Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik zo'n dingen lees, hoop ik toch telkens dat zo'n mannen een keer de verkeerde achtervolgen .
Als ge uw niveau al moet verlagen tot het aanvallen van weerloze vrouwen om uw machtsfantasieën bot te vieren, denk ik dat deze lafaard zijn slachtoffers er wel weet uit te kiezen, helaas.

Edit: ik ben mij ervan bewust dat er vrouwen rondlopen die deze idioot er van langs zouden geven; ik wil hiermee niet insinueren dat vrouwen per se "zwakker" zijn of onbekwaam om zich te verdedigen. De manier waarop hij blijkbaar bleef doorgaan nadat mijn vrouw zich verontschuldigd had (!) zegt mijns inziens echter wel genoeg over met wat voor lowlife ze hier te maken had.

Laatst bewerkt:

@Googke ze mogen dus zelf kiezen. 🙄
Maar voor koken betaal je naast je inschrijvingsgeld doorgaans ook voor de ingrediënten apart, lijkt me dat ze dat zeker moeten terugbetalen als je je uitschrijft, los van het al dan niet recupereren van inschrijvingsgeld.

Bij ons werd een groot deel terugbetaald wie binnen de eerste 3 lessen of zo terug uitschreef.

Zoveel moeite doen ze echt niet voor een aangifte zonder effectieve 'schade'.
da's imo toch ook een deel van het probleem.

"ah, ik ga niet bellen, want ze doen toch niks". resultaat: er wordt effectief niets gedaan, want ze weten van niks.
mijn moeder had dat een paar jaar geleden ook, toen oplichters haar 2.000 lichter gemaakt hadden. wou ze ook niet bellen, "want ze gaan daar toch niks aan doen". ik heb haar toch kunnen overtuigen, 2 maand later hebben ze die bende gepakt en had ze haar geld terug.

altijd melden.

Als ik zo'n dingen lees, hoop ik toch telkens dat zo'n mannen een keer de verkeerde achtervolgen .
Ik vermoed, zoals @Hellbull89 ook zegt, dat zo'n mensen wel terughoudender zijn als de andere chauffeur een kop groter is en eruit ziet of hij net terug komt van zijn legermissie.
Ben je niet altijd main character in je eigen leven?
Ik denk dat de extreme, filosofische tak daarvan solipsisme is.

Ik vermoed, zoals @Hellbull89 ook zegt, dat zo'n mensen wel terughoudender zijn als de andere chauffeur een kop groter is en eruit ziet of hij net terug komt van zijn legermissie.
Ik was aan het mikken op meisjes die er fragiel uitzien, maar in hun vrije tijd MMA ofzo doen. Dat zal natuurlijk een minderheid zijn. Karma zal nog wel eens bij deze jongen passeren.

Het is echt verschrikkelijk hoe BOOS mensen worden als ge 30 rijdt in een zone 30. Hier is het hele dorp zone 30 en ik denk dat misschien 10% van de bestuurders zich daar effectief aan houdt ofzo (super ruwe schatting om mijn punt te maken). Ik denk dikwijls ook dat ik zoiets ga tegenkomen als ik soms de manoeuvres zie in mijn achteruitkijkspiegel die de mensen doen om mij toch maar duidelijk te maken dat ik traag rij.

Het is echt verschrikkelijk hoe BOOS mensen worden als ge 30 rijdt in een zone 30. Hier is het hele dorp zone 30 en ik denk dat misschien 10% van de bestuurders zich daar effectief aan houdt ofzo (super ruwe schatting om mijn punt te maken). Ik denk dikwijls ook dat ik zoiets ga tegenkomen als ik soms de manoeuvres zie in mijn achteruitkijkspiegel die de mensen doen om mij toch maar duidelijk te maken dat ik traag rij.
Je houden aan de snelheid die op de bordjes staat. Zo lijkt het nog alsof jij die snelheidslimieten hebt bepaald 🤷‍♂️ Neem wat voorbeeldbrieven naar het schepencollege mee die de nukkige mensen kunnen sturen.

Luchthaven ergernissen:

1) Mensen die aan de check-in balie nog heel hun valies beginnen door elkaar te rommelen omdat ze teveel gewicht bij hebben. En dan nog zoek moeten naar paspoort en andere documenten. Weeg je valies deftig thuis en steek je papierwinkel netjes op voorhand bij elkaar.

2) Mensen die aan de security nog 700 zaken uit hun rugzak moeten plukken en zo heel de rij ophouden. Je kan op voorhand nalezen wat er wel en niet in handbagage mag.

Ook al gemerkt, mensen worden daar echt buiten categorie boos van. Dat triggert dezelfde woede als bij fietsstraten waar de automobilist u niet mag, of zelfs kan, voorbijsteken.
Met zo een idioten achter mij rijd ik speciaal nog 5 of 10km trager.
Het helpt natuurlijk dat ik geen dame van 50kg ben.

Overlaatst ne zot die er toch langs wou waar geen plaats was, terwijl ik langs mijn dochtertje fietste. Na 2 keer optrekken en kort achter ons remmen (nogmaals, mijn 5 jarige dochter fietste daar ook, wat voor een idioot moet ge zijn) even op iemand zijn oprit gestopt met de dochter, want met haar erbij neem ik geen risico's.
Kerel trekt er met gierende banden vandoor, roepend en zwaar gesticulerend naar ons... om dan vol op ne plantenbak te knallen :laugh:.
Vriendelijk gewuifd toen we terug passeerden 👋.

Ik zal daar nu vanzelfsprekend niet agressief voor worden uiteraard maar dertig rijden is behoudens tijdens drukke schoolmomenten etc ook wel echt gewoon te traag :unsure: . Ken tig voorbeelden van wijken waar het nu dertig is waar ik nooit een accident heb weten gebeuren en quasi niemand tevreden is dat het van vijftig naar dertig gegaan is.

Luchthaven ergernissen:

1) Mensen die aan de check-in balie nog heel hun valies beginnen door elkaar te rommelen omdat ze teveel gewicht bij hebben. En dan nog zoek moeten naar paspoort en andere documenten. Weeg je valies deftig thuis en steek je papierwinkel netjes op voorhand bij elkaar.

2) Mensen die aan de security nog 700 zaken uit hun rugzak moeten plukken en zo heel de rij ophouden. Je kan op voorhand nalezen wat er wel en niet in handbagage mag.
En dan ook nog extra lomp doen als ze vragen krijgen. Pas zo een koppel voor me: Vraagt de security nog aan hun "Laptop, Tablet, ..." Was in Charleroi dus in het Frans. Koppel voor me was Vlaams. Deed die vrouw eerst alsof ze die security totaal niet kon verstaan, want "laptop" met een Frans accent is onverstaanbaar natuurlijk. Uiteindelijk die hare vent in het plat Antwerps "Die vraagt als je een Laptop of tablet hebt". Nee, nee. Oke loop maar door dan.

Dan door de scanner, toch tegen gehouden. Wat halen ze boven, een ipad. Begint de vrouw helemaal moeilijk te doen want "Dieje vent zei Laptop of Tablet. Hebbe kik gewoon nen Ipad bij" (excuseer voor mijn slecht Antwerps getyp)

Pas op, luchthavens zijn soms gewoon ook niet goed uitgerust ook hoor.

Al meegemaakt dat ik 1 uur op voorhand toe kom, met online incheck boarding pass,
en dan zeggen ze "sorry we cannot read online boarding pass, please go to check in counter".
Daarvan zou ik het pas krijgen!

Ik heb enkele maanden terug ene gehad die zwaar in m'n gat plakte. We naderen een zone 30 (+ fietsstraat) en ik vertraag netjes naar 30. Uiteraard denkt meneer Polestar dat ik hem wil pesten. Die zat continu gebaren te maken en afstand nemen om dan volle gas tot op 2 meter van mijne wagen te remmen.

In zo'n gevallen stop ik volledig (niet abrupt welterverstaan). Stapt hij uit, heeft 'm prijs. Wacht hij netjes 10 seconden, dan proberen we het rustig opnieuw.

Ik raad mijn aanpak volledig af. Iemand te slapen leggen op zijn motorkap biedt geen oplossing, in tegendeel.

Laatst bewerkt:
Dan door de scanner, toch tegen gehouden. Wat halen ze boven, een ipad. Begint de vrouw helemaal moeilijk te doen want "Dieje vent zei Laptop of Tablet. Hebbe kik gewoon nen Ipad bij" (excuseer voor mijn slecht Antwerps getyp)
klassieker: "da's ni van metaal he, da's van goud!"

en dan mag de vent het uitleggen, natuurlijk

klassieker: "da's ni van metaal he, da's van goud!"

en dan mag de vent het uitleggen, natuurlijk
Ik vind het al even lastig dat de regels ook elk halfuur lijken te veranderen. Kunt lachen met die laptop hierboven, maar de ene keer moeten alle elektronische toestellen uit je handbagage. Dan alleen de laptops, en krijg je onder je voeten als je je Kindle of iPad eruit vist. Dan moet alles in de mandjes, dan moet het in een apart mandje. Dan moet je horloge uit en je riem, en dan weer niet... Schoenen deed ik tot voor kort al standaard uit, maar gelijk wat je doet, aan het kotje vindt de beambte dat het toch het andere is wat je had moeten doen en zucht dan "weet die dat nu nog niet...".

Het verbaast mij hoe slecht sommige KMO's geregeld zijn qua administratie.
Heb hier klein werkje in huis laten doen van 200 euro ofzo. Die mens is paar weken geleden langsgekomen, heeft alles gedaan en dan weggegaan. Ik ben nu al 2 weken aan het vragen om een factuur te krijgen zodat ik dat eindelijk kan betalen, maar dat komt dus maar niet 🤨

Inderdaad soms niet te geloven. Zelf ook eens tuinwerken gehad van €2500 waarbij ik die firma ook maar heb laten weten dat ze 3 maanden na datum nog altijd de factuur niet gestuurd hadden. Ok, dat is zeker niet het grootste werk dat die tuinaannemer deed (aanleg van een hele tuin is wel een veelvoud) maar als je zo een hoop klanten een paar €1000 niet aanrekent, telt dat ook snel op...

En een collega van mij heeft nu hetzelfde voor met een veel groter bedrag, schade aan een dak van ettelijke duizenden euro's waarbij de verzekering betaalt - maar de aannemer na 3 keer bellen en mailen nog altijd de rekening niet stuurt.

Ik vind het al even lastig dat de regels ook elk halfuur lijken te veranderen. Kunt lachen met die laptop hierboven, maar de ene keer moeten alle elektronische toestellen uit je handbagage. Dan alleen de laptops, en krijg je onder je voeten als je je Kindle of iPad eruit vist. Dan moet alles in de mandjes, dan moet het in een apart mandje. Dan moet je horloge uit en je riem, en dan weer niet... Schoenen deed ik tot voor kort al standaard uit, maar gelijk wat je doet, aan het kotje vindt de beambte dat het toch het andere is wat je had moeten doen en zucht dan "weet die dat nu nog niet...".
Akkoord en niet akkoord. Ze willen soms niet dat je het er uit haalt omdat je dan de rij gaat ophouden. Als je het al hebt gaan ze je zelden verplichten om het terug in je tas te steken. Ik neem die dingen gewoon al op voorhand zodat ik zo vlot mogelijk door de security geraak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan