat normaal toch plezant kan zijn - is alles met een minimum aan effort. Een impactvolle poster maken? Twee zinnen en een paar bloemblaadjes, uit de losse pols als doodles gedaan (en geen insta-waardige doodles). En niks daarvan ervaren zij precies als een probleem of een gemis.
Ik zeg niet dat ze gelijk in mijn zusterschool indertijd moeten bleek zien van schrik bij elke mogelijke toets of studeren tot ze chronisch slaaptekort hebben. Ik zeg ook niet dat ze *moeten* alles gaan bijleren en interesse is subjectief. Maar het lijkt gewoon zo heel erg op lege zakjes, ik ben er echt zeker van dat het jaren terug niet zó erg was en nu hebben ze zelfs toegang to zo veel meer. ** okido, oude zaag stopt nu met zeuren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan