Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Venster staat hier open en om de zoveel seconden hoor ik hier in de buurt een irritante piep, redelijk luid dus zover weg kan het niet zijn.
Precies het geluid van een rookmelder die bijna zonder stroom zit.
Probleem is dat ik dat geluid niet gelokaliseerd krijg.
Tijd voor een faceboekgroep.

De piepgeluidwatchers van gemeente x.

🤪

En wat zijn de acties als ge het wel gelokaliseerd krijgt?
Daar eventjes aanbellen en vragen of ze dit geluid kunnen uitschakelen.
Het kan evengoed niets zijn, of iets ernstigs.

En ja, mij stoort dit, zeker als persoon met ASS en auditieve prikkelbaarheid.

Twee dingen:
* Een kind van achttien maand pak je niet op door ze vast te grijpen aan haar pols en ze zo zelf met uw ene arm van de grond op te heffen. En ze dan zo ook nog eens een eind mee te dragen. Je doet dat kind pijn. En dan met je gezicht op een centimeter van het hare gaan mekkeren dat het niet flink is x10 is ook niet oké. Kan mij niet schelen dat moeders stress hebben, het is niet en nooit oké.

Mijn broer hief onlangs onze dochter van 18 maand op aan haar 2 handjes.
De blik op mijn madam haar gezicht was priceless.

Heb het dan maar meteen tegen mijn broer gezegd.
Was zich geen kwaad bewust.

Eigenlijk gaat dit véél verder dan een "ergernis", maar bon. Vandaag een man (alezja, voor mij man-onwaardig) in de winkel waar ik werk die een vrouw fameus lastig aant vallen was. Hij wou haar nummer en adres om "plezier te maken" en daar ging mevrouw uiteraard niet in mee. Blijkbaar begon hij haar dan stilletjes maar blijkbaar zeer expliciet te bedreigen. Had aan haar lichaamstaal gezien dat het niet klopte, oogcontact met haar proberen maken, ze keek naar mij en ik dan vragend knikken naar haar of er iets was maar ze bleef alleen maar om de paar seconden oogcontact maken maar verder niets, ze durfde precies niets anders doen en snap dat wel. Dan ben ik er direct naartoe gegaan, vrij luid gevraagd "alles in orde mevrouw, kan ik met iets helpen?" en mevrouw heeft die hulplijn direct aangenomen en gaf aan dat ze lastig gevallen werd en bang was van deze man. Hij deed natuurlijk alsof er niets aan de hand was, draaide hem om en ging dan snel enkele meters verder staan. Nederlands sprak hij ook niet, tout en Français. Echt op mijn gemak was ik zelf ook niet, was een kleerkast van een vent maar heb hem niet recht in zijn gezicht aangekeken, gewoon focus op haar en that's it. Ik voelde wel zijn agressie naar mij stralen omdat ik tussenkwam. Heb haar naar de kassa begeleid, was ze me heel dankbaar voor en op weg naar de kassa zei ze dat ze enorm bang was van hem, hem totaal niet kende, het heel snel op dreigementen overgegaan was in het gesprek en dat ze enorm blij was dat ik tussen gekomen ben. Is uiteindelijk dan nog een andere collega meegegaan tot aan haar wagen omdat ze aangaf dat ze bang was dat hij haar op de parking nog zou lastig vallen. Ik schat dat het een drietal minuten heeft geduurd voor ik doorhad dat ze niet bij elkaar hoorden en dat ze absoluut niet op haar gemak was, vrees lange minuten voor deze vrouw.

Echt ziek om zoiets te zien, nee is nee en pollen af. Achteraf gedacht dat we mss beter hadden gevraagd of ze graag de politie erbij wou maar denk dat ze zelf gewoon zo snel mogelijk weg wou.

Zulke "venten" :angry::puke:

Gelukkig dat je tussenbeide bent gekomen.
Niet gevraagd of je de politie moest bellen?
In het slechtste geval komen die toe en is die mens weg maar kan ze toch nog een klacht indienen.In het beste geval is die daar nog en kunnen ze die identificeren en staat het allemaal on the record samen met u verklaring.

Nu chapeau ze, ik zie niet veel mensen het u nadoen.

Ik kan @Yvezz begrijpen hoor met z'n gevoeligheid. Als dat dichtbij is en luid, irritant na verloop van tijd... en je kan evengoed een buur helpen ermee. Een alarm of low battery alarm dient om gehoord te worden, niet te laten gaan voor dagen.

Al 2 dagen geen tv van buurvrouw meer gehoord, zalig... Afijn, normaal terug. De andere leefgeluiden doen me niks en ik kan terug zelf ontspannen in de woonkamer. Het kan dus ook stiller dat tv kijken, logisch gezien ze een normale conversatie met 3 mensen nog vrij goed kon volgen. De (te) grote soundbar zal wel op voice boost ofzo gestaan hebben, en een film instelling met teveel bas ofzo.

Ik zou dan ook veel van de big cash BG'ers eens willen zien als ze hun luxe OB zouden moeten verlaten om in bvb een luidruchtig ouder rijhuis of appartement te gaan wonen. Velen zouden wel anders 'piepen' dan.

Laatst bewerkt:
Ik kan @Yvezz begrijpen hoor met z'n gevoeligheid. Als dat dichtbij is en luid, irritant na verloop van tijd... en je kan evengoed een buur helpen ermee. Een alarm of low battery alarm dient om gehoord te worden, niet te laten gaan voor dagen.

Al 2 dagen geen tv van buurvrouw meer gehoord, zalig... Afijn, normaal terug. De andere leefgeluiden doen me niks en ik kan terug zelf ontspannen in de woonkamer. Het kan dus ook stiller dat tv kijken, logisch gezien ze een normale conversatie met 3 mensen nog vrij goed kon volgen. De (te) grote soundbar zal wel op voice boost ofzo gestaan hebben, en een film instelling met teveel bas ofzo.

Ik zou dan ook veel van de big cash BG'ers eens willen zien als ze hun luxe OB zouden moeten verlaten om in bvb een luidruchtig ouder rijhuis of appartement te gaan wonen. Velen zouden wel anders 'piepen' dan.

Iemand die ik ken zijn onderbuurvrouw (in een appartement) had zo eens aangebeld omdat er al 2 dagen een rookmelder piepte. Ze heeft het dan "opgelost" door de rookmelder eraf te halen in plaats van de batterijen te vervangen. :crazy:

Zo annoyed dat mijn Google Nest en Google Mini's echt zo belachelijk slecht werken sinds dat dispuut van Google met Sonos.
Vroeger werkten die perfect en het laatste jaar zijn ze echt garbage. 100 keer moeten herhalen wat ik wil dat het doet, de verkeerde dingen doen, die in mijn slaapkamer horen antwoorden terwijl ik in de living zit :sop:

Goesting om heel die rommel buiten te gooien.

Zo annoyed dat mijn Google Nest en Google Mini's echt zo belachelijk slecht werken sinds dat dispuut van Google met Sonos.
Vroeger werkten die perfect en het laatste jaar zijn ze echt garbage. 100 keer moeten herhalen wat ik wil dat het doet, de verkeerde dingen doen, die in mijn slaapkamer horen antwoorden terwijl ik in de living zit :sop:

Goesting om heel die rommel buiten te gooien.

Dat was een wtf momentje. Ik dacht dat Google direct reageerde. Toch eens terug moeten kijken naar de naam.

Herintroductie van dit… bedankt Brusselaar!

JXsV6jn.jpg

Ergernis 1: 7x telefoon op 25minuten terwijl we in verlof zijn. Uiteindelijk opgenomen want leek wel alsof het kot in de fik stond

"Ja ik bel nog eens ivm blablabla"
Euhm wij zijn in verlof.
"Oei sorry voor het storen dan, maar seg dus daarover"
Wij zijn in verlof zeg ik net
"Waarom pakt ge dan op?"
Jong ge doet alsof ik weet niet wat aan de hand is.
Ivm uw probleem, ge hebt al 3x uitleg gehad, ik heb uw bevoegde mail adressen en telefoonnummers gegeven en opgeschreven wat ge moest doen + zeggen, meer kan ik nie doen
"Allè seg wat n service"

Ergernis 2: vertrek op vakantie voor bijna 3 weken merk nu dat ik zelfs nie voor elke dag zuiver ondergoed meer heb. Ik verdenk er iemand van er stelselmatig weg te gooien als er een klein gaatje in zit :sop:

Ik zit op de infoavond "2 naar 3" van onzen oudsten zijn school.

Hij is met z'n klasgenoten 'aar de klas, alle ouders zitten op de koer voor den uitleg.

Ik zit hier als introverte, asociale met sensory issues en een burn-out alleen (vrouw kon niet mee).
En ik was dan nog een half uur te vroeg, ik zit hier nu al 25 minuten af te zien.

En mijn maag rammelt verschrikkelijk hard van de honger.

Dit is pure hel!

Ergernis 1: 7x telefoon op 25minuten terwijl we in verlof zijn. Uiteindelijk opgenomen want leek wel alsof het kot in de fik stond

"Ja ik bel nog eens ivm blablabla"
Euhm wij zijn in verlof.
"Oei sorry voor het storen dan, maar seg dus daarover"
Wij zijn in verlof zeg ik net
"Waarom pakt ge dan op?"
Jong ge doet alsof ik weet niet wat aan de hand is.
Ivm uw probleem, ge hebt al 3x uitleg gehad, ik heb uw bevoegde mail adressen en telefoonnummers gegeven en opgeschreven wat ge moest doen + zeggen, meer kan ik nie doen
"Allè seg wat n service"

Ergernis 2: vertrek op vakantie voor bijna 3 weken merk nu dat ik zelfs nie voor elke dag zuiver ondergoed meer heb. Ik verdenk er iemand van er stelselmatig weg te gooien als er een klein gaatje in zit :sop:
Ik denk dat er weinig mensen voor 21 dagen aan proper ondergoed hebben? :unsure:

Ik begrijp u Remco. Uw dagelijkse portie gezaag in het nieuws hangt mij ook de kl*ten uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan