Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De zoveelste dag op rij dat die Pichal in de media hoofdnieuws blijft. Is er echt geen ander nieuws dan zo'n type nog meer aandacht geven?🥴

We krijgen in ons kantoorgebouw een nieuwe uitbater van het bedrijfsrestaurant vanaf volgende week. Is de oude echt bergen (diepgevroren) voedsel los in de vuilbak aan het smijten :angry:
Ze weten al een half jaar dat ze buiten gaan moeten, ofwel zorg je dan dat u diepvries leeg is, ofwel maak je er een organisatie gelukkig mee die voedselpakketten maakt ofzo. Maar perfect eten gewoon los in de vuilbak, dat snap je toch niet

Net m'n buurvrouw gezien aan haar voortuin en gezegd dat het nu veel beter is met de TV met een glimlach en bedankje.
Kreeg vrij zure reactie terug van: ik heb niets gewijzigd. Je moet zelf misschien maar es wat meer muziek opzetten of je TV luider zetten ... Uh ik leef m'n leven zo normaal als ik kan (als invaliede)... Als ik nu 4 uur wil lezen in rust dan doe ik dat, waarom zou ik dan ganse dagen tv opzetten om m'n buren hun luide TV niet te horen?... Niet iedereen, moet 9-10u TV op hebben omdat hij nu en dan niet alleen in wat stilte kan zitten? Veel mensen hebben daar last mee blijkbaar ... Ik denk dat de dood van haar man er ferm op ingehakt heeft vorig jaar, ergens normaal. Ondanks het nog vele bezoek nu, zal ze nooit een dag alleen gezeten hebben in 60+ jaar. Zelfs nu niet, want er is elke dag bezoek.

Maar die zuurte was wat wrang, ze liep ook snel weg alsof ze van me af wou ...
Ze maakt geen onderscheid tussen zeer luide TV en: normale TV, kinders en familie op bezoek, normale leefgeluiden , ...
Ze vindt precies dat haar vrij luide TV maar mijn probleem was ... Gehoorverlies, beginnende dementie, zuurte, medicatie? dunnow ...
Volume staat bij haar 2 balken van 5 zegt ze... op de tv ja, maar de instellingen van de zware soundbar zal iets anders geweest zijn die haar zoon mogelijks aanpaste, en zij heeft het niet door blijkbaar, dat kan ik nog begrijpen

Ze had ook nog een mening van hoe het in het stad was en dat ik me maar meer moet aanpassen dan ... Ze woont al gans haar leven op den buiten LOL, ik woonde 24 jaar in het stad ... Ze zou verschieten vandaag denk ik. Oudjes he, beetje kinds soms, en volhouden dat ze niets fout deden.
Ik vond dat ze absoluut niets fout deed, als het uit onwetendheid is, en zei het haar ook. Maar wat zuur doen als iemand vriendelijk toenadering zoekt :(

Tjah ik ga verder met m'n leven en heb haar ook gezegd van dat gewoon te doen en ze moet verder niet op mij letten.
Wat me weer eens opvalt is dat mensen met een druk sociaal leven eenzamere mensen of singles soms wat te hard gaan beoordelen met soms sterke vooroordelen. Niet iedereen heeft 3 schreeuwende kinders in huis lopen of een huis die gonst van de drukte als een klein populair café.. en op bepaalde leeftijd (bvb 50 +) houdt dat ook op, wil je wat rust.

Laatst bewerkt:
Net m'n buurvrouw gezien aan haar voortuin en gezegd dat het nu veel beter is met de TV met een glimlach en bedankje.
Kreeg vrij zure reactie terug van: ik heb niets gewijzigd. Je moet zelf misschien maar es wat meer muziek opzetten of je TV luider zetten ... Uh ik leef m'n leven zo normaal als ik kan (als invaliede)... Als ik nu 4 uur wil lezen in rust dan doe ik dat, waarom zou ik dan ganse dagen tv opzetten om m'n buren hun luide TV niet te horen?... Niet iedereen, moet 9-10u TV op hebben omdat hij nu en dan niet alleen in wat stilte kan zitten? Veel mensen hebben daar last mee blijkbaar ... Ik denk dat de dood van haar man er ferm op ingehakt heeft vorig jaar, ergens normaal. Ondanks het nog vele bezoek nu, zal ze nooit een dag alleen gezeten hebben in 60+ jaar. Zelfs nu niet, want er is elke dag bezoek.

Maar die zuurte was wat wrang, ze liep ook snel weg alsof ze van me af wou ...
Ze maakt geen onderscheid tussen zeer luide TV en: normale TV, kinders en familie op bezoek, normale leefgeluiden , ...
Ze vindt precies dat haar vrij luide TV maar mijn probleem was ... Gehoorverlies, beginnende dementie, zuurte, medicatie? dunnow ...
Volume staat bij haar 2 balken van 5 zegt ze... op de tv ja, maar de instellingen van de zware soundbar zal iets anders geweest zijn die haar zoon mogelijks aanpaste, en zij heeft het niet door blijkbaar, dat kan ik nog begrijpen

Ze had ook nog een mening van hoe het in het stad was en dat ik me maar meer moet aanpassen dan ... Ze woont al gans haar leven op den buiten LOL, ik woonde 24 jaar in het stad ... Ze zou verschieten vandaag denk ik. Oudjes he, beetje kinds soms, en volhouden dat ze niets fout deden.
Ik vond dat ze absoluut niets fout deed, als het uit onwetendheid is, en zei het haar ook. Maar wat zuur doen als iemand vriendelijk toenadering zoekt :(

Tjah ik ga verder met m'n leven en heb haar ook gezegd van dat gewoon te doen en ze moet verder niet op mij letten.
Wat me weer eens opvalt is dat mensen met een druk sociaal leven eenzamere mensen of singles soms wat te hard gaan beoordelen met soms sterke vooroordelen. Niet iedereen heeft 3 schreeuwende kinders in huis lopen of een huis die gonst van de drukte als een klein populair café.. en op bepaalde leeftijd (bvb 50 +) houdt dat ook op, wil je wat rust.
Dus die mevrouw haar man is dood en jij bent gaan zeggen dat haar TV te luid staat? Of heb ik te snel gelezen?

Dus die mevrouw haar man is dood en jij bent gaan zeggen dat haar TV te luid staat? Of heb ik te snel gelezen?
Heb je alle reply's gelezen hierover(een 3 tal), neen denk ik, lees ze dan eerst es ;)

Haar tv stond al 4 maand keiluid. Dat was voorheen zo nooit in +3jaar, en dat minimum 8 uur per dag. In een HOB met dunne enkel steen gedeelde muur. Dat was sinds ze een soundbar kreeg omdat ze haar tv speakertjes had opgeblazen. Een grote atmos soundbar waar ze blijkbaar niet mee om kon en die stond soms op cinema niveau's dagen aan een stuk. En dat uren aan een stuk voor het nieuws 3x dag etc, en veeeeeeel praat tv ...

Ik begrijp haar mogelijke zuurte een beetje omdat ze nu alleen is en haar man verloor een dik jaar geleden al waarvoor ze ook snl een kaartje en deelneming kreeg van me. Maar als je dingen gaat compleet ontkennen, van het staat nooit luid, tjah ... Dan heb je mogelijks nog andere problemen op je 88ste.
Gelukkig was haar zoon erbij vorige keer toen ik dat gewoon braafjes meldde, of er was niets gewijzigd in volume en vooral bassen. Haar zoon bevestigde de keiluide tv bij haar ...

Al wat ik deed was
-zeer redelijk zijn na 4maand meer en meer overlast in huis en de tuin
-vriendelijk een oplossing zoeken voor ons beide
-respect hebben toen haar man ziek was etc, en al die jaren voorheen

Misschien moet ik maar eens een fuckin asshole worden! :unsure:

Laatst bewerkt:
Het is makkelijk om de draad kwijt te zijn in een lange tekst waar verschillende zinnen elkaar in sneltempo opgvolgen.

Ergernis van gisteren: nieuwe (voor ons) auto is nog geen week oud of er heeft al een kloothommel met zijn deur open te smijten een stuk lak uit onze zijspiegel geramd :angry:

Stukje kies afgebroken bij het eten vanmiddag. Het stukje hou ik momenteel in beveiligde bewaring in mijn maag-darmstelsel.
127162118-hand-with-plastic-blue-gloves-gathering-cleaning-dog-poo-exctrements.jpg

Eens onder de kraan en terug laten inzetten!

Ik ga m'n eigen niet gaan quoten hoor, zo veel mensen posten hier 'verhalen' in deelposten.
Het was een follow up post dus, maar ik denk dat Mr Anderson nu wel een antwoord heeft :)
Tv probleem stond compleet los van de dood van haar man die stierf in mei 2022 (non corona). Naar de buurvrouw haar mentale toestand kan ik enkel raden.

Probleem is nu opgelost door haar zoon denk ik( hij is m'n huisbaas), die wil me niet weg als goeie huurder
Maar ze blijft er dus wat zuur over blijkbaar of ze is wat kribbig vandaag :unsure:, beetje kinderlijke 'ik ben op iets gewezen' leek het me, afijn genoeg daarover nu ...

ps. ja als ik los m'n post overlees zonder m'n vorige posts erbij is dat niet altijd duidelijk, ik trek er mijn lessen uit maar voel me wel wat gebeten nu, want ik heb een kribbige dag haha :p
We zijn allemaal maar mensen zeker

De bejaarde buuvrouw naast m'n ouderlijk huis is zo 10+ jaar heel zuur op ons geweest. Vanaf ik 6 jaar was herinner ik me ze zo. M'n moeder zei dat ze vroeger vriendelijk was, en opeens zuur werd, ook na het overlijden van haar man nog meer ... En toen ik 18 was werd zo opeens weer vriendelijk, dat voelde heel goed toen.

Laatst bewerkt:
Heb je alle reply's gelezen hierover(een 3 tal), neen denk ik, lees ze dan eerst es ;)

Haar tv stond al 4 maand keiluid. Dat was voorheen zo nooit in +3jaar, en dat minimum 8 uur per dag. In een HOB met dunne enkel steen gedeelde muur. Dat was sinds ze een soundbar kreeg omdat ze haar tv speakertjes had opgeblazen. Een grote atmos soundbar waar ze blijkbaar niet mee om kon en die stond soms op cinema niveaus' dagen aan een stuk. En dat uren aan een stuk voor het nieuws 3x dag etc, en veeeeeeel praat tv ...

Ik begrijp haar mogelijke zuurte een beetje omdat ze nu alleen is en haar man verloor een dik jaar geleden al waarvoor ze ook snl een kaartje en deelneming kreeg van me. Maar als je dingen gaat compleet ontkennen, van het staat nooit luid, tjah ... Dan heb je mogelijks nog andere problemen op je 88ste.
Gelukkig was haar zoon erbij vorige keer toen ik dat gewoon braafjes meldde, of er was niets gewijzigd in volume en vooral bassen. Haar zoon bevestigde de keiluide tv bij haar ...

Al wat ik deed was
-zeer redelijk zijn na 4maand meer en meer overlast in huis en de tuin
-vriendelijk een oplossing zoeken voor ons beide
-respect hebben toen haar man ziek was etc, en al die jaren voorheen

Misschien moet ik maar eens een fuckin asshole worden! :unsure:
Duidelijk. Ik moet stoppen met diagonaal te lezen. Mijn excuses.

Het is makkelijk om de draad kwijt te zijn in een lange tekst waar verschillende zinnen elkaar in sneltempo opgvolgen.

Ergernis van gisteren: nieuwe (voor ons) auto is nog geen week oud of er heeft al een kloothommel met zijn deur open te smijten een stuk lak uit onze zijspiegel geramd :angry:
Dus er is lak uit de spiegel geramd bij een nieuwe auto voor jullie door een bij?

Ik rammel aan tijd en stond met mijn doos anti-dudderpilletjes. Nu moet ik er niet op gelet hebben, eergisteren pilletjes op. Geen probleem, ik koop ze in de ochtend wel. Natuurlijk met school en zo vergeten. Bwa, geen probleem, ik koop ze vandaag. Wordt wakker met een gevoel van paniek, impending doom, dudder, … Gewoon een naar, naar gevoel. Aangezien ik ze normaal ‘s avond neem en ik dus slaap had ik er nooit zo bij stilgestaan wat ze deden. Heb er dan toch nu direct eentje genomen en het verschil is enorm. Ook raar hoe je quasi direct vergeet of je een pil al genomen hebt.

IMG_9978.jpeg

Bevrijdingsfeesten dit weekend in Sint-Niklaas.
3 dagen verkeersellende; claxon concerten; huilende pagadders; dronken drankorgels en misschien wat vechtpartijen of steekpartijen.
En een kleine versie van tomorrowland, maar dan met zingende(kuch) tafelpoten.

Och ja, nog een paar maanden en ik verhuis naar rustige oorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan