Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
kga me toch ook dringend ne dashcam moeten kopen. Gisteren ook bijna 2 gastjes met de fiets omver gereden omdat voorrang van rechts niet in hun leerpakket zit blijkbaar.
Vooral met de motor merk ik dat ge nog meer genegeerd wordt in de zin van auto's die nog vlug een rond punt opkomen of vanaf een parking voor u de baan opschieten.

Gisteren ene gezien met zo'n stepke, veel te snel de voorrang van rechts negeren en doorvlammen. 5 minuten later ene op een ding, die er van ver precies ne Harley uitziet, maar dan volledig elektrisch. Geruisloos voorrang van rechts negeren en voorbij vlammen.

Als er daar een auto uitkomt lost het zichzelf op. Maar ze kunnen natuurlijk fietsers aanrijden ook.
Paar jaar terug in Antwerpen (Borgerhout) een fietser die door het rood reed (het was echt al ff rood, want ik reed midden op het kruispunt vanuit de straat die groen had) en los rechts achteraan op mijn auto knalde. Die vloog de lucht in (duidelijk te zien in mijn spiegel). Ik zet mij aan de kant, hij doet alsof hij dat ook doet en verdwijnt dan gewoon. Echt top zoiets.

Ik merkte enkele weken geleden op hoe ongelofelijk luid Vlaanderen wel niet is. En dan heb ik het niet over steden (waar je in het centrum altijd wel geroezemoes kan en mag verwachten) maar gewoon overal.

Banen die overvol rijden met (vracht)wagens. Van die kleine achterbaantjes waar ook meer en meer verkeer passeert. Werkelijk overal (in mijn omgeving toch) bouwprojecten waar men vaak al heel vroeg heel veel lawaai begint te maken. Meer en meer festivals en pop-up bars/restaurants/dancings/... die zich op rustige plaatsen neerpoten want dat geeft een 'unieke beleving'. Airco units aan gevels. Onnozelaars met auto's en brommers die getuned zijn om zo veel mogelijk lawaai te maken. Schreeuwende kinderen; niet huilend of speelgeluiden makend, maar gewoon echt schreeuwen om zoveel mogelijk lawaai te maken, terwijl die ouders daar dan bij staan en dat allemaal maar goed vinden. Asocialen die het nodig vinden om hun draagbare speakers zo luid te zetten dat men in een straal van 800 meter perfect kan meeluisteren. Van die mensen die met een speaker op hun fiets (uiteraard zo luid mogelijk) rondrijden. Vul maar aan.

Ik weet dat veel van die dingen gewoon eigen zijn aan leven in een gigantische woonwijk als Vlaanderen, maar naar aanleiding van dat burgeronderzoek over geluid (hier) ben ik daar eens over gaan nadenken en amai. Benieuwd wat die resultaten gaan zijn van dat onderzoek.
Wanneer ik 's ochtends niet vroeg genoeg met de hond ga wandelen, ben ik vaak geïrriteerd dat ik mijn podcast niet meer boven het verkeer uit hoor... Nog een reden extra om vroeg op te staan!

Ik merkte enkele weken geleden op hoe ongelofelijk luid Vlaanderen wel niet is. En dan heb ik het niet over steden (waar je in het centrum altijd wel geroezemoes kan en mag verwachten) maar gewoon overal.

Banen die overvol rijden met (vracht)wagens. Van die kleine achterbaantjes waar ook meer en meer verkeer passeert. Werkelijk overal (in mijn omgeving toch) bouwprojecten waar men vaak al heel vroeg heel veel lawaai begint te maken. Meer en meer festivals en pop-up bars/restaurants/dancings/... die zich op rustige plaatsen neerpoten want dat geeft een 'unieke beleving'. Airco units aan gevels. Onnozelaars met auto's en brommers die getuned zijn om zo veel mogelijk lawaai te maken. Schreeuwende kinderen; niet huilend of speelgeluiden makend, maar gewoon echt schreeuwen om zoveel mogelijk lawaai te maken, terwijl die ouders daar dan bij staan en dat allemaal maar goed vinden. Asocialen die het nodig vinden om hun draagbare speakers zo luid te zetten dat men in een straal van 800 meter perfect kan meeluisteren. Van die mensen die met een speaker op hun fiets (uiteraard zo luid mogelijk) rondrijden. Vul maar aan.

Ik weet dat veel van die dingen gewoon eigen zijn aan leven in een gigantische woonwijk als Vlaanderen, maar naar aanleiding van dat burgeronderzoek over geluid (hier) ben ik daar eens over gaan nadenken en amai. Benieuwd wat die resultaten gaan zijn van dat onderzoek.
Het is natuurlijk heel hard wat je gewoon bent, en je merkt het pas als je eens stilte ervaart.

Ik heb al van wat mensen uit Latijns-Amerika gehoord dat ze Brussel als stil en rustig beschouwen, en waar ik woon, in de rand (naast een treinstation nota bene) is dan echt ongezien.

ik wou een account aanmaken bij de standaard:
1695921024440.png

dus ze vermijden dat ge d.m.v. het plusteken bij gmail adressen kunt filteren en/of achterhalen welke site uw adres doorverkoopt aan spammers.
Is er voor hen een specifieke reden waarom ze dit zouden doen (buiten zodat ze uw adres ongemerkt kunnen doorverkopen aan spammers)?

ik wou een account aanmaken bij de standaard:
Bekijk bijlage 23331

dus ze vermijden dat ge d.m.v. het plusteken bij gmail adressen kunt filteren en/of achterhalen welke site uw adres doorverkoopt aan spammers.
Is er voor hen een specifieke reden waarom ze dit zouden doen (buiten zodat ze uw adres ongemerkt kunnen doorverkopen aan spammers)?

Works like a charm. Toch zeker voor zo van die accounts die je maar een keer nodig hebt. Tenzij je natuurlijk een abo ging aanschaffen.

nah, teveel werk en het was enkel maar om dat testje te doen i.v.m. bij welke klasse ik hoor (wat eigenlijk een zinloze test is, want ik weet hoeveel er elke maand overschiet en waar ik financieel gezien sta op mijn 47 jaar, namelijk: niets en nergens).

Maar gij leeft van de liefde he!

Mijn gsm is deze middag knal op z’n scherm gevallen, scherm gebarsten, allemaal verticale groene strepen en in de rechterbovenhoek een zwart stuk 😩 als het de moment is van de ecocheques eens kijken voor een refurbished iPhone en dan de sterkste case die er bestaat. Deze moet ‘t dan wel nog even uitzingen.
Dit heeft mijn gsm vorige week gered

Screenprotector ligt bij het huisvuil. Daar bleef niet veel meer van over. Maar mijn gsm is volledig intact.

Bpost.
2 pakjes van Zooplus die vandaag geleverd zijn onder de veilige plaats (carport) omdat er zogezegd niemand thuis was..
Stonden nota bene 2 auto's onder de carport en op gekozen tijdstip waren er twee mensen thuis.
Uiteraard niks onder de carport te vinden.

Daarbij een zielige foto van een geschreven blad op een bureau bij een toetsenbord met de melding "Mobiele camera werkt niet + geen foto kunnen trekken" - check foto. Ziet er zeer geloofwaardig uit :sop:

Heb dit nog nooit meegemaakt. Is ook de laatste keer dat ik Bpost een review van 10/10 geef voor hun service hier :angry:
Hoop dat dit snel opgelost zal raken, maar het is echt zo'n fake papier dat het lijkt alsof ik het zelf heb geschreven.

S9H1IX7.jpg

Het is natuurlijk heel hard wat je gewoon bent, en je merkt het pas als je eens stilte ervaart.

Ik heb al van wat mensen uit Latijns-Amerika gehoord dat ze Brussel als stil en rustig beschouwen, en waar ik woon, in de rand (naast een treinstation nota bene) is dan echt ongezien.
Ja iedere keer dat ik terugkom uit Vietnam voel ik me zelfs wat ongemakkelijk omdat het overal zo stil is in België :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan