Zaterdag schuimfuif van een jeugdhuis op 2km van m'n huis, luid gebonk dus met zo'n kak retro 90s commerciële hardstyle shit. (crap dus)
Gisterenavond was het hier in de buurt fuif van de lokale KLJ.
Eerst en vooral tot een kot in de nacht luid geboenk van absolute kutmuziek.
Dan vanaf 1u tot zeker 5u om het kwartier een groepje zatte luide tieners die hier langs ons huis passeerden. (Wij slapen aan de straatkant en natuurlijk met ons raam open).
Af en toe zelfs een groepje die knal voor ons huis vonden dat het de ideale plek was om even uit te rusten. Vergezeld van heel luid gebabbel/geroep. Maar ze waren telkens weg net voor ik kwaad genoeg was om uit m'n bed te springen.
Rond 3u stopt er terug zo een groepje. Plots gaat onze deurbel 3x. Eens luid gevloekt maar tegen ik aan het raam was waren ze natuurlijk al weg.
Deze namiddag moesten we even weg, en blijkt dat onze deurbel weg is. Die achterlijke kinders hebben die dus meegenomen.
Ik heb dit gepost in enkele lokale facebookgroep en met de vraag om de deurbel terug te brengen of 50€ in onze brievenbus te stoppen. Gaat natuurlijk niet doorbrengen, maar soit.
Heeft dat enige zin om hiermee daar de politie te gaan?
Buiten het noteren en in de statistieken te stoppen gaan die allicht niets (kunnen/willen) doen neem ik aan?
van 20h tot 2h. Dan ook maar te laat opgebleven en een trappistje teveel gedronken, en meer last van hitte wegens meer gesloten ramen ... Hoeveel weken er op de duur wel in elk boerengat een kermis is die enorm luid staat, typisch vandaag.
Vantegenwoordig is dat bon ton blijkbaar: fuiven die kilometers ver te horen zijn. In Gent had ik dat niet. Jaren op 1km van GF gewoond, en ik hoorde NIETS! De huizenblokken dempen veel, maar t'zou anders niet leefbaar zijn daar.
Allé, ligt dus aan de burgemeesters. Typisch.
Wel, decibel normen zijn decibel normen, ik weet nu zeker dat m'n niet veel gaat controleren of meten. Lak aan regels van de gemeente zelf noem ik dat om aan vriendjespolitiek te doen. Kzal dan ook maar in de bloembakken op de markt gaan pissen of schijten in de zomer (pun intended)? Want de gemeente regels zijn niet voor mij!
Hadden we dat in ons jeugdhuis gedaan 30 jaar geleden; lawaai maken tot 2-3km ver, lag de boel stil na 1 uur lawaai.
Es een outdoor optreden op zoveel jarig bestaan buiten was okay, maar dat was dan een uurtje of 2 optredens of 1 keer om de 5 of 10 jaar.
Jongeren moeten kunnen feesten, okay ... Maar waarom moet alles nu een mini Tomorrowland zijn? En TML dagen aan een stuk tot fucking 15km ver hoorbaar... Ook niet wreed normaal meer. NOOIT gehad op 100den house en techno fuiven waarvan ik wist, in de regio Gent bvb. In de lokale buurten alleen al, zou het massas klachten geregend hebben, die een burgemeester niet meer kan negeren moest het zo luid staan ... en vooral outdoor festivalletjes zijn hip nu, met stukken meer lawaai dan indoor events. 10 days of techno bvb., was binnen voor een reden in volle zomer, twas zweten soms, maar dat had m'n er voor over.
Nu ja, met die hittegolven vandaag, krijg je wel meer excessie. Stuk ook normaal.
Laatst bewerkt:

)