Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel dit forum is toch zot van @TRUMP?
Gohja, over politiek kan je zwijgen uiteindelijk. Maar dat koppel gaat zowat de Qanon-richting uit, en verder zijn dat gewoon twee wandelende cliché's over Amerikanen. Vorige vakantie was alleen zij erbij, maar hoe die soms deed tegen obers maakte mij als Europeaan wat ongemakkelijk (en dat was dan in Mexico, hier gaat ze eens een antwoord terugkrijgen denk ik), en hij lust eigenlijk enkel fast food en weet alles beter (recentste feit: alles ging hier dicht zijn, inclusief openbaar vervoer, want zo is Europa tijdens de feesten).

Nu goed, ik ben IRL wel redelijk rustig en tolerant hoor, enkel dat er hier 8 man zou komen logeren schrikt me nogal af, want er moet een kind van een jaar en enkele maanden tijdig slapen en afhankelijk van de exacte data moet ik om 6u op om te gaan werken. Het zal uiteindelijk wel allemaal meevallen, tenzij mijn schoonbroer door de trap zakt.

Gohja, over politiek kan je zwijgen uiteindelijk. Maar dat koppel gaat zowat de Qanon-richting uit, en verder zijn dat gewoon twee wandelende cliché's over Amerikanen. Vorige vakantie was alleen zij erbij, maar hoe die soms deed tegen obers maakte mij als Europeaan wat ongemakkelijk (en dat was dan in Mexico, hier gaat ze eens een antwoord terugkrijgen denk ik), en hij lust eigenlijk enkel fast food en weet alles beter (recentste feit: alles ging hier dicht zijn, inclusief openbaar vervoer, want zo is Europa tijdens de feesten).

Nu goed, ik ben IRL wel redelijk rustig en tolerant hoor, enkel dat er hier 8 man zou komen logeren schrikt me nogal af, want er moet een kind van een jaar en enkele maanden tijdig slapen en afhankelijk van de exacte data moet ik om 6u op om te gaan werken. Het zal uiteindelijk wel allemaal meevallen, tenzij mijn schoonbroer door de trap zakt.
Oppassen voor de rechtzaak gezien die gekke jongens voor de minste scheet iemand een proces aandoen.

Zeg dat ze een QR-code moeten hebben voor uw huis binnen te mogen :unsure: . Dat is al een koppel minder.

Zeg naar

Mijn puber zei deze ochtend: "is dat een witte t-shirt zonder iets op dat je aan hebt?"

Ik voelde me hip door de manier waarop hij het vroeg dus ik antwoord trots: "ja"

Zijn antwoord: "je bent precies een NPC"

Direct met mijn voetjes weer op de grond.
Holy shit :rofl::rofl::rofl:

Ben je in T-pose gaan staan?

OT: gisteren doodop en nog weest sporten, dus dan maar op tijd gaan slapen. Ik wou om 22h slapen maar het was 22h45. Ok geen drama. Om 3h wakker geworden van te moeten pissen en dan 2 uur wakker gelegen :sop:

Soms op een 70 weg is het ook erg,
Ok daarstraks die zaak Els Clottemans de parachutemoord op tv gezien.

Ik kan er niet bij dat velen nog onschuld roepen op media kanalen. Ook al is er geen bewijsmateriaal, ik denk als ge echt onschuldig zijt ge wel een beetje anders reageert dan mevrouw Clottemans deed wnnr ze bv te horen kreeg dat ze 30j cel kreeg. Ook moeilijk doen bij ondervragingen,..

Blijkbaar is ze wel sinds 2022 vrij. Amper 12j gezeten.
Goh heb ik ook gekeken, moet wel zeggen dat er ook uitleg aan bod kwam uit mentale kant en afhankelijk van welke personality disorder ze nu net had kunnen sommige reacties wel "logisch" lijken.

Haar reacties die werden aangehaald bij de, blijkbaar heel lange, verhoren kunnen van borderline zijn.
Idem kan haar "blanco" reactie op het vonnis ook komen uit mentale kant.
Ge zou verwachten dat ge in tranen ofzo uitbreekt als ge hoort dat ge 30 jaar van uw leven gaat kwijt zijn maar haar blanco reactie kan ook zijn van past trauma of dergelijke dat ge gewoon emoties verdringt.

Nuja door het gebrek aan echt hard bewijs in deze zaak ga je altijd er over kunnen bezig zijn maar er zal altijd maar 1 persoon zijn die weet hoe het echt in elkaar zat, de rest is gebaseerd op aannames of motief zonder tastbaar bewijs.

brommers klasse B en speedpedelecs mogen sowieso op de weg in zone 50 of 30
Njah die reden vroeger altijd op het fietspad hier, mss dat er een bord staat dunno?

Maar met electrische fietsen doelde ik vooral op opa's en oma's die hun fiets op nieuwsbladshop.be hebben gekocht, de ondersteuning op max zetten en dan boven de 20/u rijden.
Maar wel de reflexen hebben om te remmen waar mijn dochter van 1 jaar van denkt "da had ge zien aankomen..."

Niks fijner als achter de Jean te rijden, die me moeite recht blijft op zijn nieuwbladshop electrische fiets en denkt, "30km/u? Da kan ik bijna, ik rij nu ook op de baan", waar elke persoon in de gemeente en de gemeente zelf van denkt eigenlijk had dit 50km/u moete blijven.
Terwijl er langs de andere kant een harmonicabus aankomt van de lijn (die zich niks aantrekken van de 30km/u want de trajectcontrole staat nog niet aan) en een windstoot produceert waar de Jean bijna van in den decor gaat met zijn versleten evenwichtsorgaan

Awel, ik heb dat dus totaal niet in mij, die gewelddadigheid. Als ik al een paljas tegenkom in het verkeer laat ik me daar niet door opboeien en ik ben nog nooit in een situatie beland waar fysiek geweld een mogelijke ontwikkeling zou zijn. Ik zou ook niet weten wat de uitkomst van zo'n gevecht zou zijn, aangezien ik nog nooit een serieuze mep heb uitgedeeld. Dat zou enkel kunnen veranderen door een extreme situatie waarin mijn stoppen doorslaan, zoals erachter komen dat iemand aan mijn dochter heeft gezeten.
Ik ben ook zowat ven deze mening.
Maar wat ik zou doen als zo een "machogedrag" zoals het geval van mr anderson leid tot een ongeval,dan weet ik het niet.

PostNL :mad:

Gisteren anderhalf uur later dan het uiterste uur een bestelling willen leveren. Niemand thuis (de enige 15 minuten dat er niemand thuis was). Status track&trace => bezorgd. Van mijn oren gemaakt tegen bol, waar ik besteld had. 'Ga bij de buren kijken', neen, want ik weet niet of het pakket effectief bij de buren staat, plus geen zin (en niet mijn verantwoordelijkheid) om aan 8 bellen te gaan hangen. Daarnet mail, sorry je was niet thuis, pakket gaat naar ophaalpunt. Geen erg, denk ik, er is er eentje een straat verder. Tracker wordt aangepast, waar wordt het geleverd, 7km verder. Ik denk het niet...

PostNL :mad:

Gisteren anderhalf uur later dan het uiterste uur een bestelling willen leveren. Niemand thuis (de enige 15 minuten dat er niemand thuis was). Status track&trace => bezorgd. Van mijn oren gemaakt tegen bol, waar ik besteld had. 'Ga bij de buren kijken', neen, want ik weet niet of het pakket effectief bij de buren staat, plus geen zin (en niet mijn verantwoordelijkheid) om aan 8 bellen te gaan hangen. Daarnet mail, sorry je was niet thuis, pakket gaat naar ophaalpunt. Geen erg, denk ik, er is er eentje een straat verder. Tracker wordt aangepast, waar wordt het geleverd, 7km verder. Ik denk het niet...

Als het een troost is, BPost slaagt er soms in een pakket te "leveren" in een postkantoor op meer dan 15 km van bij mij, terwijl er meerdere kantoren dichterbij zijn (o.a. op 3 km of zo) en mijn voorkeur bij niet kunnen leveren ingesteld staat op een pakketautomaat hier in de buurt :)

Als het een troost is, BPost slaagt er soms in een pakket te "leveren" in een postkantoor op meer dan 15 km van bij mij, terwijl er meerdere kantoren dichterbij zijn (o.a. op 3 km of zo) en mijn voorkeur bij niet kunnen leveren ingesteld staat op een pakketautomaat hier in de buurt :)
pakketautomaat trekken ze zich weinig van aan heb ik gemerkt. Hier aan de Carrefour is er ook 1, staat ook aangeduid als mijn leverpunt en als ik het daar laat afleveren doen ze het wel, maar als het om een pakje gaat dat ze normaal thuis afleveren smijten ze het ook gewoon binnen bij het postpunt in de Carrefour zelf. Ze zitten dan ook op het einde van hun shift waarschijnlijk en de goesting/tijd om dat nog individueel te gaan verdelen in een automaat zal niet te groot zijn op zo'n moment.
Nu ja, voor mij maakt het weinig uit, de Carrefour zelf is ook laat genoeg open, alleen moet ge dan wel wachten aan het onthaal en het gaat daar ook niet altijd even vlug (en echt vriendelijk zijn ze ook niet)

Speedpedelecers (en in deze contreinen brommerkes) zijn idd nog een vak apart

Overlaatst rij ik 's morgens rond half 9 naar mijn werk. 't Is hier al zone 30 tot ik aan de autosnelweg ben.
Vlamt er mij daar een vrouw op een speedpedelec bakfiets (want dat is dus ook al een ding tegenwoordig) voorbij, zonder helm. Vooraan in de bak een kleutertje met een gewoon fietshelmpje op. Die kleine zit onder zijn fietske dat ongeveer ne meter uit die bak steekt. 500m verder mocht er dan een auto alles dicht smijten omdat ze gewoon zonder kijken een straat met voorrang van rechts voorbij vlamt.

Dus: 1. te snel rijden 2. geen helm op 3. kleuter geen correcte helm op voor een speedpedelec 4. voorrang van rechts negeren 5. Fiets + lading (kinderfietsje) ruim breder dan de toegelaten 1m

Maar hey, 't was al niet zo erg. Had die wagen niet kunnen stoppen toen ze zijn voorrang van rechts afsneed, had hij vooral de laadbak en die kleuter mee gehad en die had een helmke op.

Van die basic jerrycans zijn toch echt een van de slechtst ontworpen dingen ooit. No way dat iemand een -volle- jerrycan kan gebruiken zonder heel de boel onder te smossen.

En nu ruikt heel de garage weer naar de naftpomp, lekker haai worden.

Van die basic jerrycans zijn toch echt een van de slechtst ontworpen dingen ooit. No way dat iemand een -volle- jerrycan kan gebruiken zonder heel de boel onder te smossen.

kleine tip

Er is onderweg naar school één rondpunt dat gevaarlijker is dan gemiddeld voor fietsers. Ik zie legio leerlingen die echt schitterend onderbaan zijn, ze zijn heel oplettend, rustig, achter elkaar ipv naast etc Textbook uitstekend fietsgedrag.
Volwassenen (ook collega's hier) voor de overgrote meerderheid van de kl...eurpotloden é. Die schieten zich overal tussen, een zigzagske, efkes versnellen en zoef, meedraaien terwijl er een vrachtwagen van kgoajegoanèn ook draait en er maar kwestie van centimeters is ... Is dat een coping mechanisme van er van uit te gaan dat je onsterfelijk bent? Ik besef dat chauffeurs serieus aandachtig moeten zijn en ze zijn ook en masse idioot op bepaalde plaatsen, maar de partij die het rapst steendood zou zijn, zou toch nóg beter moeten opletten, je kan niet altijd gaan anticiperen dat er een overmoedige boekhouder op zijne vélo gaat stunten. Twee van onze madammen gisteren (ene fysica en ene , gezellig naast elkaar op de fiets, babbeltje doen, niet op of om kijken in een straat waar auto's gewoon mochten inhalen. Haakten ze in elkaar, allebei perte total.

Overlaatst rij ik 's morgens rond half 9 naar mijn werk. 't Is hier al zone 30 tot ik aan de autosnelweg ben.
Vlamt er mij daar een vrouw op een speedpedelec bakfiets (want dat is dus ook al een ding tegenwoordig) voorbij, zonder helm. Vooraan in de bak een kleutertje met een gewoon fietshelmpje op. Die kleine zit onder zijn fietske dat ongeveer ne meter uit die bak steekt. 500m verder mocht er dan een auto alles dicht smijten omdat ze gewoon zonder kijken een straat met voorrang van rechts voorbij vlamt.

Dus: 1. te snel rijden 2. geen helm op 3. kleuter geen correcte helm op voor een speedpedelec 4. voorrang van rechts negeren 5. Fiets + lading (kinderfietsje) ruim breder dan de toegelaten 1m

Maar hey, 't was al niet zo erg. Had die wagen niet kunnen stoppen toen ze zijn voorrang van rechts afsneed, had hij vooral de laadbak en die kleuter mee gehad en die had een helmke op.

:unsure:

Ook lang geleden geleerd: een deftige jerrycan is zijn geld waard.

Zelf ook een speedpedelec gebruiker maar jammergenoeg is bovenstaande situatie zo herkenbaar.
Aangepaste snelheid, aangepast rijgedrag,... Sommige hebben daar nog nooit van gehoord blijkbaar.

Ik fietste vroeger al naar het werk met een koersfiets en dan gedraag je je als fietser in het verkeer zoals een zwakke weggebruiker (lees een fietser). Naar mijn mening zijn er nu teveel autobestuurders die hun auto weglaten en een speedpedelec aanschaffen maar hun rijgedrag hierbij niet aanpassen.

Zelf ook een speedpedelec gebruiker maar jammergenoeg is bovenstaande situatie zo herkenbaar.
Aangepaste snelheid, aangepast rijgedrag,... Sommige hebben daar nog nooit van gehoord blijkbaar.

Ik fietste vroeger al naar het werk met een koersfiets en dan gedraag je je als fietser in het verkeer zoals een zwakke weggebruiker (lees een fietser). Naar mijn mening zijn er nu teveel autobestuurders die hun auto weglaten en een speedpedelec aanschaffen maar hun rijgedrag hierbij niet aanpassen.
Idd.
Ook Speed Pedelecer sinds niet zo lang en dat valt me ook op.

Het is niet de manier van verplaatsen die je een idioot maakt. Maar er zijn gvd veel idioten op de baan. En velen ontdekken nu de Speed Pedelec en voelen zich onaantastbaar.
Alle voordelen van de zwakke weggebruiker misbruiken en niet beseffen met wat voor een gevaarte ze eigenlijk op de baan zijn.

Het is een genot om mee te rijden en super zalig om turbo turbo aan +45km/h te vlammen, maar als er mede weggebruikers in de buurt zijn, pas uw gedrag aan e. Ik rij alleszinds heel defensief met de mijne.

Alhoewel :unsure:
Vanochtend in een zone 30 fietste een mama met haar peutertje. Kindje zelf op een fietsje. Ze reden rond de 10km/h. De auto daarna bleef erachter rijden terwijl de baan nochtans meer dan voldoende breed was en er geen tegenliggers afkwamen. Daarna nog een auto en ik daarna op m'n SP. Ik heb ze uiteindelijk toch allemaal op m'n gemakje ingehaald. (Zonder de 30km/h te overschrijden)
Waarna beide auto's me volgden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan