Niet dat ik het er nog meer wil inwrijven maar die 238 was dat te betalen aan de takelfirma? Want dan is dat alleen maar de takel- en stallingskost, goed mogelijk dat er ook nog een parkeer/politieboete volgt.Follow up van deze: Ik parkeer vrijdag en let specifiek op om niet op de plekken voor de laadpaal te gaan staan. Ik misschien max 10cm voor die paal vanaf waar de plekken voor het laden zijn. RUIM genoeg plaats voor zelfs een BMW I7 om te parkeren worst case.
Zondagmiddag met de vriendin iets gaan eten en wandelen we langs die straat, auto weg.
Ja lap, Audi A6 dus de kans dat die gestolen is...
Ik bel de lokale politie, "Mijn auto is gestolen of getakeld, help please". Waar ik in het verleden gewoon kon zeggen "nummerplaat blabla" kreeg ik nu een vragenlijst van no joke meer dan 10 vragen. JONGENS TOCH.
Auto is dus getakeld, waarom kon meneer van de politie me niet zeggen. Depanage 2000 aan de lijn (en zoals iedereen die er al geweest is wel weet) de meest omhooggevallen klote kutmensen nemen daar plaats achter de balie. Mijn auto staat daar dus. Ik naar daar, met de vriendin die me kalm ging houden.
Ik vraag vriendelijk aan de vrouw als er ook foto's genomen zijn voor het takelen (want ik wou kunnen tonen aan de politie dat ik niet in fout was). "Nee, wij nemen geen foto's". Ik vraag hoe ze dan foutieve schadeclaims verhalen? Toen was ze plots boos: "Meneer, dat zijn interne processen en dan moet ik u allemaal niet gaan vertellen". AHA! "Dus er zijn wel foto's genomen?" vraag ik. Ze kijkt me even aan, beseft dat ze zich vast gepraat heeft en wandelt letterlijk gewoon weg.
Enkele minuten later komt ze terug, toont me op het formulier waar ik bezwaar kan indienen (maar heeft toch geen nut, want hoe ga je bewijzen dat je niet in fout was). Dat is €238 euro....238?!? Jongens toch...
Na mijn ervaringen de laatste maanden in Antwerpen kijk ik er echt wel stilaan enorm naar uit om te verhuizen. De stad die op een moment mijn grote liefde was, is de laatste jaren meer en meer aan het veranderen in mijn grootste frustratie.
En politie zal dan wel foto's/PV hebben voor uw verweer.
Takelen op openbaar domein is 9/10 in opdracht van politie met takelkosten voor u, in die 1/10 dat het in particuliere opdracht is moet de opdrachtgever de takelkosten betalen (en die kan die dan proberen verhalen op u) ma ik denk niet dat ge als particulier zomaar iemand van een reguliere parkeerplaats getakeld krijgt.

.