Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Just asking... Toen ik op de buiten woonde en we koeien in de velden hadden rondom van boerderijen was het redelijk erg. Ik kan me in een propere stad of omgeving niet inbeelden dat er nog veel vliegen zijn behalve als er ergens rottend vuilnis ligt.
Op het kantoor waren er precies ook veel huisvliegen (daar staat de achterdeur open vr de "warmte" en komen ze zo binnen), het is ietwat vreemd fenomeen dat er zoveel zijn.
Ik denk niet dat het dat het van afval komt in de buurt.
Enfin, vandaag geen last van gehad thuis, want alles toe en heel de dag weg.

IMG-20230821-081008936-HDR-2.jpg

Op weg naar Bobbejaanland met dochter, haar nichtje en vrouw... met Camille op.
lk ben gewoon om 2 vals zingende vrouwen in mijne auto te hebben, maar nu heb ik er dus 3.

Send help, please :eek::help::wallbash:

StuBru met hun coverage op festivals.
Alles is super geweldig, emotioneel, intiem, ongelofelijk en onbeschrijfelijk.

De toegevoegde waarde van die zender is 0,0.

Mijn ergernis van gisteren:

Mijn straat in Antwerpen ligt al maanden open, dus ik kan mijn garage niet binnen en moet mijn auto elders parkeren.

Ik parkeer deze maandagnamiddag aan een laadpaal (trage laadpaal) en steek deze in.
'S avonds rond een uur of 8 is de auto nog niet volledig opgeladen dus whatever.

Dinsdagochtend, 7:10 gaat mijn gsm, onbekend nummer, lokale politie Antwerpen.
"Uw wagen staat geparkeerd op een plek om op te laden?" (op een toon van, dit is foutief)
"Ja...?" (op een "wat is het punt?" toon)
"Die zal ondertussen toch wel opgeladen zijn denk ik he?" (op een sarcastische fuck you toon)
"Uhmmm...ja....dat kan?" (op een ik ben 3 seconden wakker wtf is this shit toon)
"Ja andere buurtbewoners willen ook gebruik maken van de lader. Dus als u die zo snel mogelijk kan verplaatsen..."

OM 7U SOCHTENDS OP EEN FUCKING FEESTDAG?!?!? Moet ik een alarm zetten om 3 uur snachts om de auto uit te gaan trekken en verplaatsen? Wat een absolute bullshit. Daar ging mijn hoop op 1 dag uit te kunnen slapen...
Follow up van deze: Ik parkeer vrijdag en let specifiek op om niet op de plekken voor de laadpaal te gaan staan. Ik misschien max 10cm voor die paal vanaf waar de plekken voor het laden zijn. RUIM genoeg plaats voor zelfs een BMW I7 om te parkeren worst case.

Zondagmiddag met de vriendin iets gaan eten en wandelen we langs die straat, auto weg.
Ja lap, Audi A6 dus de kans dat die gestolen is...

Ik bel de lokale politie, "Mijn auto is gestolen of getakeld, help please". Waar ik in het verleden gewoon kon zeggen "nummerplaat blabla" kreeg ik nu een vragenlijst van no joke meer dan 10 vragen. JONGENS TOCH.

Auto is dus getakeld, waarom kon meneer van de politie me niet zeggen. Depanage 2000 aan de lijn (en zoals iedereen die er al geweest is wel weet) de meest omhooggevallen klote kutmensen nemen daar plaats achter de balie. Mijn auto staat daar dus. Ik naar daar, met de vriendin die me kalm ging houden.

Ik vraag vriendelijk aan de vrouw als er ook foto's genomen zijn voor het takelen (want ik wou kunnen tonen aan de politie dat ik niet in fout was). "Nee, wij nemen geen foto's". Ik vraag hoe ze dan foutieve schadeclaims verhalen? Toen was ze plots boos: "Meneer, dat zijn interne processen en dan moet ik u allemaal niet gaan vertellen". AHA! "Dus er zijn wel foto's genomen?" vraag ik. Ze kijkt me even aan, beseft dat ze zich vast gepraat heeft en wandelt letterlijk gewoon weg.

Enkele minuten later komt ze terug, toont me op het formulier waar ik bezwaar kan indienen (maar heeft toch geen nut, want hoe ga je bewijzen dat je niet in fout was). Dat is €238 euro....238?!? Jongens toch...

Na mijn ervaringen de laatste maanden in Antwerpen kijk ik er echt wel stilaan enorm naar uit om te verhuizen. De stad die op een moment mijn grote liefde was, is de laatste jaren meer en meer aan het veranderen in mijn grootste frustratie.

Taylor Swift haar tournee heeft 300 miljoen euro winst - ja, je leest dat goed, geen omzet, maar winst - opgeleverd. Waarom moeten die tickets dan zo duur zijn? Zelfs aan de helft van de prijs, wat toch al wat een redelijker bedrag zou zijn voor de gemiddelde werkmens, had ze nog 150miljoen winst. Maar mensen blijven het betalen, dus why not zekers.
Als de concerten uitverkocht zijn, waarom zouden ze de prijs halveren om meer mensen toe te laten? :thinking:

BTW: wel nice dat ze zo vrijgevig is naar de entourage.
Niet te checken nieuwtje dat puur werd uitgebracht door het management, perfect passend binnen de Swift branding strategie.

En zo geef je de kopers van het extreem dure ticket ook het gevoel dat ze iets voor de gewone man doen, en dat het geld niet zomaar voor de nice girl is.

Da's wat kort door de bocht... De cijfers van de Eras tour zijn indrukwekkend, alleen al in Noord-Amerika zou de omzet zo'n 2.2 miljard dollar zijn! Met een marge van 10% kom je dan al snel aan 200 miljoen dollar winst, en die marge wordt echt niet als groot aanzien hoor (15% is het doel voor de meeste bedrijven?). De kosten zijn dan 2 miljard dollar.
Een marge 'wil' je niet.
Je neemt zoveel marge als je kan krijgen.
En gezien de hoge ticketprijzen, en dat de operationele kosten daarentegen niet navenant hoger liggen dan andere vergelijkbare optredens, denk ik dat Swifty haar marges héél wat hoger liggen.

Ik heb een vermoeden dat in de 'kosten', de gage van Swifty misschien al ingerekend zit...
En die doet voor 50 euro haar rokje niet aan hoor :)

Mijn excuses voor deze droge post hier :giggle:

Go Swifty!

Laatst bewerkt:
StuBru met hun coverage op festivals.
Alles is super geweldig, emotioneel, intiem, ongelofelijk en onbeschrijfelijk.

De toegevoegde waarde van die zender is 0,0.
En hoe slechter de groep,hoe lyrischer men erover is, aangevuld met een hoop presentatoren die geloven dat hun mening en leven o zo interessant is.

En hoe slechter de groep,hoe lyrischer men erover is, aangevuld met een hoop presentatoren die geloven dat hun mening en leven o zo interessant is.
Ik zou er niet van wakker liggen als het niet met ons belastingsgeld was.

Vraag me ook af hoeveel stubru voor die exclusieve coverage moet betalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan